Magimix blender

17-03-2014 09:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Sinds een tijdje ben ik flink aan het experimenteren met smoothies en shakes.

Ik gebruik fruit, spinazie, avocado en nootjes en vul aan met (rijst)melk, water of verse sinaasappel. Helemaal leuk, alleen mijn huidige blender is een opzetstuk van een keukenmachine die ik ook wel eens gebruik om vismousse mee te maken. Prima dus, maar net wat minder krachtig dan een echte blender.

Nu denk ik er al een tijdje over om de Magimix blender (Le Blender) te kopen, die met die glazen schenkkan. Ik vraag me nu af of er voor ik zo'n prijzige aanschaf doe (ze kosten rond de 180 euro) er forummers zijn die mij kunnen helpen.

Kan de Magimix rauwe wortels aan in shakes?

Werkt die notenhakselaar goed? En kunnen de noten ook gewoon ongehakt bij een shake in de grote blender?

En weet iemand of je ook rauwe biefstuk en gerookte zalm kunt fijnhakken (voor tartaars)?

Ik hoor het graag even, alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de magimix miniplus. Dat is meer een keukenmachine, maar heeft ook een goede blend functie, doordat je er een bepaald opzet stuk in kunt zetten en waardoor hij dus blend. Verder is het ook een citruspers en kan hij hakken, schaven, pureren. Eigenlijk alles wel.

Maarrrr.... Ik vind hem niet zo heel handig. Hij is vrij klein. En als ik een smoothie maak, loopt er altijd sap door het middengat heen. (Is met een doekje natuurlijk wel zo weer weg, dus eigenlijk prima te doen) Ook kan ik hem niet goed leegschenken zonder te knoeien.

Hij is erg plastic en ben altijd bang dat ik iets breek. (Wat overigens nog nooit gebeurd is) De citruspers werkt met een dekseltje waaronder je de sinaasappel vast zou moeten klemmen. Maar dat werkt dus niet. Ik hou mijn sinaasappels gewoon vast. (En kijk goed uit dat ik mijn vingers niet mee pers)

Verder is hij wel heel geluidsstil en supersnel en sterk.

Succes met je keuze.
Volgens mij hebben mijn ouders die Magimix en zijn er heel blij mee, hij kan alles aan. Hele krachtige blender.

Ik weet niet of dit hetzelfde is als waar south over schrijft. Zij hebben ook een klein opzetstuk erbij, maar gebruiken die niet, want klein en zwaar (van glas?) zij doen gewoon alles in het 'gewone' stuk.

Volgens mij hebben zij deze. Maar als het je om het geld gaat, er zijn ook goedkopere blenders die wortels en ijsblokjes en alles aankunnen. Je moet wel een wat betere kopen, dus niet voor 20 euro bij de blokker, maar 200 euro hoeft hij ook weer niet te kosten als je niet wil.
Dank voor jullie tips en feedback, South en Blijekip. En ja, die link is wel het apparaat dat ik nu op het oog heb, maar wil het zeker weten, want inderdaad best kostbaar. Daarom heb ik eerst geprobeerd of het überhaupt wat voor me is, de sapjes, maar dat is wel een blijvertje. :-)

Weet jij of je ouders wel eens biefstuk of zalm hebben geprobeerd, Blijekip? Ik zit toch een beetje met die laatste vragen...
Ik zou er zelf geen zin in hebben. Ik doe de wortels liever in de hutspot, de noten vind ik een genot om op te knabbelen, en fruit eet ik met alle vormen van plezier uit het handje.

Maar misschien zou ik die Magimix, of een van Kitchenaid, wel kopen voor de hep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou, ik heb daarnet spinaziepesto gemaakt in mijn oude blendertje, en ik vind hem vrij kruimelig. Ik verlang echt naar een fijne blender.

Iemand die het antwoord weet op mijn vraag over de bief of zalm?
Master of blenders

http://www.willitblend.com/
Dit is die ik bedoelde:

http://www.kookpunt.nl/ma ... Jj_z-f5mb0CFZShtAodcVEAuA

Maar, begrijp ik nou dat je er al eentje hebt? Omdat je een pesto gemaakt hebt?

Pesto komt trouwens heel 'smooth' uit de miniplus.

En zalm kan 'ie ook gewoon. Biefstuk nog niet geprobeerd.

(Overigens heb ik ook een kitchen aid... Voor het echte kneed- en klopwerk... En gewoon voor de heb)
Sorry, margot, mijn moeder heeft denk ik geen zalm of biefstuk erin gegooid. Hoe moet dit worden voor tartaar? Ik denk namelijk dat het wel prima gaat. De blender heeft verschillende standen. Mijn moeder is wel heel blij met de soepen, veel gladder dan de staafmixer zegt ze, maar of je daar wat aan hebt?
Inderdaad, voor tartaar van bief of zalm, lekker met een drupje olie, een uitje en wat kruiden erdoor. **lippen aflikt**

Nee, ik heb nu een oude, maar voor ik zoveel geld uitgeef (heb de Magimix Le Blender op mijn wishlist) hoopte ik hier het antwoord te vinden op die vragen. Dus, Magimix-experts: kom maar op!
Hi Margot, hier even Rawfoodje van het AA topic.... THE BEST OF ALL is de VITAMIX 5200 .

Deze kan alles... moet wel he.. met al dat hakken en snijden van die rauwe groente die ik verorber en ook noten etc.... zonder problemen. Gaat Jaaaaareeeen mee, extra sterke motor voor het ruige werk! Is verder zo ontworpen dat het de structuur niet vernietigd van het voedsel....... Dus alle voedingsstoffen blijven optimaal bewaard .

Het kost wat maar dan heb je ook wat .

Ik heb deze gekocht bij www.rawfoodvena.nl

Succes met je aankoop. .. ben benieuwd.
Leuk dat je reageert Rawfoodje, dank je wel.

Ik zie al wel dat dit een behoorlijke aanschaf is, rond de 700 euro?

Waarom vernietigt het de structuur niet dan, de ingrediënten worden toch net zo hard rondgezwiept?

En heb je er wel eens zalm of biefstuk in gedaan, ook al eet jij dat waarschijnlijk zelf niet, ik wil het daar ook voor gebruiken.

(en voor vismousse, en smoothies, en knolselderijpuree...)
Goedkoop is duurkoop.

Vergeet niet dat je op de duurdere blenders zoals die van Magimix en Kitchenaid jarenlang garantie hebt op de toch al zowat onverwoestbare motor, en losse onderdelen als de kan en het snijmes altijd los verkrijgbaar zijn, als je ze laat vallen of versleten zijn. Bij goedkopere merken kun je het hele ding wegkieperen in dat geval. En die duurdere hebben veel meer vermogen.
Bamix al overwogen?

(ook duur, en ook goede kwaliteit)
Ja ik heb m! Zal morgen eens rauwe wortelen er door gooien en je het laten weten. Dan zal die zalm ook wel lukken :-)

Ik ben wel blij met dit ding. Ook dat opzetstuk gebruik ik regelmatig maar die is niet ideaal. Maak er soepen en smoothies mee.
quote:margot73 schreef op 17 maart 2014 @ 20:35:

Leuk dat je reageert Rawfoodje, dank je wel.

Ik zie al wel dat dit een behoorlijke aanschaf is, rond de 700 euro?

Waarom vernietigt het de structuur niet dan, de ingrediënten worden toch net zo hard rondgezwiept?

En heb je er wel eens zalm of biefstuk in gedaan, ook al eet jij dat waarschijnlijk zelf niet, ik wil het daar ook voor gebruiken.

(en voor vismousse, en smoothies, en knolselderijpuree...)Margot, de Vitamix kan echt alles . Dus die biefstuk of zalm is geen probleem hahaha... Ik zelf heb dit inderdaad nooit geprobeerd.. ..

De machine is zo ontworpen, in principe voor de rawfoodies, om het grove werk goed aan te kunnen zonder de structuur te beschadigen omdat "wij" het juist moeten hebben van alles wat er uit dit fijne machientje komt . Het is een technisch verhaal maar je kunt gerust even informeren bij de ervaringsdeskundige waar ik het apparaat heb gekocht. Dan hoor je het uit de 1e hand .

Goedkoop is inderdaad duurkoop in deze.

@Sjonnery,

heb jij toevallig al de wortel geprobeerd in vloeistof? En waarom is het opzetstuk niet ideaal?

@Rawfoodje, ik wil best wat uitgeven voor een goede blender, maar 700 euro past niet echt in mijn budget hiervoor... ik zag dat ze wel reisblenders hebben van dat merk, die zijn rond de 100 euro maar een stuk lichter. Dan neig ik toch weer naar de Magimix. Ik hoop dat er nog mensen reageren die het apparaat kennen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Bij de maffe marathon van de Bijenkorf vanaf 2 april. Weet niet of het precies dezelfde is ¤159 in zwart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven