Makelaars...GRRR!!

13-07-2010 14:44 34 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
Ah, misschien als je dan eerst het hele verhaal deelt wordt e.e.a. wat begrijpelijker. En op 2 huizen bieden is ook niet helemaal netjes, nee. En ook dom. Wat nu als op beider huizen je bod geaccepteerd wordt?

Maar verder heb ik me eigenlijk omgekeerd als verkopende partij vorig jaar suf geërgerd aan alle redenen waarom mensen een absurd laag bod mensen uit te moeten brengen. Smaakkwesties doen over het algemeen nl niet ter zake. Of het moet om een keuken uit 1973 gaan, dan heb je het over 'basics' - noodzakelijk te vervangen zaken. Dan heb je discussiepunt.
Computer says nooooo
@summer

Als de keuken uit 1973 komt, dan is daar hoogstwaarschijnlijk in de vraagprijs ook al rekening mee gehouden.
Totaal niet meer relevant, sorry
quote:nummerzoveel schreef op 13 juli 2010 @ 16:08:

@summer

Als de keuken uit 1973 komt, dan is daar hoogstwaarschijnlijk in de vraagprijs ook al rekening mee gehouden.

Ach, dat ligt er misschien maar net aan hoe je een keuken uit 1973 omschrijft.

- Oude keuken uit 1973 die niet geheel aan de huidige standaard voldoet. (prijs omlaag)

- Authentieke keuken uit 1973 die een rustieke sfeer aan het huis geeft. (prijs omhoog)

Maar misschien ben ik nu te cynisch.
Ik vind je probleem niet zo groot. De makelaar doet zijn werk in dienst van de verkopende partij. Het is zijn werk om een zo hoog mogelijke prijs of een zo snel mogelijke overdracht te realiseren.

Als hij weet dat jouw bod te laag is voor de verkopers, dan wil hij dat op deze manier misschien melden.

En als je vind dat hij teveel lult, praat, dan kun je hem toch zeggen dat dit je bod is, en dat hij het daar voorlopig mee zal moeten doen?
Wat een gezeik. Typisch iemand die een veels te laag bod plaatst en beledigd is wanneer haar bod niets serieus wordt genomen en dan nog op twee huizen tegelijk bieden. Pfffff
Wij hebben ons huis te koop staan en als iemand een absurd laag bod doen, dan gaan we er niet op in. Welke reden ze er ook voor hebben ;). We hebben een gegarandeerde verkoopprijs van ons huis op een moment dat nu al vast staat. Dat is een speciale regeling hier in de provincie om doorstroom te bevorderen. Als iemand ons huis wil kopen, dan moeten ze daar zeker boven zitten. Zeker als we daardoor een keer extra moeten verhuizen (doen we overigens graag, maar wel voor de goede prijs).

En een tip: niet te veel in gesprek gaan met de makelaar. Je alleen aan de feiten houden: We bieden bedrag X en verder geen redenen noemen. En zeker niet ingaan op opmerkingen van de makelaar.
Bertje, bedankt voor je tip. In ieder geval is het probleem inmiddels opgelost, dus ik ben helemaal blij
Heb je het huis kunnen kopen? Of ben je in onderhandeling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven