Makkelijkste plant ooit

19-03-2016 18:45 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (het liefst aromatische) plant voor op de vensterbank van mijn kleine slaapkamer met groot raam op het noorden.

Ik ben ontzettend slecht in onderhoud en hoe ik het ook probeer al mijn planten gaan dood. De enige plant die het heeft uitgehouden bij mij is een soort palm die ik ooit ergens in het vuilnis vond.

Ik wil niet weer een plant kopen die het bij mij niet uithoud, arm ding.
Die soort palm, was dat deze?

http://www.123kamerplante ... na-marginata-6231801.html

Die deed het bij mij ook goed.

Yucca kan ook een paar weken zonder water

http://www.123kamerplante ... anten-encyclopedie/yucca/
Een citroengeranium!

Die is aromatisch en supermakkelijk. Af en toe een flinke plens water erbij (geeft niks al je 'm een tijdje vergeet en ook niet als je per ongeluk 'verzuipt' ), en veel of weinig licht wordt ie niet anders van. Met eens in de zoveel tijd een beetje bijpunten en wat dood blad eraf, blijft hij mooi compact.

Bij aanraking ruikt hij lekker citroenig en hij houdt ook nog eens (steek)vliegen op afstand.

Volgens mij een ideale slaapkamergenoot!
Goed idee! Dank je wel
een citroengeranium is best lastig.

die moet je regenwater geven, van kalk gaat hij dood.

je moet ze eigenlijk jaarlijks stekken en de oude plant weggooien.

ik zet de mijne meestal in de tuin, omdat ze in het begin keihard groeien.

ze worden dan echt enorm, en gaan dan dood.

een yucca vind ik de makkelijkste plant ooit, die zijn niet dood te krijgen.
wij slapen nooit.
Roos van Jericho. Enige die ik binnen kan laten overleven. Ik krijg zelfs sanseveria's, vetplanten en cactussen kapot. Helaas niet aromatisch.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:valentinamaria schreef op 19 maart 2016 @ 19:16:

een citroengeranium is best lastig.

die moet je regenwater geven, van kalk gaat hij dood.

je moet ze eigenlijk jaarlijks stekken en de oude plant weggooien.

ik zet de mijne meestal in de tuin, omdat ze in het begin keihard groeien.

ze worden dan echt enorm, en gaan dan dood.

Dan heb ik een andere ervaring ermee dan jij.

Die van mij staat al jááárenlang op mijn slaapkamer op het noorden en ik behandel hem zoals ik hierboven beschreven heb. Niks regenwater ook. Af en toe de schaar erin en een beetje fatsoeneren. Die van mij blaakt je groen van gezondheid tegemoet. Nog steeds.
Zamioculcas.
Honesty is better than sugar coated lies.
als je leidingwater niet vol kalk zit zoals hier gaat het stukken beter natuurlijk.

en hij moet ook op het noorden staan, die dingen moeten precies het goeie licht hebben.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 19 maart 2016 @ 19:25:

als je leidingwater niet vol kalk zit zoals hier gaat het stukken beter natuurlijk.

en hij moet ook op het noorden staan, die dingen moeten precies het goeie licht hebben.Het lijkt me voor TO het proberen waard. Zo duur zijn die planten niet en ze heeft er sowieso vast wel een tijdje plezier van.
quote:[iemand_anders schreef op 19 maart 2016 @ 19:34[/message]:

[...]

Het lijkt me voor TO het proberen waard. Zo duur zijn die planten niet en ze heeft er sowieso vast wel een tijdje plezier van.

je had hem in mijn tuin moeten zien.

ik had hem chagrijnig in zo,n hoek gezet waar niks wil groeien.

hij was wel een meter hoog en een meter breed...en mooi!
wij slapen nooit.

Een spathiphyllum helpt mij om de planten in mijn huis in leven te houden. Zodra hij wat gaat hangen is het tijd om mijn water ronde te doen in huis. Ideaal voor iemand die moeite heeft om een vaste dag aan te houden voor water geven.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:valentinamaria schreef op 19 maart 2016 @ 19:36:

[...]

je had hem in mijn tuin moeten zien.

ik had hem chagrijnig in zo,n hoek gezet waar niks wil groeien.

hij was wel een meter hoog en een meter breed...en mooi!Kijk es, wat een topper!
Spathiphyllum heeft het bij mij hellas niet overleefd!

Misschien moet ik er een paar proberen en zien wie het overleeft, maar dat vind ik altijd een beetje sneu haha
quote:chocolol schreef op 19 maart 2016 @ 19:00:

[...]

Maar als hij op de vensterbank staat, krijgt hij toch juist heel veel licht?Op het noorden? Niet echt. En hij kan ook tegen veel licht hoor, ik heb hem op de vensterbank op het zuiden staan. Wordt hij wel wat lichter van kleur.
Ik zie net de link daar die palm, het is inderdaad net die alleen dan geen puntige bladeren maar hangende bladeren
Araucaria (kamerden) de levende minikerstboom. Houdt van licht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:-Ange- schreef op 19 maart 2016 @ 19:06:

Die soort palm, was dat deze?

http://www.123kamerplante ... na-marginata-6231801.html

Die deed het bij mij ook goed.

Yucca kan ook een paar weken zonder water

http://www.123kamerplante ... anten-encyclopedie/yucca/Een yucca is idd een keiharde! Had er een vanaf mijn 13e, heeft het 18 jaar overleefd ondanks hij soms maar eens per twee maanden water kreeg. Is uiteindelijk dood gegaan na een lompe actie van mijn ex, is alleen geen vensterbank plantje.
To zoek naar (half-) schaduwplanten, die redden het mogelijk in een slaapkamer op het noorden.

Lavendel is een mediterrane plant, die houdt van warm en zonnig. Dat is niet een heel goede keuze voor een raam op het noorden.

In een bloemenwinkel of tuincentrum kun je ook aan de plant ruiken.
citroengeranium vind ik geen makkelijke plant.Best een waterzuiper en kan ook niet goed tegen kou.
Kunstplant

Bij mij gaat ook alles dood en heb daarom alleen maar kunst
Als een sanseveria gaat bloeien, ben je hem eigenlijk aan het dwingen te overleven. Bijvoorbeeld door (te) weinig water te geven.
Vetplant en cactus
quote:VivaFleur schreef op 19 maart 2016 @ 19:46:

[img]http://www.avasflowers.net/img/prod_img ... et_max.jpg[/img]

Een spathiphyllum helpt mij om de planten in mijn huis in leven te houden. Zodra hij wat gaat hangen is het tijd om mijn water ronde te doen in huis. Ideaal voor iemand die moeite heeft om een vaste dag aan te houden voor water geven.Deze inderdaad! Doen het ook goed voor ramen op het noorden. En op het moment dat je denkt dat ze dood zijn, hoef je ze alleen maar water te geven en ze bloeien weer. Ik ben een echte plantenkiller en dit is de enige die bij mij al langer dan een maand overeind blijft.
Olifantspoot. Ik heb al jaren drie daarvan en er is er nog maar 1 doodgegaan. En ik zorg echt heeel erg slecht voor ze. Staan in een tochtige vensterbank met soms heel veel zonlicht en soms niks. En ik geef ze water als ik eraan denk, nou, bijna nooit dus. Gek genoeg zijn ze gegroeid en is de onderkant een mooie dikke bol geworden.

Okee, ze zijn niet heel mooi maar mijn katten vinden het fijn om aan de sprieten te kauwen als ze een haarbal moeten opbraken. En die groeien gewoon weer aan. Af en toe pluk ik wat dooie sprietjes eruit. En klaar is Klara!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven