man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
Je bent dus koste wat kost je zin door aan het drukken, met het risico dat hij daar totaal niet gelukkig zal zijn?
Arme man
Niet!

Arme vent idd.
niet.

Als hij niet wil, dan wil hij niet.

En als je het er toch door drukt, zal hij een poosje moeten wennen denk ik.

Het is geen marrionettepoppetje,.
Niet doen. Als hij zich fijn voelt waar hij is wordt hij misschien wel doodongelukkig als je je zin doordrukt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom wil jij per se verhuizen?
Volgens mij verhoog je meer de kans op einde relatie.
Wel een toepasselijke nick, TO.
Waarom wil je verhuizen tegen de zin van je man in? Waarom doet zijn mening er niet toe?
Sorry hoor Listy, maar als ik je OP lees dan voel ik vooral medelijden met je man...in je postje kom je behoorlijk manipulatief over!

Heb je wel 's écht om de tafel met je man gezeten en zijn jullie toen SAMEN tot een oplossing gekomen?
Niet ervoor gaan. Jullie moeten er beide achter staan en anders dus gewoon niet doen...
Hoe ver is het van je huidige woonplaats?

Heeft hij het wel naar z'n zin waar jullie nu wonen? En dan heb ik 't niet over de woonplaats maar over het huis.

Misschien kun je als compromis een ander huis zoeken in de woonplaats waar je man graag woont, als je je woning wil upgraden.

Verder idd arme man als jij tegen zijn wil je zin doordrukt.
ik weet het.

Het probleem is gewoon zal het proberen uit te leggen. Ik wilde al terug toen mijn moeder ziek werd dat is inmiddels 6 jaar terug. Nu is mijn vader ook ziek en ik wil zo graag. Hij staat er wel voor 75% achter zegt hij hoor. Omdat ik dat graag wil.

Ik heb hem wel gezegd dat als hij echt niet leuk vind daar we toch een andere oplossing moeten gaan zoeken.

Ben erg verdrietig
Waarom wil jij perse en hij niet?

Dit is toch iets waar je samen uit moet kunnen komen, zonder listy truukjes.
Ik denk als jij je zin gaat doordrukken jij op het eind nog verdrietiger word
Eens met bovenstaande.

Jij weet bíjna zeker dat het op die andere plaats ook leuk wonen is? Ik ken hier in de buurt genoeg mensen die absoluut niet in een van de omliggende plaatsen zouden willen wonen ipv waar ze nu wonen, terwijl dat maar 5 km verderop is.
Oh jij was diegene die wil verhuizen omdat je 20 minuutjes moeten rijden naar je vader te ver weg vindt. Kan me voorstellen dat je man, als ie het naar z'n zin heeft in je huidige woonplaats, zich niet op kosten wil laten jagen voor 'n verhuis naar 'n buurdorpje.

Als je je zin gaat doordrammen zou je wel 'ns alleen kunnen achterblijven.
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 08:29:

ik weet het.

Het probleem is gewoon zal het proberen uit te leggen. Ik wilde al terug toen mijn moeder ziek werd dat is inmiddels 6 jaar terug. Nu is mijn vader ook ziek en ik wil zo graag. Hij staat er wel voor 75% achter zegt hij hoor. Omdat ik dat graag wil.

Ik heb hem wel gezegd dat als hij echt niet leuk vind daar we toch een andere oplossing moeten gaan zoeken.

Ben erg verdrietig

Ten eerste: hoeveel km zit er tussen jullie huidige woonplaats en de plaats waar je ouders wonen?

Ten tweede: hoeveel problemen heb jij er mee dat je "moest" verhuizen naar de plaats waar je man woont?
Vertel hem huilend dat je zo graag wihihihihihhhiiiiiiiil

Zwichten mannen voor. Echt hoor!

Behalve die van mij dan.
Nou trukjes gebruik ik niet hoor zusenzo.

We zijn er nu min of meer wel uit hoor. We gaan het proberen en als het niet wat word zoeken we een andere oplossing.

We hebben ooit al eens een huis gekocht daar in die regio maar dat ging op laatste niet meer door omdat hij niet meer wilde dat deed heel erg veel pijn.

ik werk 2 dagen per week. Heb 4 kinderen en veel thuis dus.

Hij werkt 5 a 6 dagen per week en is savonds ook geregeld weg. Ik kan egoistisch klinken maar ik vind en dat vinden mensen om mij heen ook (behalve zijn ouders) dat ik het ook fijn moet hebben waar ik woon want ik ben meestal alleen met de kids. We wonen in een dorp waar je een kleine buurtsuper hebt en verder niets. Ik moet alles met de auto doen en dat is niet handig met 4 kids die steeds mee moeten dan.

Ik vind het allemaal erg moeilijk wil hem ook niet kwijt want dat lees ik hier vooral nu.
Hier heb je al eerder een topic over geopend. Als ik me goed herinner was het belangrijkste dat je nu niet gelukkig bent en denkt dit te worden als jij in de woonplaats van je vader (20 minuten verderop) gaat wonen.
Of ehm... je gebruikt seks als wapen!

Pikstraf, tot hij inziet dat hij niets anders kan dan verhuizen!
quote:elninjoo schreef op 06 juli 2010 @ 08:33:

Oh jij was diegene die wil verhuizen omdat je 20 minuutjes moeten rijden naar je vader te ver weg vindt. Kan me voorstellen dat je man, als ie het naar z'n zin heeft in je huidige woonplaats, zich niet op kosten wil laten jagen voor 'n verhuis naar 'n buurdorpje.

Als je je zin gaat doordrammen zou je wel 'ns alleen kunnen achterblijven.Verhip, je hebt gelijk. Waar het loepje al niet handig voor is!
quote:Yraatje schreef op 06 juli 2010 @ 08:34:

[...]

Ten eerste: hoeveel km zit er tussen jullie huidige woonplaats en de plaats waar je ouders wonen?

Ten tweede: hoeveel problemen heb jij er mee dat je "moest" verhuizen naar de plaats waar je man woont?

Zit iets van 20 km tussen. Mijn moeder is inmiddels overleden hoor alleen mijn vader is er nog en die zit in een verzorgingstehuis met 65 jaar al.

We zijn destijds daar gaan wonen. Maar toen waren er nog geen kinderen en kon je doen en laten wat je wilde. Na ons eerste kind is het gevoel al gekomen dat ik graag terugwilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven