man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
quote:zeniiba schreef op 06 juli 2010 @ 09:25:

Listy? Je schrijf bij herhaling dat je hier zo verdrietig van wordt. Wat natuurlijk niet goed is Zou je misschien een stemmingsstoornis kunnen hebben? Misschien kun je dit kritisch naar jezelf uitvragen? Waaróm ben je verdrietig?

Ja Jaaaa...geef de diagnose stemmingsstoornis maar :-S
Perfectionisme is niet perfect...
zeniba dat is een goeie.

Ja vraag je dat maar eens af. Je zit zoals je zegt al jaren vast en probeer daar maar eens uit te komen.

zoveel kinderen is ook niet niks

hoe word je weer gelukkig door verhuizen??

Misschien wel je zit wel dichter bij je familie. Heb je nog meer daar dan alleen je vader?

succes verder ik haak nu echt af moet werken maar ik zou het wel doorzetten want niet alleen je vriend is belangrijk jij ook en als hij bijna nooit thuis is wat maakt het voor hem uit om daar op de bank te zitten of in zijn huidige dorp!!!!
Een beetje hetzelfde verhaal als bij mij.

We moeten verhuizen, maar vriend wil in deze stad blijven wonen en ik wil terug naar mijn geboortedorp 20 min verderop.

Tja, dwingen kun je ze niet.

Wij hebben afgesproken om alles in het belang van onze dochter te doen en dan te kijken wat we tegenkomen.

Dat kan dus mijn dorp zijn of zijn stad.

Ik zou er vooral geen strijd van gaan maken.
ik zit in dezelfde situatie, ik wil graag verhuizen al zo'n 8 jaar en manlief wil niet. Geen argumenten waarom niet maar hij woont hier prima.

Ik ben bijna zover dat ik besluit om zelf te verhuizen want door alle dingen die ik meegemaakt heb, is het leven te kort om te lang ongelukkig te zijn. Misschien heel egoistisch maar nu ben ik al jaren niet gelukkig.
quote:Sarah Scott schreef op 06 juli 2010 @ 08:26:

Arme man

Nou inderdaad.

Je hebt eindelijk je zin TO en nog is het niet goed?
quote:Yoie schreef op 06 juli 2010 @ 09:30:

ik zit in dezelfde situatie, ik wil graag verhuizen al zo'n 8 jaar en manlief wil niet. Geen argumenten waarom niet maar hij woont hier prima.

Ik ben bijna zover dat ik besluit om zelf te verhuizen want door alle dingen die ik meegemaakt heb, is het leven te kort om te lang ongelukkig te zijn. Misschien heel egoistisch maar nu ben ik al jaren niet gelukkig.

He he eindelijk iemand die het echt snapt.

En even voor de duidelijkheid onze jongste zoon is 2 week geleden geboren!!!!!!!

Misschien dat daardoor gevoel ook sterker is hoor hormonen
O, je andere topic ja.
Vind het wel grappig om te lezen.. of grappig, bijzonder is een beter woord, hoe mensen hun geluk laten afhangen van een woonplaats.

Ik woon nu in dorp van vriend, en ik vind het prima. Ken hier nog steeds de weg niet, alleen naar schoonouders, super en snelweg.

Hiervoor heb ik in Scheveningen gewoond, vlak bij het strand. Heerlijk. Druk, maar heerlijk. Ik heb zelfs in Almere of al places gewoond. Boeide me ook niet.

Als de buren maar een beetje stil zijn, vind ik het overal prima de bima
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 09:32:

[...]

He he eindelijk iemand die het echt snapt.

En even voor de duidelijkheid onze jongste zoon is 2 week geleden geboren!!!!!!!

Misschien dat daardoor gevoel ook sterker is hoor hormonenDus toch het principe......
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 08:34:

Nou trukjes gebruik ik niet hoor zusenzo.

We zijn er nu min of meer wel uit hoor. We gaan het proberen en als het niet wat word zoeken we een andere oplossing.

We hebben ooit al eens een huis gekocht daar in die regio maar dat ging op laatste niet meer door omdat hij niet meer wilde dat deed heel erg veel pijn.

ik werk 2 dagen per week. Heb 4 kinderen en veel thuis dus.

Hij werkt 5 a 6 dagen per week en is savonds ook geregeld weg. Ik kan egoistisch klinken maar ik vind en dat vinden mensen om mij heen ook (behalve zijn ouders) dat ik het ook fijn moet hebben waar ik woon want ik ben meestal alleen met de kids. We wonen in een dorp waar je een kleine buurtsuper hebt en verder niets. Ik moet alles met de auto doen en dat is niet handig met 4 kids die steeds mee moeten dan.

Ik vind het allemaal erg moeilijk wil hem ook niet kwijt want dat lees ik hier vooral nu.20 km verderop toch?
Nou ja zeg gewoon hetzelfde topic! Ga me niet nog een keer opwinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Pilous schreef op 06 juli 2010 @ 09:33:

Vind het wel grappig om te lezen.. of grappig, bijzonder is een beter woord, hoe mensen hun geluk laten afhangen van een woonplaats.

Ik woon nu in dorp van vriend, en ik vind het prima. Ken hier nog steeds de weg niet, alleen naar schoonouders, super en snelweg.

Hiervoor heb ik in Scheveningen gewoond, vlak bij het strand. Heerlijk. Druk, maar heerlijk. Ik heb zelfs in Almere of al places gewoond. Boeide me ook niet.

Als de buren maar een beetje stil zijn, vind ik het overal prima de bima Vind ik ook bijzonder Pilous.
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Pilous schreef op 06 juli 2010 @ 09:33:

Als de buren maar een beetje stil zijn, vind ik het overal prima de bima

Jullie hebben geen kids zeker?

Als je alleen veel thuis bent met de kids en je man is bijna nooit thuis waarom blijf je dan in een plaats waar hij graag woont?? Een vrouw moet het ook leuk hebben toch.

Als ik 40 uur nog gewerkt had had ik er vast minder moeite mee gehad omdat je dan toch minder thuis bent snappie
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 juli 2010 @ 08:51:

Vorige topic heb je een maand geleden ge-opend en inmiddels hebben jullie kind 4?! Hoe doen jullie dat zo snel?

Maar goed: ook ik ben verhuisd voor mijn vriend en geen 20 km maar iets verder een 70 km. Van een middelgrote plaats naar een gehucht. (Zonder winkels! Dichtsbijzijnde supermarkt op 5km en gesloten om 18u!) Ik weet zeker als ik hem "mijn" kant op had laten komen, dat hij nu doodongelukkig zou zijn.

En ja, waarom ik dan wel en hij niet? Ik denk dat ik minder plaatsgebonden ben, ben al vaker verhuisd. En ik heb mijn auto.

Soms moet jij een beetje meer water bij de wijn doen, dan hij. Op andere gebieden geeft hij misschien wat meer toe aan jouw wensen. Ik denk dat je hem niet op deze manier moet dwingen, want op termijn worden jullie daar beiden ongelukkig van.Mijn vriend heeft 1269 km water bij de wijn gedaan
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 09:39:

[...]

Als je alleen veel thuis bent met de kids en je man is bijna nooit thuis waarom blijf je dan in een plaats waar hij graag woont?? Een vrouw moet het ook leuk hebben toch.

Als ik 40 uur nog gewerkt had had ik er vast minder moeite mee gehad omdat je dan toch minder thuis bent snappieDoen! Beste idee dat je tot nu toe gelanceerd hebt!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Maar als ik het goed begrijp;

Je gaat gewoon verhuizen, dat is al rond, alleen je man is nog enthousiast, klopt dat?

[...]

Als ik 40 uur nog gewerkt had had ik er vast minder moeite mee gehad omdat je dan toch minder thuis bent snappie

Ik heb geen kids nee, helaas.

En ik zit nu fulltime thuis. En nog steeds vind ik het prima hier
Listy in mijn geval is het van de stad naar een dorp gewoon omdat ik het niet meer naar mijn zin heb in de stad. Altijd druk, niemand heeft meer aandacht voor elkaar. Ik vind dat moeilijk en voel mij daar steeds minder en minder thuis. Ik loop er al zo lang mee, voel mij zo niet thuis waar ik nu woon.

Het blijft ook altijd moeilijk en natuurlijk is het mooi al je er allebei mee eens bent. Maar ik herken wel, ik ben ook vaker thuis met de kinderen.

[...]

Als ik 40 uur nog gewerkt had had ik er vast minder moeite mee gehad omdat je dan toch minder thuis bent snappieTja dan neem je of een neukertje of een abonnement op de Libelle.
Die van mij ook Star

Eerlijkheids halve woon ik nu ook best, man zou wel willen verhuizen, dichter bij zijn werk, maar dat wil ik liever niet en gaat ook niet (koophuis en verlies etc) en ik werk hier vanuit huis voor gezinnen die ik niet zou willen laten vallen en ook omdat mijn familie erg dichtbij woont, ideaal voor mij.

Zijn familie woont sowieso in een ander continent dus.
Hey Star! Lang niet gezien
quote:zusenzo schreef op 06 juli 2010 @ 09:40:

Maar als ik het goed begrijp;

Je gaat gewoon verhuizen, dat is al rond, alleen je man is nog enthousiast, klopt dat?

Ja maar ben gewoon bang dat hij op laatst weer zegt niet te willen.

Ik wil gewoon normaal advies niet dat rare wat sommige hier doen. Als je niet gewoon kan reageren doe dan helemaal maar niet en ga naar ander topic toe ofzo
Bep

Valt ook niet op hoor meid.
quote:Kabouter23 schreef op 06 juli 2010 @ 09:42:

Hey Star! Lang niet gezien Hey lekker ding, hoe is het met de kwaaltjes?
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 09:43:

[...]

Ja maar ben gewoon bang dat hij op laatst weer zegt niet te willen.

Ik wil gewoon normaal advies niet dat rare wat sommige hier doen. Als je niet gewoon kan reageren doe dan helemaal maar niet en ga naar ander topic toe ofzo

Die kans is groot, als hij gewoon echt niet wil.

Waarom kijken jullie niet nu al naar een tussenoplossing? ipv een van beiden ongelukkig zijn?

En wat heb je gedaan met tips uit je vorige topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven