MarktplaatsMOE!

28-01-2011 07:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niks ernstigs, maar moet het even kwijt!

Al vaker dingen via Marktplaats verkocht, van bureau tot konijnenhok. Was altijd zo weg, ook al was t echt niet meer als nieuw.

Nu had mijn zus een stuk of 6 paar nieuwe merkschoentjes voor kinderen staan, ongedragen, echt heel mooi. Ze zei 'Neem ze mee naar huis, zet ze op marktplaats en we delen de winst'. Mooi, ik kan wel een centje extra gebruiken, dus zo gezegd zo gedaan. Heb gekozen voor optie 'bieden', met 10 euro per paar waren we al tevreden.

Ik heb ze er nu al voor de tweede ronde opstaan, maar wordt helemaal gek! Veel biedingen, mensen die zeggen dan-en-dan te komen, en je hoort gewoon NIETS meer. Thuis wachten, komen ze gewoon niet opdagen! Hahaha, heb nog NIETS verkocht en stop er nu ook mee, hoor.

Snap t ook niet, schoentjes allemaal nieuw in de doos, orginele prijs staat er op ( zo rond de 55 euro), ik zou er een moord voor doen.

Maar goed, ben het helemaal beu. Heb in een paar maanden zeker 50 biedingen gehad, 6 keer thuis gebleven en geen paar verkocht.
Lucht het op?
Is inderdaad erg vervelend als ze zomaar niet komen opdagen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hahaha, mamalief... JA.

Vraag me af of anderen ook van dit soort ervaringen hebben. Je calculeert het een beetje in, maar zo extreem heb ik nog niet eerder meegemaakt!
Wij hebben onze camper te koop, er komt vanmorgen ook

iemand kijken,althans, we moeten het maar afwachten.

Er heben deze week al meer mensen een afspraak gemaakt,maar heb nog niemand gezien.

Ik blijf er alleen vanmorgen nog voor thuis.

Het blijft een vreemd iets, Marktplaats,maar wel leuk om zelf wat te kopen.
klinkt bekend. Hier ook vaak mensen die zeggen het te komen halen en daarna met de noorderzon lijken te zijn vertrokken. Geen reactie op mail meer. Zeg dan gewoon af denk ik dan.

wat zijn het voor schoentjes? en welke maat?

niet dat het uitmaakt voor je probleem, maar zoek nog een nieuw paar voor mijn dochter
Klinkt me zeer bekend in de oren. Mensen die iets van je willen hebben, totdat je je bankrekening stuurt en dan willen ze ineens niet meer. Zo irritant is het. En de beleeftijd om even af te zeggen
Ik heb het ook meegemaakt hoor, ben ook Marktplaats moe. Er zijn kennelijk mensen die er lol in hebben om ergens het hoogste bod op te doen en dan verder niks meer van zich laten horen.

Ook heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan iemand die iets kwam ophalen en zeker wilde zijn dat ik dan thuis was, die persoon is ook niet komen opdagen en belde daarna te pas en te onpas op om te checken of ik spulletje nog klaar had liggen. Maar nooit gezien, heel irritant! En wat daar nou zo leuk aan is?
Nou, gelukkig ben ik niet de enige dus.

Ik heb echt de gekste dingen verkocht, bijv een schotelantenne waarvan ik niet eens wist of hij het deed. Was hier aan mn nieuwe huis blijven hangen, antiek ding. Ik 'Gratis af te halen', er werd giga geboden, haha. Gewoon gezegd dat ik niet wist of hij het deed, hoor. Binnen 2 dagen was t ding weg.

En dan gloednieuwe mooie ( jongens overigens, Teddy) schoentjes, van goede merken niet! Nu maakt dat nog niet uit, eigenlijk, maar al die biedingen en afspraken en echt uiteindelijk NIETS ervan daadwerkelijk verkocht.

Als ik ergens op bied, wil ik het ook graag hebben. En ik spreek toch niet af, als ik er toch weer vanaf zie? snap het niet, haha. Maar zus krijgt de schoentjes terug, ik ben het beu!
Ja, Toetiefroetie, mn tel nr heb ik er al maar niet bij gezet. Adres krijgen ze pas op t laatste moment, bij wijze van. 'Ik kom ze volgende week zaterdag halen', doe ik niet meer, hoor. Je geeft je adres, en niemand komt. Overigens was er eens iemand heel boos. Wilde over 5 dagen komen, dus ik, na alle ervaringen, gemaild 'Stuur me die dag maar een mail, dan mail ik mijn adres'. Hele tirade over of ik hem niet vertrouwde, blablabla, en dat ik kon stikken in de schoentjes....
Heb van de week op drie dezelfde goederen geboden, van andere personen, krijg ik van alle drie een bevestiging dat ik het kan komen halen..............!! Dat verwacht je natuurlijk niet.

Heb dus netjes twee afgemeld via de mail dat ik van de koop afzag. Van 1 persoon kreeg ik een mail terug dat ik "toch geboden had"

Eeeeh ja, maar heb een ander mooier exemplaar gevonden voor hetzelfde/lager bedrag.

Verkoper was erg beledigd.maar ik was toch netjes met afmelden???? (heb én mijn bod ingetrokken met uitleg én nog eens een mailtje gestuurd)

MP is leuk maar soms erg raar
Ja, dat is een ander verhaal, Waaromdan. Kan gebeuren zoiets!

Maar zoooooveeel biedingen, een aantal afspraken, en van niemand hoor je meer iets. Dat is wel raar, vind ik.
Als ik iets wil hebben doe ik altijd een stuk of drie biedingen. Meld me wel netjes af bij degenen die daarop reageren en ik iets anders kies.

Zelf vind ik vijf paar schoenen nieuw in doos onder de categorie dubieus vallen. Hoe kóm je eraan? Schoenen koop je toch om te dragen? Call me stupid, maar zo'n reclame vertrouw ik niet meteen, zelfs niet met paypal.

Maar goed, daar reageer ik dan ook niet op.

Zus moet het zelf maar afhandelen, als het niet leuk meer is om te verkopen, is het helaas pindakaas. De weggeefwinkel is er ook blij mee als ze geen zin heeft in MP.
Daar zeg je wat mamzelle, ik zou ook denken dat ze van de vrachtwagen gevallen zijn of dat het nep is.

Misschien moet je 1 paar per keer erop zetten?

Ik heb een keer gehad dat ik had afgesproken en de dame in kwestie niet kwam opdagen. Vond het heel vervelend, was eerder weggegaan bij een gezellige afspraak. Heb haar daarna nog gemaild met de vraag of ze het niet kon vinden of dat ze het was vergeten. Helemaal geen reactie meer gehad.

Alle andere keren overigens geen probleem. Bedenk me net dat het toen ook om nieuwe schoenen in de doos ging. Misschien is het het product?
Aanbieden als 15 euro inclusief verzenden, ophalen niet mogelijk. Kun je nog wel nepbieders hebben maar meer last dan dat ze niet betalen heb je dr niet van.
Ik vind kopen ook veel leuker dan verkopen!
Ik ben een beetje verkopers moe. De arrogantie van sommigen.

"Als je biedt en ik reageer, verwacht ik binnen 24 uur mail terug, anders verkoop ik het aan iemand anders".

Zo, heb jij het even in je bol?! Ik koop iets van jóu dus ik ben jóu ten gunste, niet andersom.

Broek te koop. Ik ga m niet meten of kijken hoe lang ie is of nog meer foto's maken.

mooi, steek maar in je reet dan.
Marktplaats kan van mij de pot op. Kopers en verkopers hebben geen enkele garantie en het aantal idioten dat je tegenkomt is inderdaad stuitend.

Ik ben helemaal overgestapt op Ebay. Bieden is niet vrijblijvend, dus kopers willen de goederen echt hebben, en verkopers worden altijd beoordeeld, dus die doen hun best om te leveren wat ze beloven. Bovendien kun je via Paypal je geld terug krijgen als er iets mis gaat.

Je moet je er even in verdiepen, maar het is een zoveel beter systeem. En als ze in Nederland niet hebben wat je zoekt, dan in Hongkong wel of zo.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er iets zou veranderen toen Ebay Marktplaats opkocht, maar het lijkt alleen maar slechter te worden.
Ik doe niet meer aan ophalen. Heb een paar keer gehad dat iemand niet kwam en een aantal keer dat mensen opeens op 23.00 op de stoep staan. Als vrouw alleen voelde ik me daar niet goed bij. Nu stuur ik alleen op en als ik grote dingen heb wil ik dat mensen eerst het bedrag overmaken voor ik een afspraak maak en dat is goed gegaan. Ze hadden al betaald en kwamen netjes op het afgesproken tijdstip.
Nou, de verklaring voor de achterdochtigen onder ons:

Overleden man van zus kocht tig paar schoenen bij het schoenenmerk waar hij werkte voor kids en eventueel familie. Hij kreeg aardige korting. Tijdens zijn 2 jarige ziekzijn en de tijd erna is t huishouden daar flink in de soep gelopen. Toen zus de zolder op ging ruimen, vond ze ineens dus een berg schoenen in de doos. Inmiddels te klein voor kids, en ook geen kleinere jongens in de familie.

NIKS van de vrachtwagen gevallen, maar door heel vervelende omstandigheden dus gewoon 'vergeten op zolder'.
Intheheart, wat een vervelende reden!

Maarre, wat voor schoentjes (maat enzo) zijn het? Ik ben ook nog wel opzoek.

Kun je de MP link hierneer zetten?

Groetjes, Mariap
Inderdaad een vervelende reden.
MariaP,

Gister bij zus geweest en 3 paar mee terug genomen. De andere schoenen heb ik, met goedkeuring van zus, aan mijn alleenstaande buurvrouw met 3 kids gegeven. En ach, eigenlijk voelt het nog beter ze te kunnen geven aan iemand die er zielsgelukkig mee is dan ze te verkopen......

T ging mij er alleen om dat ik me ontzettend heb geergerd aan mensen die zeggen te komen en niet komen, biedingen doen en verder niets meer laten horen....

Verder valt me op dat de dingen die ik voor mezelf heb verkocht, ik daar vaak van dacht 'Zal toch wel niemand willen hebben' en ik alles zo kwijt was! Dan heb je diverse paren ( dure) merkschoenen, nieuw, voor weinig geld en NIEMAND wil ze echt kopen. Vond ik zo vreemd!
Je hoeft er niet op hoor, als je zo ergert koop of verkoop je toch gewoon niks meer via MP???
quote:Paque_ schreef op 28 januari 2011 @ 10:16:

Ik ben een beetje verkopers moe. De arrogantie van sommigen.

"Als je biedt en ik reageer, verwacht ik binnen 24 uur mail terug, anders verkoop ik het aan iemand anders".

Zo, heb jij het even in je bol?! Ik koop iets van jóu dus ik ben jóu ten gunste, niet andersom.

Hangt er maar net vanaf. Ik heb nu iets op Marktplaats staan waar ik echt veel biedingen op krijg, de een wil het nog liever overnemen dan de ander. Dan moet je niet aankomen met gemier of te late reacties, want voor jou tien anderen, die er nog meer geld voor overhebben ook... Dus wie is dan wie ten gunste?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven