Mascaravlek op de bank

03-12-2013 16:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja de titel zegt het al. Vraag me niet hoe het komt, maar er zit mascara op het zitgedeelte van de bank. Het is maar een klein vlekje, maar wel midden in het zicht. Hoe krijg ik dit eruit?!

Mijn eerste idee was natuurlijk, mn moeder bellen. Die had het over Vanish Oxi Action voor meubelbekleding, maar dat blijkt niet meer te bestaan. Reiniger van de kruidvat geprobeerd, maar dat hielp niet - mss nog eens herhalen.

Wat helpt? De bank is van stof en is grijs. De stof kan er niet af om in de wasmachine te doen. Make up remover durf ik niet te gebruiken. Het is trouwens geen water proof mascara. Maar toch helpt niks :((( oo oo ooo mijn dure bank...
En oog make-up remover, reinigingsmilk oid, of heb je dat al geprobeerd?
Ik zou toch gewoon een doekje van de nivea pakken om dat te proberen.
Ik ben een beetje huiverig voor make up remover. Straks heb ik kringen oid op de bank...
Ossegalzeep?
Van internet:

Tapijt of meubels reinigen

Een vlek in bekleding van een meubelstuk of tapijt behandel je met lauw water. Helpt dit niet, gebruik dan water met een beetje afwasmiddel of groene zeep. Gebruik nooit teveel water, want dit kan tot een vochtkring leiden en vuil uit de ondergrond kan zo ook naar de oppervlakte komen. Mors je vocht op leren bekleding, dep het dan meteen op met een droge doek. Zo krijgt het niet de kans in het leer door te dringen. Na verloop van tijd zakt de vlek in het leer weg. Maak het meubelstuk of het tapijt meteen droog na het vochtig maken. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een föhn (op afstand houden!) ga pas weer op het meubel zitten wanneer het vocht helemaal is opgedroogd
Lauw water had ik als eerste geprobeerd. Dat deed helaas niets. Groene zeep / ossengal klinkt wel ok, mss goed aanlengen. Fohnen is ook een goed idee want ik wil niet wrijven. Ik las ook ergens na reinigen stofzuigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven