Matras reinigen?

26-11-2012 17:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi VF-ers,

ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb een prima matras al een tijd in de garage liggen en deze moet binnenkort weer gebruikt worden. Het is mijn oude matras en helaas zitten er vlekken in. Ik dacht even de hoes eraf te ritsen en in de wasmachine te doen maar dat wordt hem niet..

Hebben jullie tips? Het schoonmaken van 1 vlek is niet afdoende, hij moet echt even grondig gereinigd worden. Ik heb op internet gezocht of dit bij een stomerij kan, word er niet echt wijzer van.. En wat zou dan de prijs zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Weten jullie wel hoe veel miljoenen beestjes er huizen in oude matrassen?

Ik ken serieus iemand die een huis kocht en op zolder stond nog een bed met een, op het oog, redelijke en schoon uitziende matras. Zij blij want hadden ze mooi een logeerbed. Afijn, haar broertje komt een keer logeren en sliep dus in dat bed, schoon opgemaakt en al. Zat die arme knul de volgende dag bomvol met vlekken en bulten, hup naar de dokter en jawel: allergie voor bedwantsen of zoiets.

Drie keer raden wat diezelfde dag naar het grof vuil is gebracht.

(ik zou echt geen matras willen van iemand die ik niet ken, overigens ook niet van iemand die ik wel ken overigens, vind het echt een smerig idee, we "lekken" allemaal wel eens 's nachts en verliezen elke nacht zweet/ vocht...... brrrrrrrrrrr)
Oh ja, sorry als ik jullie nu jeuk heb bezorgd

On topic: ik zou de matras prof. laten reinigen. Jammer dat de hoes er niet af kan of lees ik het verkeerd? Zo ja, er af halen en naar de stomerij brengen.
[quote]Pumps_italiaans schreef op 26 november 2012 @ 19:26:

. Ik neem vaak wel mijn eigen beddengoed mee. Dat is extra dik en de geurtest doet ook veel.

Lijkt me wel een gesjouw, met een matras op vakantie. Dit topic gaat immers over een matras.
Dat de hoes van de matras er niet af mag dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de behandeling tegen huismijt en zo.
Heehee, ik weet niet of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden? Ik lees dit nu pas. Ik heb ooit mijn matras gewoon láten reinigen. Ze gebruiken een of andere sterke lamp die dan het matras helemaal schoonmaakt, vlekken en al. Werkte goed! Volgens mij heette het bedrijf Dokterbed. Ik zat ook altijd moet die hoezen maar dat vond ik altijd zo onhandig. Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven