Matras reinigen?

26-11-2012 17:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi VF-ers,

ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb een prima matras al een tijd in de garage liggen en deze moet binnenkort weer gebruikt worden. Het is mijn oude matras en helaas zitten er vlekken in. Ik dacht even de hoes eraf te ritsen en in de wasmachine te doen maar dat wordt hem niet..

Hebben jullie tips? Het schoonmaken van 1 vlek is niet afdoende, hij moet echt even grondig gereinigd worden. Ik heb op internet gezocht of dit bij een stomerij kan, word er niet echt wijzer van.. En wat zou dan de prijs zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb niet veel geld maar ik zou dus nooit een matras willen hebben van de kringloop. Ik vind dat een smerig idee, hoe schoon dat ding er ook uit ziet.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2012 @ 19:01:

[...]

Waarom mag die er niet af? Bij mijn matras staat dat iig niet vermeld.

Op de mijne zit een sticker en daar staat het op.

En het staat er toch. Het heeft met de productie van de matras te maken. Dan kan het strakker worden afgewerkt. Alternatief is dat er vrouwen de matras dicht naaien.
TO, heeft je garage verwarming of niet? Zo nee, dan is de kans groot dat er binnenin het matras schimmels hun gang hebben kunnen gaan. In dat geval zou ik het matras dus niet meer willen gebruiken.
Ja, en bovendien is de levensduur van een matras beperkt. Is net als van schoenen. Geeft na een aantal jaren geen steun meer.
Sorry hoor, maar een gebruikt matras is toch gewoon GOOR. Ik bedoel, (kinder)kots, kak, pies, zweet, snot. Getverredemme!

En schimmel uit garage is ook jakkes. Ik zeg op naar Ikea voor een nieuw matras. En als je daar echt de centen niet voor hebt dan een dekmatras halen daar.
Wel grappig, slaapt niemand in een hotel?

Hoeveel mensen hebben daar wel niet op geslapen?

Of neem je je eigen matras mee?
Een gebruikt matras goor? Waar denk je dat je op slaapt in hotels, vakantiehuisjes etc?
Ik krijg er een punthoofd van!
In mijn matras zit overigens geen (kinder) kots, kak, pies en snot.

Maar bij sommige mensen blijkbaar wel :-)
In een hotel zit er een speciale hoes om. Tenminste dat dacht ik zo. Heb wel ooit kussens gehad met een kunststof hoes.

Ik hoop het wel. Ik neem vaak wel mijn eigen beddengoed mee. Dat is extra dik en de geurtest doet ook veel.

Bij de kringloop hier zou ik echt niets kopen. De mensen die de boel daar beheren die zijn niet te vertrouwen. Is ook alles veel te duur. Het goede spul halen ze er uit en de rotzooi laten ze liggen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 26 november 2012 @ 19:05:

TO, heeft je garage verwarming of niet? Zo nee, dan is de kans groot dat er binnenin het matras schimmels hun gang hebben kunnen gaan. In dat geval zou ik het matras dus niet meer willen gebruiken.Da's een goeie.. Nee dus! Nogmaals; bedankt voor al jullie reacties! De logees moeten maar op een luchtbed
quote:Snotolf schreef op 26 november 2012 @ 19:17:

Sorry hoor, maar een gebruikt matras is toch gewoon GOOR. Ik bedoel, (kinder)kots, kak, pies, zweet, snot. Getverredemme!

Je vergeet sperma
Kun je niet beter zelf een stoomreiniger huren voor je matras?

Ik neem aan dat je niet met je matras gaat sjouwen naar de stomerij
quote:mjdlh schreef op 26 november 2012 @ 19:36:

[...]

Je vergeet sperma en bloed
ik heb laatst nog de hoes van ons matras afgehaald. Met de hand gewassen, laten drogen en er weer omheen geritst. Geen enkel probleem. Weer lekker helemaal fris. Doe ik zo twee keer per jaar.

Ligt denk ik dan toch echt aan je matras.
En vrouwelijk ***vocht...
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:millefleurs schreef op 26 november 2012 @ 19:04:

Ik heb niet veel geld maar ik zou dus nooit een matras willen hebben van de kringloop. Ik vind dat een smerig idee, hoe schoon dat ding er ook uit ziet.

Nou, inderdaad. Ben je alsnog die stomerijkosten kwijt.

Ik vind het incidenteel al zo-zo. Om elke nacht op een gebruikt matras te slapen: bah!
http://www.healthandhygiene.nl/nl/zakelijkemarkt

Je denkt toch niet dat hotels elke keer matras laten reinigen.

Lees en huiver.
quote:millefleurs schreef op 26 november 2012 @ 19:04:

Tja ,ik ookmoet er ook niet aan denken,matras van de kringloop,maar dan kan je ook nooit op vakantie?

Als je in een hotel slaapt of huisje, is dat matras misschien wel door een paar honderd mensen intensief gebruikt.
quote:annavivaella schreef op 26 november 2012 @ 19:24:

Maar bij sommige mensen blijkbaar wel :-)Okay,maar er wordt wel op gesext neem ik aan?
quote:annavivaella schreef op 26 november 2012 @ 19:24:

Maar bij sommige mensen blijkbaar wel :-)

Ja maar toch wel zweet, huid- en haarschilfers? Zweten schijnt toch een aantal liters per nacht te zijn.

Een kringloopmatras... Brrr

En ja, hotelmatrassen zijn inderdaad ook goor maar daar slaap ik dan ook niet elke dag in en heb ik niet in mijn eigen huis liggen. Dus dat neem ik voor die paar keer per jaar wel op de koop toe.
Je kunt voor 60 euro een stoommachine kopen maar je hebt ze ook kleiner en goedkoper. 100 celsius doodt een hoop en voor de frissen geur strooi je daarna waspoeder op het iets vochtige matras en als het droog is dat opzuigen.
quote:mjdlh schreef op 26 november 2012 @ 19:35:

[...]

Da's een goeie.. Nee dus! Nogmaals; bedankt voor al jullie reacties! De logees moeten maar op een luchtbed Wel een dikke handdoek erover, want anders krijgen ze het koud. Lucht circuleert en is net als een waterbed. Met een handdoek is voldoende om de lichaamswarmte vast te houden.
Je kan ook een nieuwe hoes kopen die je om het matras kan doen. verkopen ze bij de postorderbedrijven
Ignorance is bliss
Ik heb de hoes van mijn matras ooit gewassen hoor. Staat nergens dat die er niet af mag. Misschien bij bepaalde soorten matrassen ofzo, maar bij die van mij ging het prima.
Je kunt ook alle bacterien en mijten doden met koude temperaturen. Wachten tot het vriest en je matras een nachtje buiten laten staan doodt meer kriebel-diertjes dan een stoommachine. Of als je niet zolang kan wachten, misschien ken je iemand met een commerciele vries-cel? Wel even plastic om je matras heen doen: wel zo hygienisch.

ALs je dan vantevoren even goed schrobt met een sopje (en dat dan vriesdroogt, om schimmels te voorkomen), is je matras weer zo goed als nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven