matras

28-11-2013 17:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is ons nieuwe bed (boxspring) bezorgd. Wij hadden een medium en firm matras besteld. Deze zijn ook geleverd. Nu ik 1 week op het medium matras heb geslapen krijg ik erg veel last van rugklachten terwijl ik nooit eerder last heb gehad van rugklachten. Het firm matras voelt goed stevig aan, maar mijn medium matras is een stuk minder stevig. Naar mijn gevoel zit er een hele kuil in. Als ik op de website lees staat dat het een aantal weken duurt om te wennen. Ik heb ook van mensen gelezen op een forum dat zij dit matras ook hadden en na 1 week rugklachten daarna daar geen last meer van hadden. Achteraf gezien had ik beter ook een firm matras kunnen bestellen, maar in de winkel voelde die medium wel goed. Wat kan ik nu als beste doen? Heb dit nog niet eerder mee gemaakt.
Een paar weken afwachten en kijken of het verbeterd.
Kun je hem evt. nog ruilen?
als ik het woord boxspring hoor, dan bekruipt me altijd een gevoel van onbehagen, het is het standaard product wat er hier in het verenigd koninkrijk verkocht word.

ik denk altijd dat de optionele rugklacht in de kleine lettertjes van de aankoopvoorwaarden zitten
er gaat niets boven een latex matrass met een soortelijk gewicht, en soortelijke massa van 40 of hoger
Een nieuw matras kan wel eens net zijn als nieuwe schoenen: als je eenmaal door de blaren heen bent kun je er op naar Rome.

Ik verkoop ook matrassen, en als mensen binnen 6 weken terug komen geef ik altijd het advies om het even af te wachten. Als na de termijn van 6 weken de klachten blijven bied ik altijd de service om kosteloos om te ruilen. Een nieuw matras moet tenslotte wel lekker liggen.

Succes ermee, en bel de winkel even om je probleem voor te leggen. Een beetje goede zaak denkt met je mee en zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen als ik hier boven doe.
Wat een onzin groenoog. Boxsprings zijn gewoon goede bedbodems, en als je er het juiste binnenveringsmatras bij hebt krijg je juist minder snel rugklachten dan op welk ander matras.
Beetje beddenhandel biedt je wel een passende oplossing. Het kan wennen zijn maar inzakken tot een hele kuil kan niet de bedoeling zijn.
@Trotter

Het hoeft niet eens een binnenveringsmatras te zijn. Ik heb nu een koudschuim matras op de boxspring en het ligt super.

Het punt met matrassen is dat het moet kloppen met de bodem (mate van vering ed), met het gewicht van de slaper (des te zwaarder je bent, des te steviger het matras) en uiteindelijk ook persoonlijke voorkeur.

Ik kan bijv niet slapen op Nasa of traagschuim (omdat ik door mijn rugklachten niet kan draaien op zo'n matras, terwijl ik een bewegelijke slaper ben), maar een ander ligt er misschien heerlijk op. Ik kan ook niet tegen een hard matras, maar wederom, een ander vindt het wellicht juist fijner.

Wel is mijn ervaring idd dat een bed dus ook niet kan wennen, juist omdat het van zoveel factoren afhangt wat wel en niet past.
Ik heb ook 2 of 3 weken moeten wennen aan mijn Mline matras.

Was een matras met een kuiltje gewend

Nu slaap ik al jaren heerlijk op de matrassen.

Overigens mocht ik tot 6 weken na de aankoop ruilen
Oh mijn Mline matras ligt goddelijk!

We hebben de showmodel matrassen gekocht, deze mogen we niet meer omruilen. Maar dat zou ik ook helemaal niet willen.
Ik zou het melden bij de winkel.

En de wen periode uitzitten/liggen.

Daarna zou je kunnen vragen of ze een omruilgarantie hebben en daar gebruik van maken.

Bij welke winkel heb je het gekocht??
Toen wij ons nieuwe bed kregen lag ik meteen super! Mijn vriend daarentegen moest de eerste paar weken erg wennen en had ook last van rugpijn. Nu wil hij ook niets anders meer.

Wij hebben ook een boxspring trouwens met het hardste matras.
Enorm moeten wennen aan de boxspring (rug/spierpijn) maar ik zou hem nu voor geen goud meer willen missen.
Ik heb nooit hoeven te wennen aan mijn ikea matras. Lag meteen goddelijk
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dank je wel allemaal voor het reageren. Ik kijk het nog een paar weken aan. Hopelijk gaat de rugpijn weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven