Matrassen test

27-10-2012 10:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen allemaal...

Een kleine 10 jaar geleden hebben we onze latex matrassen de deur gewezen en nieuwe koudschuim matrassen gekocht.

Beide bevielen prima, maar koudschuim gaat minder lang mee en dat wordt nu merkbaar.

Doordat we het afgelopen jaar erg veel onkosten hebben gehad, kunnen we geen hele dure matrassen veroorloven.

Nu mijn vraag;

Volgens Google heeft de consumentenbond dit jaar matrassen getest en die test zou ik graag willen hebben.

Is er hier iemand die mij daaraan zou kunnen helpen?
Kun je niet naar de bibliotheek en de consumentengids daar in zien?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
was van de week zo'n programma over matrassen op de televisie, De Rekenkamer heette het geloof ik. Misschien dat dat nog terug te vinden is. Ging over de kosten/kwaliteit van matrassen.
Auping Adagio en Cresto kwamen als beste uit de test. Er is nu nog een actie van 2e voor de halve prijs. Maar goed, dat zijn matrassen vanaf 950 euro geloof ik.
1. Wehkamp art nr 508712 Pocketveringmatras ¤200 cijfer 7,9

2. Norma Solara combispring 20 latex ¤600 cijfer 7,9

3. Pullman Pocket Foam Plus ¤570 cijfer 7,8

Beste koop: Beter Bed Easy pocket ¤100 (eenpersoons cijfer 7,2

Maar dit zegt natuurlijk niets voor jou persoonlijk, de één slaapt liever hard, de ander zacht, de één weegt 60 kilo en de ander 100, enzovoort.
En buiten dat, een matras kan nog zo goed uit een test komen, als jij hem niet lekker vindt liggen is het voor jou een slecht matras.
quote:Katherina schreef op 27 oktober 2012 @ 10:34:

Auping Adagio en Cresto kwamen als beste uit de test. Er is nu nog een actie van 2e voor de halve prijs. Maar goed, dat zijn matrassen vanaf 950 euro geloof ik.Die staan op plaats 4 en 5 .
Ik ben het geheel met jullie eens dat de één een harder- en de ander een zachter matras wil, maar het zoekt wel makkelijker.

@LP, ik ga ff bij de rekenkamer kijken, maar daar testen ze alleen niets...

Ik zal ook ff bij de plaatselijke bieb zoeken...

Maar als er iemand is die lid is van de consumentenbond, dan hoor ik het graag....

Ook al zou ik alleen maar weten in welk nummer de test gestaan heeft, hier is misschien nog wel aan te komen...

P.s. bedank voor jullie input..

Ow ja, jaaaaaren geleden moest iedereen ineen een waterbed, nu hoor je er in mijn optiek weinig meer over.

Enig idee hoe dat komt? energiekosten misschien??
Een matras is inderdaad heel persoonlijk. Wij hebben een half jaar geleden pockevering matrassen gekocht bij Beterbed, ook omdat deze zo goed uit de test kwamen. Ze waren té hard en té stevig. In de winkel waren ze naar mijn mening echt veel zachter...dat viel echt effe tegen!! Ik dacht dat het nieuwigheid was en hoopte dat ze na een tijdje wel zachter zouden worden.

Toen waren we het zat en toevallig heb ik ze nét verkocht via Marktplaats... Echt zonde want we hebben nog wel wat terug gekregen voor de matrassen maar ¤440,- hebben we zo weggegooid!

Vorige week hebben we met ons kleine budget een Sultan Herand matras gekocht bij Ikea voor ¤189,- voor 1.80 x 2.00 Echt een lekker zacht matras en werkelijk... we slapen hier heerlijk op!!! Ik heb geen idee hoe lang we er mee gaan doen maar ze zullen hem bij iedere verschoning omkeren maar voor ¤189,- durven we het risico wel te nemen. Ik wil er alleen nog een lekker zacht topmatras op kopen.
quote:ernie63 schreef op 27 oktober 2012 @ 10:48:

Maar als er iemand is die lid is van de consumentenbond, dan hoor ik het graag....

Ook al zou ik alleen maar weten in welk nummer de test gestaan heeft, hier is misschien nog wel aan te komen...Lees je de gegeven antwoorden wel? Ik heb je de top 3 + beste koop gegeven .
Bij Ikea mag je ook je matras omruilen al het écht niet lekker slaapt.

Mijn matras ligt niet lekker, mag ik deze ruilen?

Antwoord

We vinden het belangrijk dat je nieuwe SULTAN matras goed bevalt. In het woonarenhuis kan je alle matrassen testen voordat je er een uitkiest. Je matras zal in het begin vrij stug aanvoelen. Het duurt ongeveer een maand voordat je lichaam gewend is aan de matras en de matras aan je lichaam.

Als je binnen 90 dagen toch vindt dat het niet de matras is dat bij je past, kan je de matras terugbrengen en een andere uitkiezen. En je hoeft je niet te haasten, je kan er 90 dagen over slapen. Wel is het een voorwaarde dat je minimaal 4 weken gaat testen voordat je je conclusie trekt. Als je gebruik wilt maken van deze mogelijkheid, neem dan je matras en de kassa-bon mee naar het woonwarenhuis en maak, samen met een medewerker, de keuze voor een nieuwe matras. Eventuele transportkosten zijn voor je eigen rekening.

Indien je besluit tot de aanschaf van een duurdere matras ten opzichte van de matras die je hebt teruggebracht, vragen we je het verschil bij te betalen. Als je nieuwe keuze een lager aankoopbedrag heeft, krijg je een IKEA tegoedpas. De tegoedpas kan niet worden ingewisseld voor contant geld. Dit geldt voor alle SULTAN binnenverings-, polyether- en latexmatrassen en dekmatrassen.

http://www.ikea.com/ms/nl ... act_us/algemeen_fy12.html
quote:GreetBilspleet schreef op 27 oktober 2012 @ 10:52:

Een matras is inderdaad heel persoonlijk. Wij hebben een half jaar geleden pockevering matrassen gekocht bij Beterbed, ook omdat deze zo goed uit de test kwamen. Ze waren té hard en té stevig. In de winkel waren ze naar mijn mening echt veel zachter...dat viel echt effe tegen!! Ik dacht dat het nieuwigheid was en hopte dat ze na een tijdje wel zachter zouden worden. Toen waren we het zat en toevallig heb ik ze nét verkocht via Marktplaats... Echt zonde want we hebben nog wel wat terug gekregen voor de matrassen maar ¤300,- hebben we zo weggegooid!

Vorige week hebben we met ons kleine budget een Sultan Herand matras gekocht bij Ikea voor ¤189,- voor 1.80 x 2.00 Echt een lekker zacht matras en werkelijk... we slapen hier heerlijk op!!! Ik heb geen idee hoe lang we er mee gaan doen maar ze zullen hem bij iedere verschoning omkeren maar voor ¤189,- durven we het risico wel te nemen. Ik wil er alleen nog een lekker zacht topmatras op kopen.

Ik heb dit type opgescheven, thanks...

Wij zijn ook van het "zachte type" matras en het is al snel te hard bij ons.
quote:hedda2hedda schreef op 27 oktober 2012 @ 10:35:

[...]

Die staan op plaats 4 en 5 .Sorry, dit schepte verwarring bij me.... excusses
quote:GreetBilspleet schreef op 27 oktober 2012 @ 10:52:

Ik wil er alleen nog een lekker zacht topmatras op kopen.

Mag ik vragen waarom je nog een topmatras wil?

Is het matras te dun ofzo?
quote:ernie63 schreef op 27 oktober 2012 @ 11:01:

[...]

Ik heb dit type opgescheven, thanks...

Wij zijn ook van het "zachte type" matras en het is al snel te hard bij ons.Als je inderdaad van zacht maar wel ondersteuning houdt dat is dit echt een goede keus voor een klein prijsje. Het fijne is dat je het matras zo mee kan nemen. Hij zit heel compact verpakt in twee rollen (twee éénpersoonmatrassen in één tijk) maar zodra je hem uitrolt transformeert hij in een echt matras. Let wel op je bedbodem. Wij hebben een lattenbodem en dat gaat perfect!
quote:ernie63 schreef op 27 oktober 2012 @ 11:06:

[...]

Mag ik vragen waarom je nog een topmatras wil?

Is het matras te dun ofzo?Het matras is tussen de 16 en 17 cm dik dus op zich wel dik genoeg. Ik vind het nét iets comfortabeler liggen en lichaamsvocht komt dan niet rechtstreeks in je matras waardoor hij langer mee gaat.
Gewoon een matras bij de Ikea kopen, de middenmoot.

Ik heb een traagfoam matras, wil niks anders meer.

Trouwens bij die uitzending van de rekenkamer, kwam eigenlijk erop neer dat duurdere matrassen helemaal niet beter hoeven te zijn.

Ik dacht na het zien van die uitzending wel; smerig eigenlijk zo'n matras, als je bedenkt dat je er elke nacht zweet en huidschilfers op achterlaat.Brrr
Speciaal bericht van mij voor matraszoekers met een zwakke/slechte rug:

Heb sinds kort een CustoMatraz, heb in geen jaren zo heerlijk geslapen. Het is een matras wat bestaat uit losse smalle elementen van verschillende hardheden welke perfect op je lichaam worden aangepast en ten alle tijde verwisseld kunnen worden als je toch hier of daar meer steun nodig hebt. Voor mij als rugpatient echt de meest perfecte matras waar ook fysiotherapeuten en chiropractors bij zweren.

Deze matras kan nooit fout gaan, nogmaals, omdat de elementen omwisselbaar/vervangbaar zijn en je dus nooit het probleem kunt krijgen dat je je dure matras na korte tijd weer moet vervangen omdat die toch niet prettig ligt.

Voor mij is het na jaren zeer slechte nachtrust en steeds maar wakker worden met rugpijn, 20 keer per nacht in elk geval een uitvinding pur sang.

En het wordt ook nog eens gewoon bij je thuis opgemeten (met een computergestuurde dinges die precies je lijf in kaart brengt), ook 's avonds.

Check de site eventueel want ze hebben regelmatig slaapinformatiedagen door den lande ism chiropractors en fysiotherapeuten.

http://www.customatraz.nl/

En néé, ik heb er geen aandelen in en werkt er ook niet, ik ben gewoon blij eindelijk eens goed en zonder pijn te kunnen slapen na een paar maanden zelfs op de bank gelegen te hebben 's nachts
quote:eldiabonita schreef op 27 oktober 2012 @ 11:40:

Gewoon een matras bij de Ikea kopen, de middenmoot.

Ik heb een traagfoam matras, wil niks anders meer.

Trouwens bij die uitzending van de rekenkamer, kwam eigenlijk erop neer dat duurdere matrassen helemaal niet beter hoeven te zijn.

Ik dacht na het zien van die uitzending wel; smerig eigenlijk zo'n matras, als je bedenkt dat je er elke nacht zweet en huidschilfers op achterlaat.BrrrHeb je een traagfoam van ikea? Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe en willen graag een traagschuim (das hetzelfde toch?). Mijn ouders hebben die en dat vinden we echt heerlijk liggen. Alleen zo dure als zij hebben kunnen we nu niet betalen. Dus welke heb jij?
Ik heb geen idee, maar zag toevallig deze aanbieding langskomen.

KLIK
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sultan Flokenes bij Ikea heb ik, Rio
Wat doen ze bij Ikea eigenlijk met die matrassen die je na vier weken slapen terugbrengt?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Merano

Ik denk niet dat ze die weggooien, dus....!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
ik zou inderdaad even 'de rekenkamer' terugkijken. ook voor wat normale prijzen zijn. was heel interessant wat er allemaal naar voren kwam. koudschuim was geloof ik een van de betere, maar zoveel maakte het ook weer niet uit.

verbaasde me ook hoe kort je eigenlijk met een matras kan. familie had laatste na 25 jaar een nieuwe gekocht en 10 jaar is eigenlijk de max, liefst na 6 jaar al de deur uit.

als je dat weet wil je opeens ook veel minder uitgeven voor je matras.

ik wil in de toekomst een boxspring kopen, x bij iemand geslapen die dat had en wat heeeerlijk. heb nu 5 jaar een ikea matras, slaapt prima maar begint nu wel wat in te zakken hier en daar, maar ook beetje eigen schuld, niet helemaal goede matras gekozen (afhankelijk van of je op je zij en rug slaapt en hoe zwaar je bent heb je een ander matras, bleek dat vriend en ik elk een ander matras nodig hadden, dus de 'middenmoot' gekozen).
quote:merano schreef op zondag 28 oktober 2012 15:25 Wat doen ze bij Ikea eigenlijk met die matrassen die je na vier weken slapen terugbrengt?Die worden vernietigd. Je moet dan ook duidelijk aangeven waarom hij niet voldoet en dan met de verkoper een ander matras uitzoeken, zodat je niet weer dezelfde fout maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven