Mauwen van katten

21-02-2011 08:42 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een aantal maanden twee volwassen katten uit 't asiel. Het asiel wist niet of het buitenkatten waren, maar ze zeiden dat de katten er sowieso wel aan konden wennen om altijd binnen te zijn. Later hoorde ik dat het wel katten waren die altijd buiten waren.

Ze kunnen bij mij echt niet naar buiten, maar ik vind dit ook wel fijn, omdat ik anders bang ben dat ze aangereden worden/weglopen etc.

Nu is alleen het probleem dat ze zich, denk ik, heel erg vervelen. De ene kat zit steeds wat uit 't raam te staren en soms zielig te mauwen. Ze gaan vaak bij de deur staan mauwen en ze krijgen steeds vaker ruzie met elkaar.

Overdag is de ene kat ook heel veel aan het mauwen. Overdag kan ik er nog wel tegen, maar dit gaat ook s'nachts door en dan alleen nog maar meer. S'nachts zit ze op twee meter afstand van mij klagelijk te miauwen en te janken. (Er zit alleen een slaapkamerdeur tussen) Ik heb al geprobeerd het constant te negeren, maar het blijft doorgaan. Ik word er echt helemaal gek van, want slaap dus iedere nacht slecht en word moe en met hoofdpijn wakker.

Nu las ik dus dat het o.a. kan liggen aan verveling. Alleen spelen met zo'n kattenspeeltje willen ze niet en spelen met elkaar doen ze ook nauwelijks.

Wat nu? Ik weet het echt niet meer en word echt helemaal gek van 't gemauw!
Wat een nare situatie Butterfly. En wat jammer dat je niemand kan vinden. Mocht je trouwens hierna toch weer voor een huisdier gaan, zou ik ivm de beschikbare ruimte echt voor één kat gaan. En dan wel een echte binnenkat, dus eentje die niet naar buiten is geweest. Ik denk zelf dat als de beestjes eenmaal het gras onder de voeten hebben gehad, ze ernaar blijven verlangen...

Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb zelf een beestje dat geen prijs stelt op gezelschap. Misschien dat een andere forummer je uit de brand kan helpen!
quote:Butterfly1989 schreef op 09 juni 2011 @ 10:12:

@Iris: Hm, daar heb je wel een punt.

Maar terugbrengen naar het asiel...dat is wel een héle grote stap! Zie mezelf nog niet naar het asiel rijden om ze daar achter te laten. Natuurlijk doe ik het dan voor hen, maar dat weten zij niet.

Dat is ook heel erg naar om te doen en de meeste mensen moeten dan ook vreselijk huilen als ze hun hond of kat terug moeten brengen, want bijna niemand doet dat zomaar, zoals wel eens gedacht wordt.

Zet ze anders in de tussentijd op de Vraag- en Aanbodrubrieken van Kattenplaza en de Kattensite, daar komen heel veel kattenliefhebbers en ook hier op het Prikbord. Al heel veel huisdieren hebben namelijk op deze manier bij een forummer een fijn nieuw huis gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Mag je een ex-asielkat wel online aanbieden? In mijn asiel blijft een beest altijd eigendom van het asiel. Mocht je toch afstand willen doen van het beestje moet dat via het asiel of moet het asiel minstens op de hoogte zijn van de baaswisseling.
Ja je mag wel eerst een baasje zoeken en dan toestemming vragen aan het asiel. Dat scheelt het asiel heel veel katten dus die zijn allang blij dat je de kat niet gewoonweg weer bij ze terug dumpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven