Meer werken = minder geld.. :S
donderdag 10 februari 2011 om 21:43
Ik kreeg toch even leuk bericht vandaag, ik krijg geen huurtoeslag meer omdat ik teveel verdien.. Ik ben uit noodzaak meer gaan werken, om meer te verdienen dus, en werk dus 40 uur, ipv 32. Altijd moest ik huurtoeslag terugbetalen, omdat ik blijkbaar meer verdiende dan de belastingdienst wist (apart). Ik was altijd een beetje slordig daarin, maar de laatste keer had ik zowaar door dat ze me te laag hadden ingeschat, dus ik netjes doorgegeven wat t wel was. Blijk ik nu dus geen toeslag meer te krijgen. Ik ben alleen heb geen kinderen en kom al amper rond, ik heb die huurtoeslag echt nodig! Het lijkt er dus op dat het voordeliger is om minder te gaan werken, want dat krijg je huurtoeslag en betaal je minder belasting.. Hoe krom kan t zijn! Ik weet echt niet hoe ik dit moet gaan doen, morgen maar naar de baas om te vragen of ik minder kan werken...
Iemand ervaring met deze situatie?
Iemand ervaring met deze situatie?
donderdag 10 februari 2011 om 21:47
Oei, dat is inderdaad vervelend, maar... misschien ook terecht? Immers, als je zelf voldoende verdient, heb je geen huurtoeslag nodig. Die is alleen bedoelt voor mensen die niet genoeg inkomsten hebben. Lukt het je met fulltime werken en zonder die huurtoeslag niet om rond te komen? Hoe komt dat? Misschien zijn er hier mensen die wat tips voor besparingen of iets dergelijks kunnen geven.
donderdag 10 februari 2011 om 21:50
Als je altijd al HT moest terugbetalen, heb je dus altijd al te veel (per maand )ontvangen. Dus misschien verdien je uiteindelijk wel meer dan de terechte/juiste HT die je bij 32 uur zou ontvangen. Zo werkt het meestal wel.
En kgb=minder als je meer verdient.
En kinderopvangtoeslag kan meer zijn als je meer verdient, als daarvoor je kids ook meer uren naar de opvang moeten.
Maar rondkomen van een salaris van 40 uur moet wel kunnen. Misschien kun je op andere punten geld winnen/uitgaven schrappen?
En persoonlijk zou ik liever meer werken en daarmee het zelf ´net´ kunnen redden dan HT krijgen.
En kgb=minder als je meer verdient.
En kinderopvangtoeslag kan meer zijn als je meer verdient, als daarvoor je kids ook meer uren naar de opvang moeten.
Maar rondkomen van een salaris van 40 uur moet wel kunnen. Misschien kun je op andere punten geld winnen/uitgaven schrappen?
En persoonlijk zou ik liever meer werken en daarmee het zelf ´net´ kunnen redden dan HT krijgen.
donderdag 10 februari 2011 om 21:51
Ik weet niet hoe t komt maar ik kom niet uit. Heb geen kinderen, doe geen rare dingen, heb al noooit geld om te shoppen, bel nie veel, ik snap t ook niet. Ik woon in het huis waar ik met mn ex heb samengewoond, kale huur is 500.. best veel dus. Ben daarom ook meer gaan werken, maar uiteindelijk houd ik er niet meer aan over. Het lijkt dus gunstiger te zijn als je minder werkt, apart....
donderdag 10 februari 2011 om 21:56
donderdag 10 februari 2011 om 22:00
quote:mu-cha-cha schreef op 10 februari 2011 @ 21:56:
Ik zit netto op 1400, niet echt een vetpot dus! Met al je vaste lasten blijft er weinig over. En ik doe echt geen vreemde dingen! Verbaas me ook altijd over vriendinnen die altijd maar shoppen en stappen, ik heb daar echt geen geld voor...Hoeveel vaste lasten heb je dan naast je huur als ik vragen mag?
Ik zit netto op 1400, niet echt een vetpot dus! Met al je vaste lasten blijft er weinig over. En ik doe echt geen vreemde dingen! Verbaas me ook altijd over vriendinnen die altijd maar shoppen en stappen, ik heb daar echt geen geld voor...Hoeveel vaste lasten heb je dan naast je huur als ik vragen mag?
donderdag 10 februari 2011 om 22:02
Nou dan zou een budgetteer cursus gaan doen.
Je bent ten eerste zelf verantwoordelijk voor je aanvraag bij de belastingdienst en de jaren erop krijg je een brief gebaseerd op je voorgaande jaar, als dat niet klopt dan moet je dat wijzigen.
Het kan niet zo zijn dat je met minder werken ineens meer geld te besteden hebt omdat je toeslag krijgt.
De hoogte van je toeslag is sowieso gerelateerd aan je inkomen.
Je bent ten eerste zelf verantwoordelijk voor je aanvraag bij de belastingdienst en de jaren erop krijg je een brief gebaseerd op je voorgaande jaar, als dat niet klopt dan moet je dat wijzigen.
Het kan niet zo zijn dat je met minder werken ineens meer geld te besteden hebt omdat je toeslag krijgt.
De hoogte van je toeslag is sowieso gerelateerd aan je inkomen.
donderdag 10 februari 2011 om 22:05
Ja de standaard vaste lasten he, dus gas/water/licht, zorgverzekering, inboedelverzekering, uitvaartverzekering, internet, tv, terugbetalen van voorgaande huurtoeslag :S, kleine lening, auto,lenzen, ik snap t echt nie, ik heb voor de rest geen rare dingen wat me veel geld kost. De enige luxe die ik heb is een sportabonnement, mn enige ontspanning...
donderdag 10 februari 2011 om 22:05
Er zijn hele gezinnen die van dat bedrag prima rondkomen, dus als jij het er niet mee redt dan zul je je uitgaven eens kritisch onder de loep moeten nemen. Het kan toch niet zo zijn dat jij van ons verwacht dat wij jou in de vorm van huurtoeslag ondersteunen als je gewoon zelf een prima salaris verdient?
donderdag 10 februari 2011 om 22:08
quote:mu-cha-cha schreef op 10 februari 2011 @ 22:05:
Ja de standaard vaste lasten he, dus gas/water/licht, zorgverzekering, inboedelverzekering, uitvaartverzekering, internet, tv, terugbetalen van voorgaande huurtoeslag :S, kleine lening, auto,lenzen, ik snap t echt nie, ik heb voor de rest geen rare dingen wat me veel geld kost. De enige luxe die ik heb is een sportabonnement, mn enige ontspanning...Daar kun je nou vaak op bezuinigen, daarnaast kun je vaak ook bezuinigen door kritisch te kijken naar je verzekeren waar je die hebt onder gebracht en ook op gas water en licht.
Ja de standaard vaste lasten he, dus gas/water/licht, zorgverzekering, inboedelverzekering, uitvaartverzekering, internet, tv, terugbetalen van voorgaande huurtoeslag :S, kleine lening, auto,lenzen, ik snap t echt nie, ik heb voor de rest geen rare dingen wat me veel geld kost. De enige luxe die ik heb is een sportabonnement, mn enige ontspanning...Daar kun je nou vaak op bezuinigen, daarnaast kun je vaak ook bezuinigen door kritisch te kijken naar je verzekeren waar je die hebt onder gebracht en ook op gas water en licht.
donderdag 10 februari 2011 om 22:09
donderdag 10 februari 2011 om 22:11
quote:nummerzoveel schreef op 10 februari 2011 @ 22:08:
En sporten is niet je enige ontspanning, want je hebt ook internet en tv. Bovendien kun je ook prima sporten zonder dat het geld kost (joggen, fietsen, enz).Ja sporten staat al op de nominatie om geschrapt te worden, ga inderdaad wel buiten lopen ofzo. Maar dan bespaar ik 50 euro, dan ben ik er nog niet..
En sporten is niet je enige ontspanning, want je hebt ook internet en tv. Bovendien kun je ook prima sporten zonder dat het geld kost (joggen, fietsen, enz).Ja sporten staat al op de nominatie om geschrapt te worden, ga inderdaad wel buiten lopen ofzo. Maar dan bespaar ik 50 euro, dan ben ik er nog niet..