Mening
donderdag 16 januari 2014 om 19:28
ik lees een heleboel frustratie over de buren en een deel zal best terecht zijn, maar aan de andere kant houden ze op hun manier ook best rekening met de buren als de kinderen pas na 11 uur naar buiten gaan. Je kunt mensen niet verplichten binnen te blijven zitten, zeker niet met mooi weer en kinderen spelen nou eenmaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 16 januari 2014 om 19:28
Die kinderen kan je niks kwalijk nemen natuurlijk, dat zijn gewoon kinderen en die maken lawaai.
Aan zo'n schreeuwende buurvrouw zou ik me ook storen, ik vrees alleen dat dat niet snel zal veranderen. In het contact wat je hebt met je buren zou ik me concentreren op de omgang tussen jullie volwassenen en niet gaan strooien met verwijten over luidruchtige en gooiende kinderen. Kinderen maken nou eenmaal herrie.
Aan zo'n schreeuwende buurvrouw zou ik me ook storen, ik vrees alleen dat dat niet snel zal veranderen. In het contact wat je hebt met je buren zou ik me concentreren op de omgang tussen jullie volwassenen en niet gaan strooien met verwijten over luidruchtige en gooiende kinderen. Kinderen maken nou eenmaal herrie.
donderdag 16 januari 2014 om 19:50
Huh???
Waarom mogen kinderen maar 3 uurtjes per dag naar buiten?
Ik was altijd buiten vroeger, in de tuin, op straat, ik werd kriegel binnen
Dus dat kan jij allemaal vinden, maar dat is niet helemaal conform de norm hoor
Daarnaast vind een een lap van 10 meter nou niet echt een klein tuintje te noemen
Ik lees vooral een hoop ik vind, en zij moeten
Geloof me, daar ga je geen vrienden mee maken
Waarom mogen kinderen maar 3 uurtjes per dag naar buiten?
Ik was altijd buiten vroeger, in de tuin, op straat, ik werd kriegel binnen
Dus dat kan jij allemaal vinden, maar dat is niet helemaal conform de norm hoor
Daarnaast vind een een lap van 10 meter nou niet echt een klein tuintje te noemen
Ik lees vooral een hoop ik vind, en zij moeten
Geloof me, daar ga je geen vrienden mee maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 16 januari 2014 om 19:53
donderdag 16 januari 2014 om 19:55
Ik denk dat iedereen zoveel tijd in zijn eigen tuin mag doorbrengen als hij zelf wil en zijn kinderen zoveel buiten mag laten spelen als hij goed acht.
Wat raar dat je daar een oordeel over hun opvoeding aan verbindt.
Geluidsoverlast is vervelend en het is redelijk te verwachten dat men daarin een beetje rekening houdt met de buren.
Het is dan weer niet redelijk om te verwachten dat men na 2a3 uur de kinderen binnen haalt omdat dat toevallig jouw norm is.
Geluidsoverlast is vervelend en het is redelijk te verwachten dat men daarin een beetje rekening houdt met de buren.
Het is dan weer niet redelijk om te verwachten dat men na 2a3 uur de kinderen binnen haalt omdat dat toevallig jouw norm is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
donderdag 16 januari 2014 om 19:58
donderdag 16 januari 2014 om 20:13
quote:Broedkippetje schreef op 16 januari 2014 @ 19:55:
Ik denk dat iedereen zoveel tijd in zijn eigen tuin mag doorbrengen als hij zelf wil en zijn kinderen zoveel buiten mag laten spelen als hij goed acht.
Het is dan weer niet redelijk om te verwachten dat men na 2a3 uur de kinderen binnen haalt omdat dat toevallig jouw norm is.+1
Het is dan weer niet redelijk om te verwachten dat men na 2a3 uur de kinderen binnen haalt omdat dat toevallig jouw norm is.+1
donderdag 16 januari 2014 om 20:19
Het is fijn als kinderen buiten spelen. Dan verpesten ze hun rug tenminste niet met (voorovergebogen) gamen.
Het probleem is helemaal niet dat ze buiten zijn. Er zijn genoeg kinderen die rustig spelen of misschien in de tuin zitten te lezen.
Keihard praten is voor sommige mensen nu eenmaal de norm.
Op het werk (alle collega's kunnen meegenieten), in de trein (een coupé verder hoor je het nog), in de tuin. En je buren schreeuwen ook nog.
Heel vervelend. Dat zeker.
Met verwijten en veroordelen schiet je weinig op.
Ga eens praten met buurtbemiddeling over wat je kan doen.
http://www.hetccv.nl/nieu ... ouwbaar-en-effectief.html
Het probleem is helemaal niet dat ze buiten zijn. Er zijn genoeg kinderen die rustig spelen of misschien in de tuin zitten te lezen.
Keihard praten is voor sommige mensen nu eenmaal de norm.
Op het werk (alle collega's kunnen meegenieten), in de trein (een coupé verder hoor je het nog), in de tuin. En je buren schreeuwen ook nog.
Heel vervelend. Dat zeker.
Met verwijten en veroordelen schiet je weinig op.
Ga eens praten met buurtbemiddeling over wat je kan doen.
http://www.hetccv.nl/nieu ... ouwbaar-en-effectief.html
donderdag 16 januari 2014 om 20:22
De normale mensen wonen binnen maar nee zij zitten heel de dag buiten in tuin of op straat.
Na die zin ben ik gestopt met lezen. Wat een zeurderig zeikwijf ben je. Laat ze lekker spelen. Heerlijk toch?!
Ga verhuizen naar een flat anders, verdieping of 10 hoog. Of zo hoog mogelijk in ieder geval. Hutje op de hei kan ook misschien.
Na die zin ben ik gestopt met lezen. Wat een zeurderig zeikwijf ben je. Laat ze lekker spelen. Heerlijk toch?!
Ga verhuizen naar een flat anders, verdieping of 10 hoog. Of zo hoog mogelijk in ieder geval. Hutje op de hei kan ook misschien.
donderdag 16 januari 2014 om 20:26
quote:tinneke schreef op 16 januari 2014 @ 19:23:
Nu vertel ik aan mijn man dat hij maar met de buren moet praten. Want de zomer komt eraan en ik weet al dat ze niet op vakantie gaan dus dit betekent weer wekenlang geluidsoverlast. Maar mijn man wilt niet gaan hij zegt ja ik wil geen ruzie.In de tijdszone waar ik woon, is het nog januari.....
Nu vertel ik aan mijn man dat hij maar met de buren moet praten. Want de zomer komt eraan en ik weet al dat ze niet op vakantie gaan dus dit betekent weer wekenlang geluidsoverlast. Maar mijn man wilt niet gaan hij zegt ja ik wil geen ruzie.In de tijdszone waar ik woon, is het nog januari.....
donderdag 16 januari 2014 om 20:31
De buren zijn niet het probleem, jij bent het probleem. Wat een verschrikkelijke zeurpiet ben je. Het is juist goed dat mensen hun kinderen buiten laten spelen in plaats van de hele dag achter een spelcomputer zetten. Als je in een rijtjeshuis woont dan weet je dat je de buren kan horen. Ga dan ergens achteraf in een vrijstaand huis wonen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
donderdag 16 januari 2014 om 20:34
quote:sweetfirefly schreef op 16 januari 2014 @ 20:31:
De buren zijn niet het probleem, jij bent het probleem. Wat een verschrikkelijke zeurpiet ben je. Het is juist goed dat mensen hun kinderen buiten laten spelen in plaats van de hele dag achter een spelcomputer zetten. Als je in een rijtjeshuis woont dan weet je dat je de buren kan horen. Ga dan ergens achteraf in een vrijstaand huis wonen.Als je zo een buren hebt dan zul je anders praten. Lekker makkelijk om achter de computer te gaan vertellen dat ik niet moet zeuren. Tot jij het zelfde probleem krijgt of hebt. Dan zul je anders praten.
De buren zijn niet het probleem, jij bent het probleem. Wat een verschrikkelijke zeurpiet ben je. Het is juist goed dat mensen hun kinderen buiten laten spelen in plaats van de hele dag achter een spelcomputer zetten. Als je in een rijtjeshuis woont dan weet je dat je de buren kan horen. Ga dan ergens achteraf in een vrijstaand huis wonen.Als je zo een buren hebt dan zul je anders praten. Lekker makkelijk om achter de computer te gaan vertellen dat ik niet moet zeuren. Tot jij het zelfde probleem krijgt of hebt. Dan zul je anders praten.