Mensen die aan je spullen zitten?

06-03-2010 18:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik moet even iets van me afschrijven hoor.

We wonen in een appartementen complex met 8 apparementen.

Een tijdje terug sneeuwde het zo en had mijn uggs bij de voordeur laten staan.Volgende ochtend stonden ze op de brievenbussen (trap lager).Nou ok,grappig eenmalig incident.

Vannacht wilde ik iemand ophalen en wilde mijn paraplu pakken (die staat achter de plantenbak naast mijn voordeur) en was mijn plu weg.Vriend had hem niet,en verder ook niemand die langs was geweest,overdag stond hij er nog.

Oke,het regent hard maar dan neem je toch niet zomaar iets mee wat van jou is?

Ben er best wel kwaad over,niet omdat het om een stomme plu gaat,maar om het principe.

Weet niet wat nu verstandig is,een briefje ophangen?

Het laten gaan?( liever niet want ja,je doet zoiets gewoon niet).

We wonen hier met volwassen mensen en als je nog niet eens een plu hier kunt laten staan..

Iemand een tip?

Dank alvast!

Lekker droog (nu dus even niet helaas..... )
Hier, waar ik woon, zou het gerust kunnen. Sterker nog, het gebeurt bij ons ook best vaak. Ik woon dan wel in een rijtjeshuis met behoorlijk grote voortuin, maar spullen kun je gerust in de tuin laten staan. Dochterlief vergeet wel eens haar step naar binnen te zetten ofzo, en dan staat die daar gewoon de volgende dag nog. Maar hier zie je ook wel eens tuinbankjes die met kettinkjes vastzitten aan het huis. Dus het komt toch wel voor, misschien.

Ik vind ook dat het gewoon moet kunnen in je eigen portiek/voortuin. Ik zou het zelf ook nooit van een ander meenemen. Maar er zijn kennelijk genoeg mensen die dat dus wel doen, dus tegenwoordig kán dat gewoon niet meer. Helaas.

Misschien was die actie met je Uggs wel om je te laten zien hoe makkelijk het is om zulke dure dingen dan gewoon mee te nemen. Als waarschuwing ofzo. Echte Uggs á 250 euro zou ik trouwens ook nooit in de voortuin laten staan, alleen maar om het risico niet te nemen. Daar heb ik een schoonloopmat in de gang voor!
Er mogen ivm brandveiligheid/vluchtroute volgens mij helemaal geen spullen buiten je deur staan in een app. complex

(volgens mij niet eens een inloopmat omdat je daar over kan struikelen, maar goed die heeft 99,9% er wel liggen)
De beste tip is dat je je spullen waar je aan gehecht bent binnen zet
Tuurt de tuin eens in. Doet het licht buiten aan om het nog eens beter te bekijken. Het zou toch niet? Pakt jas en doet slippers aan, pakt sleutels en doet tuindeur open. Loopt naar de overkapping. Rommelt wat. Oh jee, verrek, sh*t, het zijn er 2! Ik heb 2 vuurkorven in de tuin staan!!!! Hoe komen die nou daar? Herinnert zich man die op 1 januari met een vuurkorf naar binnen kwam lopen. Oh jeeeeeeee, dat ga ik maar niet op het forum zetten.......

Aldus zodoende.
Floor, prachtverhaal!
Ik heb laatst per ongeluk de schooltas van mijn dochter buiten voor mijn hoogbouwflat laten staan. Kwam er pas 's avonds achter. Toch maar even naar beneden gegaan om te kijken of ik hem misschien in het schuurtje had laten liggen. Kom ik de lift uit, lag hij daar netjes op me te wachten! Had iemand hem gevonden en daar neergelegd. En alle mensen die daarna langskwamen hebben hem laten liggen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb eens onze fietsen één nacht naast de trap in de portiek gezet (het hok waarin ze normaal stonden werd geverfd). Volgende ochtend was alles eraf gehaald, remmen, wielen, bel etc. Fietsen konden direct naar de sloop...

Gewoon gedaan door een van de buren (portiek kun je niet in zonder sleutel). Aangezien 4 van de vijf buren bejaard zijn wist ik ook wie t gedaan heeft (de enige die dat niet was). Heb ook aangifte gedaan en gezegd te weten wie t was, maar daar is nooit meer wat mee gedaan...

Vrienden die met een (dure) fiets komen en blijven slapen zetten de fiets dus zelfs wel eens bij mij in de gang.... erg eigenlijk dat dat nodig is...
Ik werd van de zomer een keer wakker, ging naar beneden en zag door mijn keukenraam een vreemde verschijning in de voortuin. Vreemd. Bril erbij pakken, nog een keer kijken. Ja hoor, echt. Deur open naar buiten, goed kijken: hallo meneer tuinkabouter. Staat u daar lekker, zo tussen de geraniums?

En het mooiste is: een paar weken later was hij weer weg! Ik zeg: die kabouters, die houden er een heel eigen leven op na.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven