Mieren in de keuken

18-07-2016 12:01 20 berichten
Sinds gisteren lopen er mieren in de keuken. Heb al mierenvallen neergezet (die groene doosjes), wat kan ik nog meer doen? Ik heb al op internet rondgekeken en er worden veel tips gegeven maar ik zie ook weer veel reacties waarin die tips dus niet blijken te helpen. Kan nog niet ontdekken waar ze nou precies vandaan komen helaas. Heb wel wat kaneel gestrooid in hoekjes (waarvan ik denk dat ze er op de een of andere manier vandaan komen), hopelijk helpt dat. Hebben jullie nog meer tips? Heb trouwens ook muntjes neergelegd, daar schijnen ze ook niet van te houden.
Kopergeld neerleggen inderdaad, het werkt echt!

Verder veel stofzuigen en alles in tuppers/dichte kasten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Peper strooien, gaan ze van niesen en stoten dan hun kop. Zo dood als wat
het is nooit te laat om te leven
Vandaag hier de bruidsvlucht, precies op mijn vrije dag waarop ik lekker op m'n balkonnetje wilde zitten rotbeesten. Succes met bestrijden TO!
Thanx!!
Ik had ze een paar weken geleden. Het begon in de keuken en toen mijn dochter met haar suikerspinmachine bezig was geweest zaten ze zowat overal. Alles geprobeerd en niks hielp. Ook die dure mierenlokdoosjes niet.

Ik had nog een paar goedkope van de action liggen en die maar tegen beter weten in neergezet. Tot mijn verbazing heb ik geen mier meer gezien. Het zijn blauwe vierkante doosjes en kosten nog geen euro.
Mieren komen vaak af op etensresten/zoetigheid je moet ze weglokken van je huis af, dus het lokmiddel/zoetigheid ( of combineren ) buitenzetten zodat ze daar naar toe trekken het huis uit.
Ik heb vorig jaar ook muntgeld neergelegd. Werkte maar tijdelijk. Alsnog lokdoosjes neergelegd en toen was het probleem over.
Poeder werkt hier beter dan die lokdoosjes. Doen wat poeder in zo'n bakje van een waxinelichtje en binnen no time geen mier meer te bekennen.
Vorig jaar ook gehad, was echt niet normaal. Maar gek genoeg met 1 lokdoosje waren ze binnen een dag weg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:winniewel schreef op 18 juli 2016 @ 12:04:

Peper strooien, gaan ze van niesen en stoten dan hun kop. Zo dood als wat
Als je weet waar ze binnen komen, daar talkpoeder strooien. Goedkoper dan de mierenpoeder en werk echt.
Als je weet waar ze vandaan komen (en je daar tegels hebt) hun pad blokkeren met wat pure bleek. Zelfs als dat opdroogt lopen ze daar niet overheen.
Ik heb ook talkpoeder gestrooid, dat werkt echt. Mieren willen daar niet overheen lopen. Het probleem was dat ze toen een andere route kozen. We hebben ontdekt waar ze naar binnen kwamen en daar toen kit aangebracht. Nu hebben we geen mieren meer binnen.
Wij hadden ook de groene lokdoosjes, maar deze hielpen niet. Daarna wat duurdere bij de bouwmarkt (waren blauw en rond gehaald) en toen waren ze snel weg.

Verder inderdaad alles goed afsluiten en los voedsel op aanrecht laten staan. Een stuiver neerleggen wil inderdaad ook wel helpen.
Wij hadden ook de groene lokdoosjes, maar deze hielpen niet. Daarna wat duurdere bij de bouwmarkt (waren blauw en rond gehaald) en toen waren ze snel weg.

Verder inderdaad alles goed afsluiten en los voedsel niet op aanrecht laten staan. Een stuiver neerleggen wil inderdaad ook wel helpen.
Al die huismiddeltjes hielpen me niks, giftig poeder banjerden ze doorheen, lokdozen vonden ze niet aanlokkelijk, koperen centen kon ze geen stuiver schelen, kokend water was nog niet uitgedampt of ze liepen er alweer. .

Maar kieren dichtstoppen maakte dat ze in één dag compleet verdwenen. Ik had nieteens de kans om ze uit te zwaaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze hebben de lokdoosjes wel ontdekt in ieder geval..
Geef ze een suikerklontje, buiten dan wel te verstaan, en spreek met ze af dat, wanneer deze op is, ze maar ff moeten mailen via whattsapp voor een nieuwe. Mieren zijn best intelligent, die snappen dat best hoor. Zo niet; dan hard toespreken anders zwaait er wat

Sorry, mooi weer&rosé
iedereen leest mee
Haha da's een goeie, thanx voor de tip ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven