Mijn eerste kat

29-03-2010 19:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Binnenkort ga ik eindelijk verhuizen naar mijn eerste koopappartement en ik hoop dat dan eindelijk een langgekoesterde wens in vervulling gaat: mijn eerste eigen kat.... In het verleden hebben we bij mijn ouders wel honden gehad, maar een kat is nieuw voor mij. Ik heb al eea gelezen op deze pijler maar ik heb toch nog wat vragen....

Ten eerste werk ik full time. Kan dat wel met een kat als huisdier? Ik weet dat het met honden echt te lastig is, maar is dat met een kat ook een probleem als je hem als je thuiskomt alle aandacht geeft?? Ik ben single dus er zullen geen andere mensen zijn om hem aandacht te geven.

Verder vroeg ik me af wat nu het handigst is om als kat te nemen. Ik zal iig naar het asiel gaan, maar is het nu handiger om te beginnen met een kitten of met een al wat oudere kat? Een vriendin vertelde me bovendien dat je als kitten er beter meteen twee kunt nemen zodat ze gezelschap hebben overdag... Dat vind ik toch wel heftig gezien het feit dat het mijn eerste kat zal zijn. Het zal iig een binnenkat moeten worden omdat ik alleen een appartement met een klein balkon heb en er geen ruimte voor hem is om verder naar buiten te gaan, behalve het balkon dus.

En waar moet ik verder nog aan denken? Wat is goed om te weten voor je eerste kat?

Ik hoop op tips!
.
ik heb sinds zondag een poesje van 10 maanden. in een eenkamerappartement, dus ben klein. maar ik denk dat ze zich toch nu toe goed vermaakt. ik ben echt een leek dus heb geen idee hoe ik alles aan moet pakken. zo ben ik bang dat ze niet op de kattenbak gaat, omdat het nu 1 keertje mis is gegaan (plaste ze ervoor op een handdoek) en omdat ze een keer in paniek eruit sprong met poep nog aan haar kont waarmee ze de hele kamer door sleepte. Dat soort dingen kunnen gebeuren maar toch ben ik soms bang dat ik het niet goed doe. volgende week ga ik met haar naar de dierenarts om te laten checken, wilde haar deze week nog even laten wennen. ze is volgens een vriendin van mij ook krols, die heeft er verstand van.. tja, lastig de keuze om een kat te nemen. ik heb haar gewoon via marktplaats gevonden, maar het heeft wel een tijd geduurd voordat ik een geschikt poesje had gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven