Mijn hamster is afstandelijk

19-03-2020 22:08 97 berichten
Ik weet even niet op welke pijler dit thuis hoort, misschien past het beter op corona of psyche, als dat zo is dan kan ik het proberen te laten verplaatsen. Maar ja, het is zoals in de titel. Sinds ik vaker thuis werk de afgelopen week krijg ik heel sterk het gevoel dat mijn hamster zich afstandelijker naar mij gedraagt, alsof hij er van baalt dat ik vaker thuis ben. Kan dat?

DISCLAIMER: er komen in dit topic beelden voor die misschien voor sommigen triggerend kunnen zijn, namelijk van, in mijn ogen, verspilling van wc-papier. Ik sta daar verder niet achter.
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 22:34
19.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
20-03-2020 10:53
Ik wil ook weten waar de hamster van feow was.

In het oud brood bakje in de keuken?
Achter de vaas van tante Ans?
In het w.c.papier-paradijs?

Vertel.
Duh!
Afbeelding

Voor verdere uitleg moet je het maar even lezen.
Het kwam mij allemaal heel erg bekend voor.
Water met kikkervisjes niet in bak doen. (= gratis tip, die gaan wel dood)

https://www.derussischedwerghamster.nl/ ... er-jungle/

Maar mijn hamster was dus in winterslaap. En werd gewekt door hamster van mijn broertje. En toen gingen ze vechten.
En ze konden het aquarium niet uit.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
20-03-2020 17:28
Maar mijn hamster was dus in winterslaap. En werd gewekt door hamster van mijn broertje. En toen gingen ze vechten.
En ze konden het aquarium niet uit.
Hahaha.

Lachen is echt gezond.
T0mmy_gun schreef:
20-03-2020 17:19
+1

Op het hamsterforum nemen ze deze vraag trouwens wel serieus, zie hier ook iemand met een hamster (Ralph) die afstandelijk is en zelfs ongeinteresseerd!

https://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?t=107418
Ik vind het nu al één van de lichtpuntjes van de coronacrisis: dat ik nu weet dat er een hamsterforum is.
Ik ook, en vergeleken met die Ralph valt mijn hamster nog wel mee. Al voel ik nog steeds niet echt een klik.
elein schreef:
20-03-2020 22:47
Ik vind het nu al één van de lichtpuntjes van de coronacrisis: dat ik nu weet dat er een hamsterforum is.
Nog te ontdekken:
Het fok forum
Mumsnet
T0mmy_gun schreef:
20-03-2020 22:48
Ik ook, en vergeleken met die Ralph valt mijn hamster nog wel mee. Al voel ik nog steeds niet echt een klik.

Nog 91 berichten, dan kan je een foto van hem nemen
en de foto hier posten.

Afbeelding
Ik weet niet hoe jullie huisvesting is, maar zou het mogelijk zijn dat jij een eigen kamer krijgt, zodat jullie niet de hele dag op elkaars lip zitten?
Oriander schreef:
21-03-2020 12:00
Ik weet niet hoe jullie huisvesting is, maar zou het mogelijk zijn dat jij een eigen kamer krijgt, zodat jullie niet de hele dag op elkaars lip zitten?
Heb ik al, alleen hij lijkt zich er ook aan te storen als ik koffie ga halen
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:02
Wat een zeurhamster. Je werkt toch niet voor de lol thuis?
JA PRECIES en wie betaalt de huur? HIJ NIET HOOR
Wat reageer je fel. Speelt er soms meer?
Ik wil nu ook een hamster :'-( :love:

Gaat het nu wat beter Tommy? Het is weekend he, dan ben je normaliter ook thuis, tenslotte. Misschien wat meer het oude ritme aanhouden?
Later is nu
feow schreef:
20-03-2020 17:28
Maar mijn hamster was dus in winterslaap. En werd gewekt door hamster van mijn broertje.
Wat leuk. Toen mijn hamster niet meer rondliep, hoopten we dat hij winterslaap deed, maar hij was dus wel overleden.
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:02
Maar bied je hem ook wel eens koffie aan? Misschien voelt ie zich achtergesteld?
Is een hamster trouwens geen gezelschapsdier? Moet er niet een gezin partner bij?
Later is nu
Dreamer schreef:
21-03-2020 12:10
Ik wil nu ook een hamster :'-( :love:
Ik verwacht dat de populariteit van hamsters als huisdier een boost krijgt.
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:07
JA PRECIES en wie betaalt de huur? HIJ NIET HOOR

Dan zet je 'm maar met -17 op het balkon. Dat zal 'm leren.
Of je gaat zijn dagnachtritme omdraaien. Je zet hem de hele nacht onder een spotje. En overdag verduister je zijn kamertje.

Dan heb je overdag (als hij denkt dat het nacht is) een gezellige hamster, die fit en vrolijk in zijn molentje rent.
Dreamer schreef:
21-03-2020 12:13
Is een hamster trouwens geen gezelschapsdier? Moet er niet een gezin partner bij?
Dit is een heel goede vraag. Ik heb het nagezocht op internet en hamsters zijn solitair.
TO, dit betekent dat het in ieder geval niet aan jou ligt.
Oriander schreef:
21-03-2020 12:17
Dit is een heel goede vraag. Ik heb het nagezocht op internet en hamsters zijn solitair.
TO, dit betekent dat het in ieder geval niet aan jou ligt.
Nouja... ik wil niet gaan stoken ofzo.... maar als zij elke dag koffie gaat halen, en als ze haar hamster daarbij niets aanbiedt, dan zou ik me als hamster ook flink genaaid voelen.
Als je overigens wel koffie aanbiedt dan ligt het wel aan hem
Dit stukje bevestiging had ik even keihard nodig vandaag
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:19
Dit stukje bevestiging had ik even keihard nodig vandaag

Je bent een goede hamstermoeder hoor.

Ga nu maar lekker schommelen in je hangmat.
Wat? Geen hangmat in huis? Dat is een eerste levensbehoefte. Lekker schommelen. Vers fruitsap erbij en je waant je op Bali.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven