Mijn hond gaat niet 'af'

27-04-2010 11:31 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een topic van levensbelang ofzo , maar mijn hond gaat dus niet 'af'. Ze kan eigenlijk alle commando's heel goed, gaat goed op cursus, gaat goed met loslopen etc, maar af krijg ik niet voor elkaar. Alleen met een snoepje voor haar neus zeg maar. Ik oefen dit al sinds pup af aan, ben al een jaar bezig, maar ze doet/snapt het niet. Krijg het idee dat ik het commando misschien verpest heb ofzo. Wie weet raad ?
Probeer haar thuis ook gewoon eens op commando af te leggen.

Is ook raar misschien voor haar als ze het thuis nooit hoeft te doen en alleen op de training.

En duw je haar ook weleens af als ze niet af wil?

Zo, nee, gewoon eens proberen en dan beter zeggen.

Mijn lab wil nog wel eens koppig zijn en gaat dan de andere kant op zitten kijken, zo van, ik hoor je wel maar nu even niet.

Terwijl zij alle commando's heel goed weet dus.

Ik heb 1 en 2 inmiddels gehaald, zelfs 3 minuten af uit zicht :cheer2; en terug naar de plaats, laatste was er moeilijk voor haar.

Alleen eet ze nog steeds poep en aangezien ik haar ga laten helpen wil ik dat heel graag er uit hebben omdat ze nu mooi slank is en door zichzelf lekker vol te gooien met stront en haar normale voeding gaat dat natuurlijk straks fout na de sterilisatie.
Zus ik zal het proberen. Ik oefen natuurlijk wel thuis met af, maar gebruik af verder nooit eigenlijk behalve op cursus. Af duwen doe ik niet, meer af lokken met snoep.

Dat de andere kant op kijken komt me heel bekend voor.

Af ze af ligt kan ze heel lang blijven liggen. Ik kan dan ook in huis gaan rondlopen en de vaatwasser inruimen. Alleen eerst moet ik haar dus af zien te krijgen.

Shit he dat poep eten. Dat doet die van mij ook, gelukkig geen hondenpoep, maar wel wat katten en paarden. Maar goed, hier in de wijk zit ze toch aan de riem dus dan krijgt ze weinig kans om kattenpoep te eten. In heb bos of strand als ze los is dan hou ik het goed in de gaten. Ze weet het dondersgoed, kijkt heel mans naar mij en neemt dan snel een hap.

Ik let ook goed op haar lijn hoor. Veel Labs zijn erg vatsig.
Tadaaaaaa!!!!!!! En ja hoor, het ging goed vandaag. Met harde stem af gezegd en met mijn hand van boven naar beneden in een schuine lijn, en plaf daar ging ze. Ik dacht de eerste keer dat het ff een mazzeltje was, maar nee hoor een paar keer achter elkaar. Ben benieuwd hoe het morgen gaat
Zie je wel, als je er er weer eventjes bovenop zit zeg maar.

Ik gebruik helemaal geen snoepjes meer, heel soms wel nog als ze los loopt en ik roep haar en ze komt voor, maar hooguit eens per week.

Denk wel dat als je eventjes door zet en ook op verschillende plaatsen het commando gebruikt dat het er zo in zit hoor.

Begroeten is hier bij sommige mensen nog een probleem, ligt meer aan die mensen dan aan de hond

Ik bedoel dat ze superdepuber enthousiast reageert en dus is de visite dan eerst met haar bezig en dan pas met ons, springen end all, dat wil ik niet, maar bij sommige mensen (2 a 3), blijft ze het doen
Het verbaaste me echt. Zo goed heeft ze het nog nooit gedaan :-).

Ga zeker ook oefenen in andere situaties/lokaties.

Snoep gebruik ik niet veel meer, maar wel op cursus en bij het loslopen. Hoe is die van jou bij loslopen? Peert ze 'm ook als ze andere hinden ziet?

Begroeten is hier ook een 'probleem'. Als mijn moeder hier komt wordt ze dol. Bij sommige andere mensen gaat het nu wel wat beter gelukkig, maar ze blijft enthousiast.
Nee, ze luistert wel goed als er andere honden komen, wel met moeite hoor.

Op cursus mogen wij geen snoep meer gebruiken omdat het een gevorderde cursus is en ze alle basiscommando's allang moeten weten (gaan 3 cursussen aan vooraf nml)

Maar thuis met nieuwe oefeningen doe ik het nog wel, maar niet consequent.
Die van mij wil allen maar spelen. Ze rent soms best ver van ons weg als ze een andere hond ziet. Komt wel weer terug, maar toch.

Wij mogen nog wel snoep gebruiken. Clickeren ook nog, maar niet constant meer natuurlijk.
Clicker heb ik niet mee gewerkt, ik fluit en gebruik gewoon mijn stem en daar reageert ze heel goed op.

Maar volgens mij ben ik ook best wel streng hoor, want ik geef een commando 1 keer en luistert ze niet dan help ik haar, zeg maar.

En komt ze niet negeer ik haar, dat vindt ze ook heel erg dus meestal komt ze dan gelijk voor een knuffel.
Hoe bedoel je dat negeren als ze niet komt?
Dan kijk ik haar niet aan als ze pas komt als ik al aanstalte maak om weg te gaan en thuis praat ik dan ook niet tegen haar.

Tot de volgende uitlaat beurt, dan doe ik weer gezellig.
quote:Equus schreef op 30 april 2010 @ 15:33:

[...]

Meen je dat? Ik bedoel de echte techniek (de shaping, timing, leerprocessen, op- en afbouwen e.d.) zonder gebruik te maken van dat je "indruk" moet maken of boos hoeft te worden op een dier.

In feite kun je dan alles wel techniek noemen (ipv tactiek of strategie wat zoiets dan meer is)

Ik vind stemgebruik een heel goed hulpmiddel. Verschil van toonhoogte is voor een hond heel duidelijk, hoeft voor de hond echt niet te betekenen dat je boos bent o.i.d..

Is gewoon onderdeel van een leerproces. Het is een gebruikelijk iets, je maakt gewoon gebruik van je mogelijkheden, zonder aan de hond te gaan trekken of duwen.
Ieder zijn ding
Net weer even af gedaan, ging super. Denk echt omdat ik het krachtiger zeg en krachtiger met mijn hand naar beneden wijs. Ze ploft neer. Echt geinig om te zien.

@Zus, ik vind negeren best moeilijk. Als ze los loopt en ze ziet andere honden dan gaat ze er vaak achteraan. Als ik roep komt ze niet gelijk, maar als ze dan komt dan doe ik wel blij, terwijl ze eigenlijk niet helemaal goed luistert. Dan denk ik moet ik nou negeren of niet. Vanmorgen had ze een fotolijstje gejat en liep er mee door het huis te rennen. Toen heb ik haar een time-out gegeven. Was het ff zat met dat gepuber.
Als ze naar je toekomt altijd belonen, hoe &%*$moeilijk dat soms ook is

Hier ging ze er iedere keer buiten vandoor met mijn handschoenen en rennen dat ze deed, ze vond het een super leuk spel...ik wat minder aangezien het koud was en ze niet luisterde.

Snoepjes werken dan wel of ze moet superdepuper enthousiast zijn, dan doe ik net als of ik weg ga... niet de juiste manier maar dan komt ze (meestal) wel.
En, mariesophie....gaat het goed????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven