Mijn hond heeft mijn kip gejat

30-04-2024 20:58 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik zat net te genieten van mijn kipkluifjes uit de oven van ah, met lekkere saus toen de deurbel ging. Omdat kind uit logeren is zat ik lekker voor de tv te kluiven.
Maar goed, deurbel, bord op tafel en toen ik terugkwam een heel gelukkige hond en een leeg bord 😅
Maar goed, het is wel kip met botjes. Ze is nu nog steeds happy, maar ik lees ook dat het echt niet goed is, kippenbot
Ik hou haar in de gaten maar is dit bij jullie ook wel eens gebeurd, ging het goed, waar moet ik op letten?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat naar.. het voelt altijd zo ontzettend machteloos als er iets met je huisdier is.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar! Ik ga duimen dat alles goed komt met je hond, TO :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
01-05-2024 10:22
Het gaat toch niet helemaal goed, ze is heel rustig en heeft net overgegeven, met stuk bot erin, dus straks toch weer naar de dierenarts. Heb al gebeld.

Arm beest
Ach gos ik duim dat het goed komt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah gossie! Hopelijk komt het allemaal goed met haar! Sterkte!

Mijn vorige hond heeft wel eens een fazantenkarkas uit de duinen opgevist.
Gelukkig spuugde ze het zelf al heel snel uit. Ze wou het kennelijk later rustig oppeuzelen....

Ik heb altijd wel begrepen dat runderbot niet zo gevaarlijk is.
Mijn hond at wel eens een karbonadebotje op (was dus bereid vlees), maar ik twijfel nu wel of het dan om rund of varken ging, dat weet ik niet meer. Gelukkig nooit wat aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is vooral gekookt bot dat niet goed is voor honden, dat geeft splinters. Rauwe (kippen)botten zijn over het algemeen geen probleem. Zelfs een teckel krijgt dat prima weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat het goed komt met je hond.
Ik ga duimen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
01-05-2024 12:04
Het is vooral gekookt bot dat niet goed is voor honden, dat geeft splinters. Rauwe (kippen)botten zijn over het algemeen geen probleem. Zelfs een teckel krijgt dat prima weg.
Inderdaad. Ik heb er 5 (teckels) die regelmatig een rauwe kippenvleugel of lamsribben krijgen wat prima verteerd wordt. Door het koken veranderd de structuur waardoor de botten kunnen gaan splinteren. Neemt niet weg dat de mannen in de zomer wanneer er in natuurgebieden gebarbecued ze nog wel eens een onverschillig weggegooid kippenbot te pakken krijgen en wegschrokken. Gelukkig tot nu toe nog niks gebeurd. Hopelijk loopt het voor de hond van ts goed af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn weer foto's gemaakt, maar de dierenarts verwacht dat het wel goed komt gelukkig
Voor nu kook ik lekker vis voor haar, zonder graten 😁

Echt nog blijer met mijn hondenverzekering zeg!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
01-05-2024 15:22
Er zijn weer foto's gemaakt, maar de dierenarts verwacht dat het wel goed komt gelukkig
Voor nu kook ik lekker vis voor haar, zonder graten 😁

Echt nog blijer met mijn hondenverzekering zeg!
wat een fijne update!
En doooooor!
Ach jeetje, je moet onderhand een klein vermogen kwijt zijn aan dierenarts bezoeken en röntgenfoto's. Ik hoop dat het nu klaar is.

Ik moet wel zeggen dat Ik sommige reacties hier lichtelijk hysterisch vond.
Je hond is een carnivoor met een heel ander gebit en spijsverterings stelsel. Botten opbreaken is helemaal niet schokkend. Denk aan katten en uilen die dit regelmatig doen om de boel op te ruimen. Wat ze verder niet kunnen verteren/uitroepen, gooien ze er gewoon kotsende weer uit. Honden doen dit ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 15:52


Ik moet wel zeggen dat Ik sommige reacties hier lichtelijk hysterisch vond.
Je hond is een carnivoor met een heel ander gebit en spijsverterings stelsel. Botten opbreaken is helemaal niet schokkend. Denk aan katten en uilen die dit regelmatig doen om de boel op te ruimen. Wat ze verder niet kunnen verteren/uitroepen, gooien ze er gewoon kotsende weer uit. Honden doen dit ook.
Er is ook al tig keer gezegd dat rauwe botten ook geen probleem zijn voor het gebit en spijsverteringsstelsel van een hond. Maar gekookte botten veranderen van structuur en kunnen gaan splinteren. Die harde splinters kunnen voor problemen zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 15:52
Ach jeetje, je moet onderhand een klein vermogen kwijt zijn aan dierenarts bezoeken en röntgenfoto's. Ik hoop dat het nu klaar is.

Ik moet wel zeggen dat Ik sommige reacties hier lichtelijk hysterisch vond.
Je hond is een carnivoor met een heel ander gebit en spijsverterings stelsel. Botten opbreaken is helemaal niet schokkend. Denk aan katten en uilen die dit regelmatig doen om de boel op te ruimen. Wat ze verder niet kunnen verteren/uitroepen, gooien ze er gewoon kotsende weer uit. Honden doen dit ook.
Botten opeten is inderdaad niet raar, maar gekookte botten kunnen splinteren. Dat is gewoon gevaarlijk, en dat zal iedere dierenarts tegen je zeggen.
¡Apagando las luces!
Klopt. Er zit altijd een risico aan.
De meeste botten in de dierenwinkel zijn ook gegaard en gerookt. Je weet wel, van die licht bruin gekleurde beenderen. Dierenwinkels hangen er vol mee. Spleit en splinters als een gek.
Ik bedoel maar..
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het goed is.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 15:52
Ach jeetje, je moet onderhand een klein vermogen kwijt zijn aan dierenarts bezoeken en röntgenfoto's. Ik hoop dat het nu klaar is.

Ik moet wel zeggen dat Ik sommige reacties hier lichtelijk hysterisch vond.
Je hond is een carnivoor met een heel ander gebit en spijsverterings stelsel. Botten opbreaken is helemaal niet schokkend. Denk aan katten en uilen die dit regelmatig doen om de boel op te ruimen. Wat ze verder niet kunnen verteren/uitroepen, gooien ze er gewoon kotsende weer uit. Honden doen dit ook.
Nog nooit een dier in het wild gezien die zijn prooi staat te barbecueën. Jij wel?

TO, ik hoop dat hond snel alles uitpoept ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 15:52
Ach jeetje, je moet onderhand een klein vermogen kwijt zijn aan dierenarts bezoeken en röntgenfoto's. Ik hoop dat het nu klaar is.

Ik moet wel zeggen dat Ik sommige reacties hier lichtelijk hysterisch vond.
Je hond is een carnivoor met een heel ander gebit en spijsverterings stelsel. Botten opbreaken is helemaal niet schokkend. Denk aan katten en uilen die dit regelmatig doen om de boel op te ruimen. Wat ze verder niet kunnen verteren/uitroepen, gooien ze er gewoon kotsende weer uit. Honden doen dit ook.

Hysterisch? Gewoon ervaring. Met name kippenbotjes die verhit zijn geweest zijn gewoon gevaarlijk. Ik ken genoeg verhalen van honden die eraan dood zijn gegaan. Of denk je dat een dierenarts voor zijn lol midden in de nacht met spoed een hond gaat staan opensnijden? Oh nee, dat doet ie voor het geld natuurlijk. :lightbulb:
We're just two lost souls
Selene schreef:
01-05-2024 16:16
Nog nooit een dier in het wild gezien die zijn prooi staat te barbecueën. Jij wel?

TO, ik hoop dat hond snel alles uitpoept ;)

Haha, evengoed ook nog nooit een dier in het wild gezien dat brokjes voor zichzelf perst, of vlees en gebeente staat te drogen/roken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 17:12
Haha, evengoed ook nog nooit een dier in het wild gezien dat brokjes voor zichzelf perst, of vlees en gebeente staat te drogen/roken.
Daarom eet mijn hond rauw.
Maar hoe dan ook, bereid bot is gevaarlijk. Dat was het al in de jaren 70 toen mijn moeder dierenartsassistente was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 16:03
Klopt. Er zit altijd een risico aan.
De meeste botten in de dierenwinkel zijn ook gegaard en gerookt. Je weet wel, van die licht bruin gekleurde beenderen. Dierenwinkels hangen er vol mee. Spleit en splinters als een gek.
Ik bedoel maar..
Dat is geen kip.
Zoals eerder gezegd is rauw varkensvlees spannend dus wordt een varkensbot met vlees gerookt. Het advies is overigens wel om erbij te blijven en als het vlees er helemaal afgekauwd is het bot weg te gooien.
...
Selene schreef:
01-05-2024 17:14
Daarom eet mijn hond rauw.
Maar hoe dan ook, bereid bot is gevaarlijk. Dat was het al in de jaren 70 toen mijn moeder dierenartsassistente was.

Dat gaf ik dus ook eerder al aan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-05-2024 17:16
Dat gaf ik dus ook eerder al aan...
Wat probeer je hier dan te zeggen? De situatie ging specifiek om gare kippenbotten, en die zijn gevaarlijk. Al je andere voorbeelden zijn dus niet van toepassing.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven