Mijn huis is nog steeds als een studentenkamer

16-08-2018 16:06 158 berichten
Hoe doen mensen dat toch: verhuizen en dan direct ingericht met allemaal spullen die enorm met elkaar kloppen?

Ik ben al jaren geen student meer, maar mijn huis lijkt nog steeds een studentenkamer. Alles is een beetje bij elkaar geraapt. Aan de ene kant omdat het me niet zoveel interesseerde, aan de andere kant omdat het gewoon ook behoorlijk duur is om bv een nieuwe slaapkamer aan te schaffen.

Mijn oudste kind begint de leeftijd te krijgen dat de huidige 'kinderkamer' niet echt meer past. Mijn kind moet nu een nieuw bed, nieuw bureau en een nieuwe kast. Ik begin dan meteen marktplaats af te speuren en ga op zoek naar koopjes. Maar ik merk dat mijn kind graag eens naar een meubelzaak zou gaan om een nieuwe kast, bed en bureau te kopen. Dat het bij elkaar hoort, zeg maar. Maar jeetje, dan ben je zo €500 kwijt!

Mijn vraag is nu eigenlijk: doen jullie dat? Zomaar zoveel geld uitgeven aan meubels? Ben ik een 'zuunigert' dat ik dat eigenlijk helemaal niet wil?
Alle reacties Link kopieren
By the way, mocht je toch voor nieuw gaan, het is nu nog net uitverkoop.
Je kunt méér.
Leuk om al die reacties te lezen.

De tip over het geven van een eigen budget voor de slaapkamer, vind ik een hele goeie.
Hij hoeft niet zoals ons te zijn. Misschien geeft hij juist wel heel veel om nieuwe spulletjes.
Laat dat kind een nieuw bed en een nieuw bureau kiezen bij Ikea.
Of vraag aan familie geld voor zijn verjaardag voor een nieuwe kamer.

En koop een kast op Marktplaats / bij kringloop.
Of recycleer zijn huidige kast en schilder ze.

Hoe doen mensen het?
Keuzes. In vakanties, in hoeveelheid werken, in hoeveelheid sparen, ...
Alle reacties Link kopieren
flatverkopen schreef:
16-08-2018 19:02