mijn kat is van balkon gesprongen
woensdag 30 juni 2010 om 19:25
mijn kat is van het balkon gesprongenvanaf 2 hoog
ik zit midden in een verhuizing bem mn huis aan het leeghalen en ga tijdelijk bij vriend op een galerij flat logeren in augustus krijg ik de sleutel van mn huurhuis
nu had me ma bedacht dat de kat voor een paar maanden beter bij haar kon op een portiek flat waar als ze een maal gewend was na een paar weken ook vrij naar buiten kon
zoals ze thuis ook gewend was
nu heb ik haar gebracht vanochtend me ma heeft ook een kat alle 2 zijn het poezen en dat was blazen naar elkaar
ik heb er een uurtje bijgezeten en ben toen gegaan
ik was nog niet weg of ze is naar beneden gesprongen en dat gebeurde om 11u en ik hoorde dat om 1600 u van middag
behoorlijk kwaad op me ma omdat ze niet meteen gebeld heeft ben ik gaan zoeken maar niets ....
naar mn oude huis gereden en daar zit dus 5 km tussen woonplaats ma en mn huis dus behoorlijk veel.... ook niets
dieren ambulance gebeld en vanaf morgen staat poes als vermist
ben er ziek van wat kan ik zelf nu nog doen??
poes is 6 jaar oud maar erg schuw je kan haar niet zo tillen en altijd buiten
de weg naar mijn oude huis is druk met heel veel verkeer
iemand tips voor me
ik zit midden in een verhuizing bem mn huis aan het leeghalen en ga tijdelijk bij vriend op een galerij flat logeren in augustus krijg ik de sleutel van mn huurhuis
nu had me ma bedacht dat de kat voor een paar maanden beter bij haar kon op een portiek flat waar als ze een maal gewend was na een paar weken ook vrij naar buiten kon
zoals ze thuis ook gewend was
nu heb ik haar gebracht vanochtend me ma heeft ook een kat alle 2 zijn het poezen en dat was blazen naar elkaar
ik heb er een uurtje bijgezeten en ben toen gegaan
ik was nog niet weg of ze is naar beneden gesprongen en dat gebeurde om 11u en ik hoorde dat om 1600 u van middag
behoorlijk kwaad op me ma omdat ze niet meteen gebeld heeft ben ik gaan zoeken maar niets ....
naar mn oude huis gereden en daar zit dus 5 km tussen woonplaats ma en mn huis dus behoorlijk veel.... ook niets
dieren ambulance gebeld en vanaf morgen staat poes als vermist
ben er ziek van wat kan ik zelf nu nog doen??
poes is 6 jaar oud maar erg schuw je kan haar niet zo tillen en altijd buiten
de weg naar mijn oude huis is druk met heel veel verkeer
iemand tips voor me
woensdag 30 juni 2010 om 23:30
Een kat die pijn heeft verstopt zich, en de kans dat ze inwendig letsel heeft is mogelijk.
Met eten komen aanzeulen heeft weinig zin, vermits een kat die pijn heeft, niet eet.
Ze zal zich hoogst waarschijnlijk verstopt hebben op een plekje waar ze kan bekomen.
Haar naam roepen ( niet te hard) is het best, ze zal dan wel iets van zich laten horen als ze je stem herkent.
Zeker mee naar de dierenarts als ze terecht is .
Met eten komen aanzeulen heeft weinig zin, vermits een kat die pijn heeft, niet eet.
Ze zal zich hoogst waarschijnlijk verstopt hebben op een plekje waar ze kan bekomen.
Haar naam roepen ( niet te hard) is het best, ze zal dan wel iets van zich laten horen als ze je stem herkent.
Zeker mee naar de dierenarts als ze terecht is .
donderdag 1 juli 2010 om 09:31
quote:meds schreef op 30 juni 2010 @ 22:54:
[...]
Hoe hoger de kat valt hoe meer kans dat ie er ongeschonden vanaf komt. Het "op de pootjes terechtkomen" heeft een aantal seconden nodig, het lijfje reageert dan op de klap, om deze op te vangen. Als de kat van twee hoog valt, heeft ie niet de tijd dit systeem in werking te stellen, en dus moeten we hopen dat ie goed terechtgekomen is
Meds, wat heb je toch steeds leerzame uitspraken .
Mijn kat is eens van 3 hoog naar beneden 'gevallen' en had inderdaad niets. Behalve heimwee . Ik was hem 3 dagen kwijt (hele buurt uitgekamd) en dacht dat ik hem nooit meer zou zien, en ineens zat hij 's avonds weer piepend voor de voordeur. Maar goed, dat was in een bekende omgeving. Ik weet niet hoe het is als een kat in een vreemde omgeving 'kwijt raakt'. TO, ik zou ook even rustig afwachten en 's avonds naar buiten gaan met een rammelend doosje brokjes (of een ander geluid dat hij kent) en hem gewoon blijven roepen. Succes!
[...]
Hoe hoger de kat valt hoe meer kans dat ie er ongeschonden vanaf komt. Het "op de pootjes terechtkomen" heeft een aantal seconden nodig, het lijfje reageert dan op de klap, om deze op te vangen. Als de kat van twee hoog valt, heeft ie niet de tijd dit systeem in werking te stellen, en dus moeten we hopen dat ie goed terechtgekomen is
Meds, wat heb je toch steeds leerzame uitspraken .
Mijn kat is eens van 3 hoog naar beneden 'gevallen' en had inderdaad niets. Behalve heimwee . Ik was hem 3 dagen kwijt (hele buurt uitgekamd) en dacht dat ik hem nooit meer zou zien, en ineens zat hij 's avonds weer piepend voor de voordeur. Maar goed, dat was in een bekende omgeving. Ik weet niet hoe het is als een kat in een vreemde omgeving 'kwijt raakt'. TO, ik zou ook even rustig afwachten en 's avonds naar buiten gaan met een rammelend doosje brokjes (of een ander geluid dat hij kent) en hem gewoon blijven roepen. Succes!
donderdag 1 juli 2010 om 09:57
Dode katten die gevonden worden, worden wel gescand voor een chip!!!
Ga sávonds of snachts rustig voor de deur zitten en roep hem af en toe, grote kans dat hij jou hoort.
Langsgaan bij de asiels of even bellen kan altijd, soms duurt het even voordat ze het bij Amivedi aanmelden.
Als je hem terug hebt, laat hem alsjeblieft niet meer logeren bij iemand die al een kat heeft en je kat op het balkon laat...
Ga sávonds of snachts rustig voor de deur zitten en roep hem af en toe, grote kans dat hij jou hoort.
Langsgaan bij de asiels of even bellen kan altijd, soms duurt het even voordat ze het bij Amivedi aanmelden.
Als je hem terug hebt, laat hem alsjeblieft niet meer logeren bij iemand die al een kat heeft en je kat op het balkon laat...
donderdag 1 juli 2010 om 10:38
Over Amivedi, asiel en dierenambulance. Samenwerking tussen hen is niet in alle regio's even goed, helaas. Ik zou ze zelf dus allemaal bellen, beter een telefoontje te veel dan een te weinig he. Desnoods de dierenartsen in de omgeving ook even bellen, mocht de kat gewond zijn en iemand em langsgebracht hebben.
TO, ik hoop dat je je kat snel weer terugvindt.
TO, ik hoop dat je je kat snel weer terugvindt.
donderdag 1 juli 2010 om 11:01
ik ben zo verdrietig en boos op me ma dat ze niet meteen gebeld heeft nu zijn er 5 uren verloren eer ik het wist
gister 2x heen geweest en geroepen nog gezocht met mn dochter maar helaas niets
en van meds berichtje draait mn maag zich om las het klopt
heb angst dat poes ergens pijn ligt te liiden en honger en dorst heeft bah ga straks weer heen .....heb geen oog dicht gedaan wil mn poes gewoon terug
dank voor het meedenken
gister 2x heen geweest en geroepen nog gezocht met mn dochter maar helaas niets
en van meds berichtje draait mn maag zich om las het klopt
heb angst dat poes ergens pijn ligt te liiden en honger en dorst heeft bah ga straks weer heen .....heb geen oog dicht gedaan wil mn poes gewoon terug
dank voor het meedenken
donderdag 1 juli 2010 om 12:47
Als de kat gesprongens is heeft ie als het goed is nergens last van. Een sprong van 2 hoog kan het beest echt wel hebben. Laten we daar even van uit gaan. Een gezonde maar verdwaalde kat zal zijn best doen om terug naar huis te gaan. Je hebt dus waarschijnlijk meer kans om hem te vinden in de buurt van je huis dan bij je moeder voor de deur.
Ik zou als ik jou was dus ook daar postertjes oid ophangen. En ik vind die tip van buurkinderen inlichten ook een hele goeie! Kindjes helpen graag. Zitten vaak in bosjes en vinden het geweldig om te kunnen helpen bij een dergelijke zoektocht.
Ik zou als ik jou was dus ook daar postertjes oid ophangen. En ik vind die tip van buurkinderen inlichten ook een hele goeie! Kindjes helpen graag. Zitten vaak in bosjes en vinden het geweldig om te kunnen helpen bij een dergelijke zoektocht.
donderdag 1 juli 2010 om 15:11
Vorig jaar sprong 1 van onze katten ook uit het raam (wij wonen 1 hoog) achter een mug aan...Onze katten waren nog nooit buiten geweest. Ik ben meteen naar beneden gerend maar ik kon hem al niet meer vinden. Ws in paniek gevlucht?Nog een halve nacht lopen zoeken..met een zak brokjes en foliepapier (daar reageerde hij altijd heel erg op)Aangemeld bij Amivedi, dierenasiels gebeld, dierenambulance gebeld,posters gemaakt...en inmiddels de andere kat he-le-maal van slag. Zat alleen maar te janken voor dat raam (geen miauwen meer te noemen, echt janken) 5 weken lang heb ik elke dag brokjes gegooid op de plaats waar hij moest zijn terechtgekomen na zijn sprong. Na die 5 weken heb ik de hoop opgegeven..andere kat nog steeds van slag..ze leek wel eenzaam. We besloten er een andere kitten bij te nemen, dan was poes in ieder geval niet meer alleen. Een dag nadat de kitten bij ons was..hoorde ik een bekende miauw buiten. En jawel..daar zat de gesprongen kat. Enorm vermagerd, vol met teken(57!) en enorm angstig. Is er goed vanaf gekomen, had wat koorts, een ontsteking maar dat was met een week medicijnen ook weer over, is inmiddels ook weer helemaal bij gevoed Maar het raam...nee, dat gaat niet meer open..dus zweten wij maar wat extra met deze temperaturen. (En nu zitten we dus met 3 katten
)
vrijdag 2 juli 2010 om 08:22
niets
op versc tijdstippen heengegaan ach gossie wat zal ze een dorst hebben
ik weet niet wat ik moet doen blijf het liefst bijde flat van me ma hangen maar dat gaat niet
inmiddels aangemeld bij de dierenambulance a
en alle oude buren ingelicht die letten ook op of ze haar zien maar dat is 5 km van het balkon van me ma af
voel me zo verdrietig
op versc tijdstippen heengegaan ach gossie wat zal ze een dorst hebben
ik weet niet wat ik moet doen blijf het liefst bijde flat van me ma hangen maar dat gaat niet
inmiddels aangemeld bij de dierenambulance a
en alle oude buren ingelicht die letten ook op of ze haar zien maar dat is 5 km van het balkon van me ma af
voel me zo verdrietig
donderdag 15 juli 2010 om 19:35
hoi allemaal
ik schreef al op het topic van anne dat ik mijn poezekind gelukkig terug heb
Ze is 12 dagen vermist geweest maar liep rond in de buurt van mijn moeders balkon waar ze vanaf is gesprongen
gek terwijl ik toch regelmatig geroepen en gezocht hebt
is ze toch niet op me af gekomen
of was heel bang dat kan ook
ze is sterk vermagerd en slaapt eigenlijk de hele tijd
verwen haar met lekker hapjes
en als ze wakker is kroelt ze als een baby tegen me aan en volgt me overal ..
de buurvrouw van me ma had haar gezien en samen met me ma gepakt en mij toen opgebeld
ik had de hoop al een beetje opgegeven maar ben dolgelukkig dat ze weer bij me is
nu is het wel even wennen voor haar ze zit nu met mij samen tijdelijk bij mn vriend die woont 5 hoog we houden angstvallig het balkon dicht, wel warm zo maar wil niet dat ze weer weg is
half aug krijg ik de sleutel van mn huurhuis en dan kan ik haar rustig laten wennen aan haar nieuwe buurt
dank voor iedereen die meeleeft en tips heeft gegeven
ik schreef al op het topic van anne dat ik mijn poezekind gelukkig terug heb
Ze is 12 dagen vermist geweest maar liep rond in de buurt van mijn moeders balkon waar ze vanaf is gesprongen
gek terwijl ik toch regelmatig geroepen en gezocht hebt
is ze toch niet op me af gekomen
of was heel bang dat kan ook
ze is sterk vermagerd en slaapt eigenlijk de hele tijd
verwen haar met lekker hapjes
en als ze wakker is kroelt ze als een baby tegen me aan en volgt me overal ..
de buurvrouw van me ma had haar gezien en samen met me ma gepakt en mij toen opgebeld
ik had de hoop al een beetje opgegeven maar ben dolgelukkig dat ze weer bij me is
nu is het wel even wennen voor haar ze zit nu met mij samen tijdelijk bij mn vriend die woont 5 hoog we houden angstvallig het balkon dicht, wel warm zo maar wil niet dat ze weer weg is
half aug krijg ik de sleutel van mn huurhuis en dan kan ik haar rustig laten wennen aan haar nieuwe buurt
dank voor iedereen die meeleeft en tips heeft gegeven