Mijn kat is weg
maandag 7 mei 2012 om 14:28
Onze lieve poes is verdwenen, .
Amivedi, dierencentrale ( dierenasiel, ambulance en dierenartsen) en nog meer sites al gevuld met haar signaal. Posters en flyers hebben wij bijna klaar. Supermarkt, lantaarnpalen en brievenbussen gaan wij volhangen en vullen. Wij hebben al veel rondgelopen (ochtend, middag en avond) en gelokt in de buurt en aangrenzende buurten. Heb op die manier veel katten gelokt, maar niet onze lieverd. Dit is altijd mijn angst geweest als je je kat de vrijheid geeft, haar broertje lijkt ook van slag. Ik wil haar terug (levend of dood) al is het alleen maar om te weten dat ze niet aan het ronddwalen is. Wat zou ik nog meer kunnen doen en hoe kan ik het een plaatsje geven zonder direct de hoop op te geven? Dat gaat nu rond in mijn hoofd...
Helaas is ze overleden - Ze lag dichtbij maar door de dierenambulance gister opgehaald, vanavond kregen wij het gevreesde telefoontje. Wij hebben afscheid van haar kunnen nemen en ze zal terugkomen in een mooie urn.
Amivedi, dierencentrale ( dierenasiel, ambulance en dierenartsen) en nog meer sites al gevuld met haar signaal. Posters en flyers hebben wij bijna klaar. Supermarkt, lantaarnpalen en brievenbussen gaan wij volhangen en vullen. Wij hebben al veel rondgelopen (ochtend, middag en avond) en gelokt in de buurt en aangrenzende buurten. Heb op die manier veel katten gelokt, maar niet onze lieverd. Dit is altijd mijn angst geweest als je je kat de vrijheid geeft, haar broertje lijkt ook van slag. Ik wil haar terug (levend of dood) al is het alleen maar om te weten dat ze niet aan het ronddwalen is. Wat zou ik nog meer kunnen doen en hoe kan ik het een plaatsje geven zonder direct de hoop op te geven? Dat gaat nu rond in mijn hoofd...
Helaas is ze overleden - Ze lag dichtbij maar door de dierenambulance gister opgehaald, vanavond kregen wij het gevreesde telefoontje. Wij hebben afscheid van haar kunnen nemen en ze zal terugkomen in een mooie urn.
maandag 7 mei 2012 om 14:41
maandag 7 mei 2012 om 14:42
maandag 7 mei 2012 om 14:55
Sinds afgelopen donderdag heb ik haar niet meer gezien. De lieverd heeft een chip, zelfs 2, maar de oude doet het niet meer. Ze is geholpen, ik verwacht geen 'kalverliefde', waardoor ze de hort op is. Ik denk steeds maar, ze zal toch niet zus of zo? En dat doet ze anders nooit, pffff! Maak mijzelf gek. Vanavond ga ik met de flyers de buurt af, hebben ze gelijk een foto van haar.
Dank jullie alvast, ik hou nog hoop tussen de nare gedachtens door!
Dank jullie alvast, ik hou nog hoop tussen de nare gedachtens door!
maandag 7 mei 2012 om 15:25
misschien een tip,ik weet niet waar je woont en in welke gemeente.maar isschien rijd er bij jullie ook een dierenambulance,zij krijgen vaak meldingen van katten en andere dieren,halen het dier dan op bj de mensen die hebben gebeld..verzorgen het dier,behandeling mocht dat nodig zijn (bv een gebroken poot),dan krijgt het dier pijnstilling,en lezen gelijk de chip uit,mocht de poes/kater gechipt zijn.
als de adresgegevens dan kloppen is het dier zo bij u thuis
als de adresgegevens dan kloppen is het dier zo bij u thuis
maandag 7 mei 2012 om 15:56
Vanavond de burenronde, de meesten zijn nu niet thuis. Zijn ze dan nog niet thuis, gooi ik de flyer door de brievenbus. Mijn ouders hebben 4 katten gehad die verdwenen waren, eentje na 3 maanden terug. 2 Helaas doodgereden en de laatste is verdwenen. Ik hou mij graag vast aan de succesverhalen, al is dat moeilijk. Waar ik bang voor ben is dat iemand haar mee heeft genomen (voor de lol) en haar ergens anders achterlaat. Zou ze in de buurt zijn, dan had ik haar toch al gevonden hebben denk ik dan. Heb ook al in de bosjes gelegen, er zijn hier wel wat wegen, niet superdruk maar wel doorgaand. Heb onder de brug gekeken (haar plekje), langs de sloot gelopen. Hoop heel hard dat er genoeg mensen zijn, die als ze een 'verdwaalde' poes of dode/gewonde poes zien een melding maken. Dan komt ze wel terug, ik woon op het adres waar ze op geregistreerd staat. Ze is een poes met een aparte tekening, waarbij ik hoop dat ze dan meer opvalt.
maandag 7 mei 2012 om 16:15
quote:iphony schreef op 07 mei 2012 @ 15:56:
Ik hou mij graag vast aan de succesverhalen, al is dat moeilijk.Nou, om je hoop te geven dan; mijne is één keer 6 dagen weggeweest en één keer 8 dagen. Beide keren kwam hij dus weer terug, terwijl ik echt al de hoop had opgegeven. Als hij tussen 19.00 en 23.00 niet binnen komt om te eten, is er echt iets fout. De laatste keer kwam hij helemaal uitgehongerd en 'verdroogd' terug (beetje raar woord, maar zo zag hij er uit, geen glanzende vacht, maar erg droog etc.). Wrs dus ook ergens opgesloten gezeten. Die kans is vrij groot denk ik. Maar als de mensen hun schuurtje ofzo weer open doen, komt ze vast! Als de jouwe gechipt is, zoals je zei, en er overkomt haar iets, dan had je het wrs wel gehoord, dus er is nog hoop.
Ik hou mij graag vast aan de succesverhalen, al is dat moeilijk.Nou, om je hoop te geven dan; mijne is één keer 6 dagen weggeweest en één keer 8 dagen. Beide keren kwam hij dus weer terug, terwijl ik echt al de hoop had opgegeven. Als hij tussen 19.00 en 23.00 niet binnen komt om te eten, is er echt iets fout. De laatste keer kwam hij helemaal uitgehongerd en 'verdroogd' terug (beetje raar woord, maar zo zag hij er uit, geen glanzende vacht, maar erg droog etc.). Wrs dus ook ergens opgesloten gezeten. Die kans is vrij groot denk ik. Maar als de mensen hun schuurtje ofzo weer open doen, komt ze vast! Als de jouwe gechipt is, zoals je zei, en er overkomt haar iets, dan had je het wrs wel gehoord, dus er is nog hoop.
maandag 7 mei 2012 om 16:17
Wij wonen al jaren op hetzelfde adres in Zoetermeer, ze kent geen andere woning. Via een website waar je al je verloren zaken en dus ook je huisdieren kunt plaatsen is het ook op Twitter gekomen. Op Facebook had ik al de melding gemaakt en kreeg toen ook te horen dat ze haar op Twitter zagen staan. Ben in staat om voor de kat die er nog is een gps-systeem te regelen, weet je tenminste waar je kat is. Ga zeker nog eens kijken hoe ik Twitter enzovoorts verder in kan zetten.