Mijn kat is weg

07-05-2012 14:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze lieve poes is verdwenen, .

Amivedi, dierencentrale ( dierenasiel, ambulance en dierenartsen) en nog meer sites al gevuld met haar signaal. Posters en flyers hebben wij bijna klaar. Supermarkt, lantaarnpalen en brievenbussen gaan wij volhangen en vullen. Wij hebben al veel rondgelopen (ochtend, middag en avond) en gelokt in de buurt en aangrenzende buurten. Heb op die manier veel katten gelokt, maar niet onze lieverd. Dit is altijd mijn angst geweest als je je kat de vrijheid geeft, haar broertje lijkt ook van slag. Ik wil haar terug (levend of dood) al is het alleen maar om te weten dat ze niet aan het ronddwalen is. Wat zou ik nog meer kunnen doen en hoe kan ik het een plaatsje geven zonder direct de hoop op te geven? Dat gaat nu rond in mijn hoofd...

Helaas is ze overleden - Ze lag dichtbij maar door de dierenambulance gister opgehaald, vanavond kregen wij het gevreesde telefoontje. Wij hebben afscheid van haar kunnen nemen en ze zal terugkomen in een mooie urn.
[quote]Missphoebe schreef op 08 mei 2012 @ 09:22:

gadsie wat een ellende. zit hier zelf ook bijna te janken.

weet zo goed hoe je je voelt... waarom hebben we die stomme beesten ook, een goudvis is veel handiger...

nog maar een
Dank jullie wel en helaas naast vreugde en vrolijkheid brengt het hebben huisdieren ook verdriet als het niet gaat zoals je hoopt/verwacht. Na een nacht vol hoofdpijn en vele tranen, vandaag vooral op mijn vrijwilligerswerk gericht, alleen dan kom je thuis, blegh! Het zal slijten en elke dag wat beter gaan, anders zou je je bed toch niet meer verlaten. Donderdag komt ze thuis in een mooie urn. Herinneringen blijven!

@Missphoebe, ik heb ook ooit een goudvis gehad die heel oud was geworden (voor een goudvis), heb ik ook verdriet om gehad, was toen denk ik 15? Geen huisdieren is de enige oplossing, maar dat wil ik dan ook weer niet...
Wat een naar nieuws. Zo'n bericht vreest ieder kattenbaasje. Het enige is dat het wel fijn is dat je weet wat er gebeurd is. Als je kat nooit gevonden wordt blijf je in onzekerheid en nu kun je afscheid nemen. Sterkte.
Wat erg! Sterkte ermee

ik heb de mijne na 4 weken net terug en dit is het ergste nieuws en de ergste angst die er bestaat.
Ik heb zo'n verdriet....en mijn andere kat komt dan gelijk op schoot zitten. Het geeft troost, maar ik wil haar zo graag terug. Morgen komt ze terug in een mooie urn. Hoop zo dat ik dan meer kan accepteren dat ze nooit meer kopjes komt vragen, spelen met het laserlampje en andere momenten. Ik merk echt dat ik in de rouwfases zit. Boos, verdriet, waarom, wat als ik....maar er is geen antwoord. Ik kan mij nog niet troosten met de mooie tijd die ze heeft gehad, ze had nog zo lang moeten genieten van haar leven. Plum, ik mis je. Ik kijk naar de brug in de hoop dat je daar zit. Ik ken het gedicht van de regenboogbrug, ik hoop zo dat je daar zit.....
Tranen hier over jouw stukje, lieve Iphony wat een verdriet, zou ook gek worden van verdriet bij het idee er eentje kwijt te raken, gelukkig wonen wij nu niet meer beneden, maar als wij eens gaan verhuizen naar een beneden woning weet ik dat ze weer naar buiten gaan, dat hou ik niet tegen.

Maar de angst er eentje kwijt te raken zit diep.

Jaren geleden hadden wij een buurkat die altijd bij ons binnen was, als hij zin had, was gek op dat beestje

Zat mij dwars dat hij niet veel aandacht kreeg van de eigenaar.

Wij verhuisden en met tranen in mijn ogen nam ik afscheid van Sylvester, dikke zoenen en knuffels

Een jaar later was ik terug in mijn ouwe buurt en zocht Sylvester, hij was nl altijd buiten, maar zag hem niet.

Belde aan bij die buren en wat bleek? Sylvester was doodgereden op de dag na onze verhuizing.

Jaren buiten gelopen zonder gevaar en nu morsdood.

Ben snel weggegaan maar heb zo gehuild in de auto, had ik hem maar meegenomen tdt, wat een spijt, heb er nu nog last van.

Nu ik dit schrijf zit ik met tranen in mijn ogen.
Plum

Ik draag jou traag naar boven

tot waar de regen schuilt.

Ik laat jou langzaam zweven

op de wind, die klagend huilt.

aan alles wat je achterliet

en ook niet om te kijken

naar ons aards verdriet.

Je geeft ons verre sterren

in duisternis en gaat dan heen.

Ik probeer wel weer te stralen

vergeef je me dat ik nu ween?

-no-nick-, wat een nare ervaring ook met Sylvester, ik snap dat je dan ook de 'waarom' en de 'wat als...' vraag krijgt. Alleen daar krijgen wij nooit antwoord op . Ik snap nooit zo goed waarom mensen huisdieren houden maar er niet naar omzien? Gelukkig zijn er altijd mensen met een dierenhart zoals jij, die zo'n diertje dan extra aandacht geven.

Ik kan mijn andere kat nu nog naar buiten laten gaan, die is minder onbevreesd, toch ben ik een stuk rustiger als hij binnen is. Hij gaat 's nachts op pad, twee muizen meegebracht vannacht. Sta je in je slaaphemd een muis uit te zetten op straat. Zijn leven gaat gewoon door, gelukkig maar.

Dank voor het mooie gedicht! Tranen biggelen weer over mijn wangen...
Aww, wat een sneu bericht (had nog niet bijgelezen). Heel veel sterkte, want dat is toch wel echt even wennen en rouwen. Je ziet maar wel weer hoe belangrijk zo'n chip is (aannemende dat ze je daarmee bereikt hebben). Nu heb je iig informatie en heb je kúnnen rouwen en haar weer terug, alleen niet hoe je het wilde... (Hoewel, ik wil het natuurlijk niet helemaal voor je invullen, maar mij zelf lijkt altijd onzekerheid nóg erger eigenlijk.). Geef maar een extra knuffel aan broertje
@zazu_, broertje troost mij, en ik geef hem extra aandacht, zeker weten, nog meer dan hij al bijna aan kan . Ik zei al na 2 dagen van vermissing, dat ik zo hoopte haar terug te krijgen, liefst levend maar mocht ze dood zijn zou dat ook rust geven. Toen wij afscheid gingen nemen van haar bij de dierenambulance, vroeg ik hoe weten jullie dat het Plum is? Stom natuurlijk, de chip!

Ze hebben de chip ten eerste gekregen zodat ze te koppelen zijn aan ons. Een bandje extra om de nek was telkens kwijt en een beetje eng ook.

Ten tweede werkt het kattenluikje op de chip. Onze lieve poes, had er zelfs 2 gekregen. Nu achteraf ben ik blij met het luikje, is de chip kapot gaat het luikje niet open. Dierenarts zei "die gaan niet kapot, blijven het doen", echt niet dus. 3 apparaten over d'r lijf geen bliep, toen pas waren ze erover eens, hij is kapot, dan maar een nieuwe. Anders wisten wij misschien nu nog niet waar ze is/ was.

Het is eigenlijk nu nog wachten op 'betaalbare gps' oplossingen om je kat te lokaliseren, zoals de chip. Niet aan een halsbandje!
quote:iphony schreef op 09 mei 2012 @ 17:10:

Het is eigenlijk nu nog wachten op 'betaalbare gps' oplossingen om je kat te lokaliseren, zoals de chip. Niet aan een halsbandje!

Als er GPS in de chip kan komen, ben ik echt de eerste die dat aanschaft zeg. Nu ja, voor een consumentenprijs dan he, dus idd beetje betaalbaar. Het lijkt me zo veel rust geven als hij weer eens 3-6 dagen op stap is om gewoon te kunnen zien waar hij is.

Maar goed te horen dat je nog steun hebt aan broertje en andersom dus ook. Hij heeft dus al direct 2 muizen meegebracht om je te eren ;)
Ja, lieve cadeautjes in zijn ogen, maar hij doet het al zo lang. Ik heb hem zo vaak al gezegd, briefjes van 100 euro of meer, die mag je meenemen , laat de muisjes maar buiten. Vannacht dus 2, eentje zelfs in de slaapkamer, gggr...naja ik straf hem er niet om, pak de muis bij de staart en zet ze bij leven uit bij de voordeur.

Ik ga de "mensen met GPS oplossingen" eens spammen om deze oplossing te maken, al is het alleen maar om ook te zien welk leefgebied je kat eigenlijk heeft. Als je mobieltje een GPS kan hebben, waarom dan nog een knoepert aan een bandje? Elk GPS dingetje heeft een unieke code, dus dan kan de chip weg en GPS is dan voldoende om andersom ook te traceren.
Iphony gaat het een beetje?
-no-nick-, hett gaat elke dag een beetje beter. Het geeft mij rust dat ze nu thuis is. Ondertussen ook een mooi fotolijstje gekocht om bij haar urn de foto zoals mijn ava te plaatsen. De ene keer kan ik zonder tranen en mooie herinneringen over haar praten, de andere keer sta ik te huilen.

Aangezien wij nu nog alleen haar broertje hebben en ik graag nog een kat een plekje gun in ons huis, heb ik via een andere website een stichting gevonden waar een mooie, lieve rode kater wacht op een nieuw huisje. Dat huis mag het onze worden! Deze lieverd zal nooit onze Plum vervangen, maar het huis wel weer completer maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven