Mijn lieve sterke kanjer is niet meer....

15-04-2010 15:20 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
En het doet zo'n pijn.

Ik heb afscheid moeten nemen van mijn beste vriend.

Mijn lieve sterke hondje.

Ik heb hem in moeten laten slapen maar het doet zo'n pijn.

Ik heb hem laten cremeren en zijn as hier met kaarsje.

Het doet zo'n pijn.

Ik wil graag een gedichtje hier plaatsen voor hem, ter na gedachtenis aan mijn lieve maatje, mijn sterke kleine man.

Zwijgzaam lopen we tussen de bomen

En kijken droevig om ons heen

Hoe vaak zijn we hier niet gekomen

Maar voor het eerst, nu alleen.

We zijn dankbaar voor de tijd

Dat je bij ons hebt mogen zijn

Het onvermijdelijke afscheid

Verscheurt ons hart en doet zo’n pijn.

Na vijftien jaar kwamen de zorgen

Je kon niet meer lopen, gaan of staan

Zodat we besloten op een morgen

Dat dit zo niet verder kon gaan.

We zullen altijd aan je denken

Je wijsheid, kracht en geduld

De warmte die je deed schenken

En waarmee je onze harten hebt gevuld

Heel veel sterkte gewenst!
heel veel sterkte, wat een mooi gedicht.
Heel veel sterkte .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach... wat heftig zeg. Heb je gedicht met tranen in m'n ogen gelezen. Wat kun je het mooi verwoorden.

Veel sterkte toegewenst

Ik weet wat je doormaakt... het hielp mij een klein beetje om een soort altaartje in te richten met foto, as en kaarsjes. Gaf mij het gevoel dat ik iets kon "doen". Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Even een dikke knuffel voor jou!

Je hond laten inslapen doet pijn, heeel veel pijn...

Wat een lieve reacties, dit doet mij zo'n goed.

Net had ik het weer even moeilijk, er lag een brief in de brievenbus van het Crematorium, er stond dat hij ontvangen was op 13-04 en om 18:30 gecremeerd was even ter bevestiging voor de hondenbelasting etc. en ja dan voel je het weer en liep ik jankend naar de albert heijn.

Het gaat wel wat beter maar vooral savonds laat als we naar bed gaan dan komen altijd weer wat tranen.

Smorgens als ik op sta klop ik op de urn en zeg ik Goedemorgen jongen, en savonds kus ik de urn en zeg ik slaap lekker lieverd waar je ook bent....en dan komen er altijd weer wat tranen..

Ik mis hem...en ga hem een mooie plek geven met een mooi canvas schilderij, mijn kleine jongen mag en zal nooit vergeten worden....nooit
Hoi Butterfly , wij staan ook voor het moment om onze hond te moeten laten inslapen , ze is nooit gezond geweest en zou in september 6 worden. Moeilijk de tranen blijven hier ook stromen dus voor jou ook een dikke knuffel.

Bij dat gedicht van de Rainbow Bridge is ook een clip, zo mooi...

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Groetjes Ratatouille
Hoi Ratatouille ,

Jezus wat erg voor jullie! Wat heeft ze dan dat ze nooit gezond is geweest? Je moet haar dus in gaan laten slapen omdat het niet meer gaat? ze is nu dus 5 jaar jezus wat moet die moeilijk voor jullie zijn...het doet onmenselijk veel pijn, voor jullie helemaal jullie meisje is zo jong nog..jezus wat erg.

Ik ga nu even je clipje kijken...dankje wel ervoor..

Heel veel sterkte ik weet niet wat tezeggen, maar ik kan me zo goed voorstellen dat dit zoooo verschrikkelijk moeilijk voor jullie moet zijn....
Ratatouille, wat een mooie clip, ik heb echt zitten janken hier net...mijn vriend vroeg wat is er schat, en ik vertelde wat je gestuurd had, wat mooi en ik hoop zo dat het waar is...ik hoop t zo
Hoi ,nog even een reaktie. Ik woon in Venezuela en onze hond is een hondje van vele inteeltgeneraties. Meestal zijn deze vuilnisbakjes heel sterk maar onze hond helaas niet.

We zijn al jaren met haar aan het dokteren voor allerlei dingen niets ernstigs op zich maar wel altijd kwaaltjes etc.

Ook is ze heel nerveus wat ook voor haarzelf niet altijd makkelijk is (en voor ons ook niet).

Ze had al jaren een gezwel ,leek een vetbobbel waarvan onze dierenarts zei niets aan doen maar nu is dit gezwel sinds gisteren geknapt en 4 maal zo groot geworden.

De dierenarts heeft gezegd dat ze nog een paar maanden hooguit heeft maar ik denk persoonlijk dat het sneller afgelopen zal zijn dan dat (lijkt erop dat ze niet meer kan poepen) en dus huil ik nu gewoon met je mee en hoop ik ook heel hard dat de andere kant van de Rainbow Bridge echt bestaat............

Ratatouille
jeetje meis wat moeilijk voor je...je hondje dood heel veel sterkte gewenst van mij voor jou...
@supershiva dankje wel lief van je...ja het is erg moeilijk en doet heel veel pijn, daarom bedankt voor jou sterkte die je wenst,

@ Ratatouille Jeetje wat een verhaal kan ze nu helemaal niet meer poepen dan daar moet je wel opletten he, anders perst ze straks haar darmen kapot door al die druk en er komt maar niks.

Jij ook heel veel sterkte meid!
Een hond verliezen is vreselijk. Het is het grote nadeel van honden...

Ik wens je heel veel sterkte toe. Je bent lang de enige niet met zo'n groot verdriet hoor. Ik mis Polle nog altijd, hoewel ik andere honden heb waar ik veel van hou. Ze is er nu al 4 jaar niet meer.

Ik hoop voor je dat je snel weer een andere hond zult hebben die je een goed tehuis zult geven en die jou zal afleiden van je verdriet en de confronterende leegte die je oude vriend achtergelaten heeft.

Ook Ratatouille veel sterkte met de komende periode. Apart dat iemand in Venezuela zoveel moeite doet voor een hond, want de bevolking schijnt daar keihard te zijn waar het dieren betreft.
Hoi Iones ,is niet zo apart hoor want mijn man en ik zijn gewoon Nederlanders.

En ook bedankt nog...

Ratatouille
quote:Ratatouille schreef op 19 april 2010 @ 13:41:

Hoi Iones ,is niet zo apart hoor want mijn man en ik zijn gewoon Nederlanders.

Dat moet wel de verklaring zijn ja.

Veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing.
Vandaag een week geleden, god wat mis ik m.....
Ik heb ook afgelopen nacht voor het eerst over hem gedroomd...raar he
Jeetje zeg. Ik moet er nu zelf gewoon van huilen.... Ik heb zelf ook een schat van een hond...

Een hele dikke knuffel voor jou meid.
dankjewel lieverd
Ik droom nog steeds over Polleke, 4 jaar geleden dat ik haar verloor. Ze is nog altijd de hond in mijn leven kennelijk want ik heb er nu 3 andere.

maar we trokken zo intensief met elkaar op ook, dat doe je verder met niemand, met geen mens. Dat kan alleen met een hond. En dat gaat je dan echt niet in de kouwe kleren zitten als je die verliest.

Zo'n hond, dat is familie in de eerste lijn. Dat is een soort zielsverwant, een onvoorwaardelijke vriend.

nee, dat slijt niet met een week. Dat gaat veel langer duren dus zet je maar schrap.
sterkte

Ik weet hoe je je voelt, heb in december mijn hond in moeten laten slapen en krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik aan haar denk.
FF een soort van update

Ik heb voor mijn mannetje een canvas schilderij op linnen besteld en ik hoop dat het heel mooi wordt kan niet wachten tot ik m binnen heb,

Vandaag weer even heel moeilijk gehad, lopen janken weer en een kus op zijn urntje gegeven.

Het klinkt heel raar maar de laatste tijd was die erg onzindelijk en rook zijn urine heel sterk,toen ik m vandaag weer heel erg miste en zijn urn tegen me aan hield..had ik het 20 minuten daarna heel koud en rook ik (ja ik weet t het klinkt achterlijk) heel sterk zijn urine lucht, ik hoop zo dat hij even bij me was.

Lieve kleine schat mama en papa missen je zo...
quote:Butterfly14 schreef op 21 april 2010 @ 18:11:

zijn urn tegen me aan hield..had ik het 20 minuten daarna heel koud en rook ik (ja ik weet t het klinkt achterlijk) heel sterk zijn urine lucht, ik hoop zo dat hij even bij me was.

Kreeg kippevel van dit stukje, ik denk dat hij je gedag is komen zeggen. Ik hoop dat je foto snel binnen is, geef het een mooie plek waar je er vaak naar kunt kijken
Ach arme Butterfly, je verdriet spat van het scherm....

Ik voel zó met je mee meis. Je gemis is nog zo vers, en natuurlijk doet het vreselijk veel pijn.

Ik heb vandaag op de dag af precies 3 maanden geleden mijn allerliefste kat van bijna 21 jaar moeten laten inslapen. Ondanks zijn zeer respectabele leeftijd, heb ik zóveel verdriet gehad.

De eerste weken na zijn inslapen gebeurden er ook 'vreemde' dingen in huis, waar ik eigenlijk liever niet over praat, bang om voor gek verklaard te worden Maar ik had ook heel sterk het gevoel dat mijn lieve kat nog 'ergens' bij me was. Ik werd er op zich wel rustig van.

Ik kan alleen maar zeggen, voel wat je wil voelen, en zie wat je wil zien, het is jouw verdriet en niemand anders dan jij kan hieraan invulling geven. Het verdriet slijt, echt. Maar het kost tijd. Nu heb je waarschijnlijk nog een gapend gat in je hart, maar probeer dit gat te vullen met alle mooie herinneringen aan jouw lieve hond.

Nu na een paar maanden ben ik gelukkig niet meer heel verdrietig, maar ik mis mijn grote kanjer nog dagelijks. De knuffelsteen, waar een klein beetje van zijn as in zit, ligt op mijn nachtkastje en krijgt elke avond een zoen

Heel kinderachtig waarschijnlijk, maar ik voel me er goed bij.

Heel veel sterkte nogmaals en ik hoop dat je canvas heel erg mooi wordt zodat je een mooie herinnering zult hebben.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:Schravelvot schreef op 21 april 2010 @ 22:22:

[...]

Kreeg kippevel van dit stukje, ik denk dat hij je gedag is komen zeggen. Ik hoop dat je foto snel binnen is, geef het een mooie plek waar je er vaak naar kunt kijken

Ik hoop het ook zo dat hij idd er even was.

Ik hoop ook dat de foto snel binnen is, en zal het zeer zeker een mooi plekje geven in huis.

Dankje voor je berichtje weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven