Mijn logeerhond heeft vlooien

02-08-2009 19:52 11 berichten
Vanmiddag heb ik de hond opgehaald. Hij heeft eerst een paar dagen bijem iemand anders gelogeerd, dus zijn baasjes zijn al op vakantie.

Maar hij heeft daar dus vlooien gekregen omdat de kat van de buren vlooien had. En nu vroeg ik me af of ik hem nu weer een vlooienmiddel moet geven. Want hij is ontvlooid voordat ze op vakantie gingen (afgelopen dinsdag) . Ik heb zelf een hond en 2 katten en ik ben bang dat straks alles onder de vlooien zit.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik nu moet doen.
Ga even langs de dierenwinkel en leg je probleem voor. Morgen om 13 uur open.
Alle reacties Link kopieren
kun je m niet een grondig bad geven? Dan zijn iig de huidige vlooien weg...weet niet of het kwaad kan een hondje vrij snel na elkaar vlooiendruppels te geven...(weet je welke hij normaal gesproken krijgt?)

zou wel actie ondernemen want een heel huis onder de vlooien wil je echt niet hebben!
Onder de douche zetten met vlooienshampoo als je hebt of in ieder geval veel laten zwemmen. Weer ontvlooien zal niet echt meer helpen als hij ze al heeft. Denk dat je verder beter naar dierenarts kunt gaan ipv winkel, die smeren je van alles aan wat vaak niet meer helpt. Wel balen zeg.
Bofkont !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In ieder geval je andere dieren nu meteen behandelen! Zodat de volwassen vlooien die overstappen het alvast niet redden.

En verder is mijn gedachte, dat als hij vlooien heeft terwijl hij net pas ontvlooid was, dat andere middeltje dus niet heeft gewerkt, en dat het gerust nog een keer mag.

Heb toevallig vorige week (met eigen hond na logeerpartij) zoiets aan de hand gehad, en op het spul dat ik kreeg (van Bolfo) staat op dat het wekelijks gebruikt mag worden.

Het spul dat ik altijd gebruikte (Frontline) werkte dus niet!! En dat bleek bij navraag vaak voor te komen, dat Frontline het niet doet omdat dieren er resistent voor worden.

Succes ermee
En met het warme weer in aantocht, niet vergeten om ook je huis en je eigen dieren te behandelen. Want vlooien zijn zeer hardnekkige en irritante beestjes.
quote:VIVAfeelfree schreef op 02 augustus 2009 @ 20:06:

In ieder geval je andere dieren nu meteen behandelen! Zodat de volwassen vlooien die overstappen het alvast niet redden.

En verder is mijn gedachte, dat als hij vlooien heeft terwijl hij net pas ontvlooid was, dat andere middeltje dus niet heeft gewerkt, en dat het gerust nog een keer mag.

Heb toevallig vorige week (met eigen hond na logeerpartij) zoiets aan de hand gehad, en op het spul dat ik kreeg (van Bolfo) staat op dat het wekelijks gebruikt mag worden.

Het spul dat ik altijd gebruikte (Frontline) werkte dus niet!! En dat bleek bij navraag vaak voor te komen, dat Frontline het niet doet omdat dieren er resistent voor worden.

Succes ermee

Hmmmmm....ik hoorde het verhaal andersom...Bolfo schijnt niet te werken volgens onze dierenarts! Ik had er de kat mee ontvlooid, en die had inderdaad nog vlooien.

Ik gebruik nu voor kat en honden Frontline, en volgens mij zijn ze nu wel weg.

Iemand anders nog ervaring hiermee?
Iewwwww ik heb gewoon overal jeuk!

Heb mijn katten wel gelijk behandeld, maar voor mijn hond had ik niets in huis, omdat ik het altijd bij de dierenarts haal.

Ik bel morgen de dierenarts maar even, want volgens mij issie ook allergisch voor vlooien omdat ik een hele rode plek in zijn lies zie.
Ik vind frontline ook een perfect middel.

Kost wel iets meer, maar werkt gegarandeert!
Je hebt tegenwoordig vlooienijsjes.
Je weet toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven