Mijn Watermeter

09-12-2013 07:06 12 berichten
Lieve Forummers,

willen jullie met mij mee denken? Want met Vitens en de Woningbouw kom ik er niet uit. Als alle kranen uitstaan, en ook de wasmachine etc..etc.. Draait dan ook bij jullie het kleine, zwarte metertje (zoals op de foto) nog? Hij gaat ongeveer met de snelheid van een rustige secondewijzer. Als ik wel een kraan opendraai, dan gaat ie heel hard.

Ik weet niet of het metertje normaal helemaal stil moet staan als er geen water wordt gebruikt in huis, en de bedrijven die het moeten weten, die kunnen mij geen antwoord geven.

Dus een vergelijkend "warenonderzoek" is welkom!

Wij hebben namelijk een rattenplaag onder het huizenblok en ik vraag mij af of het metertje draait omdat er ergens iets lekt.

http://www.vitens.nl/vrag ... rs-moet-ik-doorgeven.aspx

Het gaat om watermeter type 1 op het plaatje in de link
Even gekeken hier maar de meter draait niet.

Is je waterverbruik het laatste jaar erg gestegen?
Alle reacties Link kopieren
WC loopt ook niet een beetje door?
Hier ook gekeken en het metertje staat stil.

Sterkte met die rattenplaag!
Oké, duidelijk. Een aantal andere mensen die ik op Facebook gevraagd heb te kijken zeggen ook dat hun metertje stilstaat als er geen kraan loopt etc..etc..

Ik heb al in de kruipruimte gekeken, maar geen lekkage, als ik de hoofdkraan dichtdraai staat het metertje stil.

Mijn verbruik is inderdaad gestegen, dus alles klinkt erg logisch zo.
Dan zou ik toch even de woningbouw bellen en vertellen van jouw "onderzoekje".

Ik hoop voor je dat ze kunnen vinden waar het vandaan komt, succes!
Ik heb het 2 jaar geleden gehad.

Bij mij was er een probleem met de boiler. Er was een klep kapot, waardoor het water rechtstreeks van de boiler in het afvoerpijpje liep.

Heeft een hele tijd geduurd voor we dat gevonden hadden... (Met een waterrekening van ¤1400,- tot gevolg...)
Ooh, MissFiled; ik moet er niet aan denken! Ik geloof dat er wel een coulanceregeling bestaat als je een huurhuis hebt.

Ik ga er mee aan de slag!
quote:MissFiled schreef op 09 december 2013 @ 07:52:

Ik heb het 2 jaar geleden gehad.

Bij mij was er een probleem met de boiler. Er was een klep kapot, waardoor het water rechtstreeks van de boiler in het afvoerpijpje liep.

Heeft een hele tijd geduurd voor we dat gevonden hadden... (Met een waterrekening van ¤1400,- tot gevolg...)

Dit ook gehad. Wij noteren elke week de meterstanden en dus hadden wij dit euvel binnen twee weken opgespoord. Eerste week kregen de kinderen natuurlijk de schuld ivm overdreven lang douchen, tweede week daar op gelet en toen het verbruik hoog bleef op onderzoek. Probleem snel gevonden!

Ook eens zoiets gehad met elektra! Hebben we ook opgespoord door de meterstanden.
Dat kost dan ook stroom als hij telkens moet bijwarmen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 09 december 2013 @ 10:04:

Dat kost dan ook stroom als hij telkens moet bijwarmen.Of gas, maar dan hoor je je ketel ook steeds draaien, dus dat valt eerder op.
Hier liep ie ook door door de oude cv ketel en ook een klepje stuk..

Nu nieuwe cv en meter staat stil wanneer er niets gebruikt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven