Moeder wordt 50! Tips en ideeën?

21-05-2014 16:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over iets meer als een maand wordt mijn moeder 50. Het feest en alles is al geregeld, er missen alleen nog 2 dingen.

1. Het cadeau. Ik wil graag een leuk en origineel cadeau geven, maar weet niet zo goed wat. Een geurtje of een blos bloemen vind ik zo standaard, ik wil een keer iets speciaals.

2. Een voordracht voor op het feest. Ik heb al een aantal mensen die samen met mij een voordracht willen doen op het feest. Het probleem is alleen dat we niet zo goed weten wat. We zaten te denken aan een leuk spel, een liedje, een toneelstuk, maar kunnen verder niet zo goed op een leuk idee komen

Hebben jullie tips voor een origineel cadeau en een leuk voordrachtje?
Kun je geen opa's, oma's en ooms en tantes vragen of ze foto's hebben van je moeder uit zoveel mogelijk verschillende jaren?

Dan kun je misschien een fotoboek maken met voor elk jaar 1 leuke foto en een leuke tekst erbij.

Of vraag aan alle vrienden en familie om hun leukste herinnering aan je moeder op te schrijven en plak die brieven in het foto album erbij.

Verder kun je misschien samen met je moeder een leuk dagje weg? Naar de spa of ergens luxe lunchen etc. Gewoon wat gezellige quality tijd, jij trakteert haar natuurlijk.
Wat vind je moeder leuk ? Iets samen doen lijkt me nog het leukst: ergens een grote picknick organiseren, een weekendje spa, massage, weekendje weg, city trip, bootvaart, cursus... het ligt aan je budget natuurlijk !
Ik ben net 50 geworden dus ik kan je vertellen wat ik geweldig vond of gevonden zou hebben om te krijgen. Wat is je budget?

Als je wilt knutselen, doe dan geen fotoboek maar laat iedereen een wijnetiket maken. Dan kan je het nog opdrinken. :-)

Qua knutselen ook liever een filmpje dan een fotoboek. Een vriend van mij had onlangs een feest en zijn vrouw is de hele winkelstraat langsgegaan om van alle winkeliers de felicitaties te filmen!

Maar je kunt ook scenes uit je moeders geschiedenis naspelen (met muziek uit de jaren 80, ik heb nog wel wat tips .

Voordeel van een filmpje is dat je ook meteen van die voordracht af bent: groot scherm / beamer huren en vertonen op het feest. Kun je helemaal los gaan en alles wat mislukt nog eens opnieuw doen.
Iets van sieraden wat ze mooi vindt misschien? Wij hebben mijn moeder een pandora-armband gegeven en 2 kralen (die iets persoonlijks met mij en mijn zus te maken hadden) en dit wist iedereen ook, waardoor ze nog meer kralen kreeg op het feest. Ze was er heel blij mee en draagt hem nog steeds dagelijks.

Of een schilderij als ze van kunst houdt? Of een city-trip? Dagje sauna speciaal voor jullie 2?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven