Mooi opgemaakt bed

12-07-2011 22:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ziet het vaak in hotels. Van die prachtig opgemaakte bedden. Vaak wel iets TE voor in je eigen slaapkamer. Althans, voor mij want het moet ook wel praktisch blijven.

Nu wil ik het wel enigzins mooi maken. Iemand tips voor een mooi dekbedovertrek? Voorkeur strak wit zonder toeters en bellen.

En misschien achet jet normale kussen nog een iets grotere.... En sprei?

Advies is welkom
Ik lees mee..

Wij hebben iedere een eigen dekbed en een spijlenbed, waardoor je aan de achterkant dus de matrassen ziet. Uiteraard zit daar het dekbed omheen gestopt, maar echt strak zit het niet.

Ik wil graag iets van een sprei, dan kan ik alles eronder stoppen, maar nog geen mooie gevonden.
Dat witte gladde beddegoed, vooral perkal, ziet er schitterend luxueus, strak en koel uit, maar ik vind het echt rottig slapen.

Geef mij maar een poezelig flanelletje.
Wij hebben een hoog bed, zo'n 80 cm, een dichtbederonder.

Een groot dekbed en daarover een sprei die aan alle kanten (behalve kopsekant) ongeveer 30cm overhangt.

ik heb gelukkig ene heel handige moeder die dat voor ons gemaakt heeft. hij is prachtig is scandinavische stijl en kleur.

Misschien kan je eens kijken of googlen voor een quilt, klinkt mutsiger dan het is, want er zijn erg veel mooie en ook wel hippe.

Ik hou er van 's avonds in een strak, schoon en koud bed te stappen. 's ochtends lijkt het er niet meer op....
Strakke witte perkal, satijn, damast overtrekken -> de HEMA.
het is natuurlijk net waar je van houdt...smaken verschillen. wat ik bijvoorbeeld wel mooi vind zijn van die crèmekleurige glanzende spreien, met een soort kantvitrage erover en aan de zijkanten laagjes. heel romantisch toch.

zoiets bijvoorbeeld:

[img]http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... ay.nl/imag ... d79a246411943f43939_0.jpg&imgrefurl=http://www.buyway.nl/zoeken/Dekbedovert ... 80&bih=840[/img]
Ik heb zelf een antiek wit Frans spijlenbed, helder witte dekbedovertrekken en kussens en daaroverheen een donkerrood/wit Toile de Jouy sprei. Dat komt heel fris en vriendelijk over.

Ik heb geen sierkussentjes op mijn bed, want dat vind ik zo'n gedoe om er steeds af te halen.

Zoiets dus:

bedsprei
quote:iris1969 schreef op 12 juli 2011 @ 22:43:

Ik heb zelf een antiek wit Frans spijlenbed, helder witte dekbedovertrekken en kussens en daaroverheen een donkerrood/wit Toile de Jouy sprei. Dat komt heel fris en vriendelijk over.

Ik heb geen sierkussentjes op mijn bed, want dat vind ik zo'n gedoe om er steeds af te halen.

Zoiets dus:

bedspreiDat vind ik zo mooi he! Alleen jammer dat die stof of spreien zo duur zijn.
quote:alzon schreef op 12 juli 2011 @ 22:40:

het is natuurlijk net waar je van houdt...smaken verschillen. wat ik bijvoorbeeld wel mooi vind zijn van die crèmekleurige glanzende spreien, met een soort kantvitrage erover en aan de zijkanten laagjes. heel romantisch toch.

zoiets bijvoorbeeld:

[img]http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... ay.nl/imag ... d79a246411943f43939_0.jpg&imgrefurl=http://www.buyway.nl/zoeken/Dekbedovert ... 80&bih=840[/img]

Plaatjes plakken is tijdelijk afschaft vanwege de trollen, maar dit is de link:

sprei
quote:iris1969 schreef op 12 juli 2011 @ 22:43:

Zoiets dus:

bedspreiow meid, soort van riviera maison style ofzo? erg mooi......ik houd er wel van ben zelf van de lak/leder/satijngevallen enzo, dus dit biedt ook zeker wat rust aka romantiek in de bedroom
Ik vind dat je bij Ikea best leuke betaalbare spreien en overtrekken hebt. Ik haal daar meestal al mijn beddengoed en ik vind ze erg mooi en goed van kwaliteit. Misschien kun je daar eens een kijkje nemen voor inspiratie?
quote:mrfluf schreef op 12 juli 2011 @ 22:49:

[...]

ow meid, soort van riviera maison style ofzo? erg mooi......ik houd er wel van ben zelf van de lak/leder/satijngevallen enzo, dus dit biedt ook zeker wat rust aka romantiek in de bedroom

* fluistert zachtjes *

van een braderie
die hotelbedden vind ik echt niet fijn. Brr krijg altijd de rillingen van die dekens zo kil/koud.
quote:iris1969 schreef op 12 juli 2011 @ 22:50:

[...]

* fluistert zachtjes *

van een braderie iris toch?
Ik heb een grote sprei van polyestersatijn, van essenza, in een kleur die goed bij mijn dekbedovertrek en dus mijn kussenhoezen past. In mijn geval is dat beige/wit/goudwit. Dankzij het polyestersatijn ziet dat ding er ook net uit de was hardstikke mooi uit, in tegenstelling tot een katoenen dekbed (die moet je toch meestal strijken om er écht mooi uit te laten zien). Die sprei was ooit een cadeautje van mijn vriend voor mijn verjaardag, en hoewel een vrij duur cadeautje, denk ik niet dat ik verder ooit een cadeau heb gehad dat ik zovaak en met zoveel enthousiasme gebruikt heb. Ik zie wekelijks strijken van mijn beddengoed gewoon niet zitten, en op deze manier heb ik toch altijd een net, ietwat sjiek, bed.
Essenza is ook mijn favoriet. Vooral de katoenen/satijn. Niet glimmend. Heerlijk zacht en blijft ook heel mooi.

Ik heb een dekbedovertrek en handdoeken tic.
,
Een sprei is heel makkelijk zelf te maken. Er zijn zoveel leuke stoffen te koop.
Ik wist niet dat spreien nog gebruikt werden zeg.
quote:Bahco schreef op 12 juli 2011 @ 22:31:

Dat witte gladde beddegoed, vooral perkal, ziet er schitterend luxueus, strak en koel uit, maar ik vind het echt rottig slapen.

Geef mij maar een poezelig flanelletje.

Ik vind percal juist heerlijk koel slapen in de zomer. Ik heb een set witte dekbedden van The Bedding House, met hele mooie geborduurde bloemen erop in pastelkleuren (ontwerp van Margret Muir). Verder heb ik alleen katoen-satijn, omdat ook die stoffen lekker soepel en ademend zijn.

Voor de spreien ben ik naar Ikea gegaan. Ik vind de meeste spreien niet mooi, dus die heb ik gewoon het liefst zo strak mogelijk. Ik heb een donkerbruine en een crèmekleurige, beide doorgestikt in een blokmotief.

Ik heb wel eens extra kussens achter de hoofdkussens gelegd, maar sinds we een boxspring met hoofdbord hebben doe ik dat niet meer.
quote:emaille schreef op 13 juli 2011 @ 08:25:

Ik wist niet dat spreien nog gebruikt werden zeg.Het is een sierproduct en in de winter een handige extra deken als het koud is.
Wij hebben gewoon een mooie dekbedhoek gehaald. 's Morgens slaan we het dekbed dan helemaal terug, kussens in het open raam.

Voor we naar het werk gaan (ander half uur later) trekken we het bed strak, kloppen de kussens op en zetten ze netjes op het bed (inclusief de extra hoofdkussens). Maar we laten het dekbed wel half teruggeslagen liggen. Wel strak, net als het hoeslaken om het matras.

Het ziet er dus wel netjes uit, maar ik wil wel heel graag goed luchten ivm huisstofmijt etc.
Ik houd ook van een fris bed, dus 's morgens sla ik m'n dekbed terug (zeg maar over het voeteneind) en 's avonds weer dicht om eronder te slapen, heerlijk!!!

Niets zo vies als een bed dat gelijk dicht ligt 's morgens. Brrrr
quote:zomersevlaflip schreef op 12 juli 2011 @ 22:20:Boeh, nu heb ik zin in een vlaflip!
quote:klavertjevijf schreef op 13 juli 2011 @ 09:06:

Ik houd ook van een fris bed, dus 's morgens sla ik m'n dekbed terug (zeg maar over het voeteneind) en 's avonds weer dicht om eronder te slapen, heerlijk!!!

Zo doe ik het ook ja. Ik vind het prachtig hoor, een mooi opgemaakt bed met een sprei erover, maar het is me te onpraktisch.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven