Mooie kerstafdelingen?

31-10-2017 07:48 57 berichten
Ik ben dol op tuincentra rond de kerstdagen. Vooral als ze van die kerstdorpjes hebben staan. En natuurlijk lekker veel versieringen en alles.

Alleen het tuincentrum hier in de buurt valt de jaren steeds meer tegen. Voorheen stonden er heel veel dorpjes uitgestald, maar dat wordt elk jaar minder.

Dus ik vroeg me af: welke tuincentra vinden jullie dat de moeite waard zijn rond de feestdagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nooit verder dan intratuin :p
O.a. Intratuin in Duiven, Daniels in Vlodrop, Coppelmans in Nuenen, Tuincentrum Osdorp. Ik maak altijd een rondje tegen kersttijd.
"Boring conversation anyway"
Intratuin (Geleen) staat hier met stip op één. Die wordt elk jaar mooier. Ik neem dan ook standaard alleen cash mee en geen pinpas ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De Boet in de kop van Noord Holland. Mega groot!
Intratuin Duiven
Inderdaad, De Boet in Hoogwoud :flirting:
Intratuin in Halsteren
Intratuin Duiven en Lochem gaan wij altijd heen :-)
Toch best nog wel veel Intratuinen.... Bij de Intratuin waar ik kom (Zevenhuizen) doen ze steeds minder :-? Maar we kunnen ook wel eens wat verder weg gaan kijken
De boet is prachtig inderdaad.

Hier in de buurt hebben we de Eurofleur. Die is echt prachtig. Groot tuincentrum met een uitgebreide kerstshow. Echt de moeite waard.
Tvp :flirting:
Ik ken alleen Intratuin Duiven en hoewel die mooi aangekleed en groot is, is die volgens mij al jaren hetzelfde.
Mijn kringloopwinkel heeft de mooiste kerstafdeling. En de meest betaalbare ook ;-D Compleet met lichtgevende kerststalletjes en flikkerende lichtjes all-over. Morgen gaat het open en dan moet je er op tijd bij zijn voor de mooiste vondsten.
Maar no way dat ik jullie ga tippen waar ik mijn mooiste kerstballen koop :D
Vroeger hadden veel winkels geweldige uitstallingen De bijenkorf, v en d en zelfs de hema. De laatste jaren is het in en in triest. Ben echt alle winkels af geweest in de hoop leuke ornamenten tegen te komen maar verder als een paar ballen komen ze niet meer. Jammer hoor Dit jaar zit ik in de buurt van tuincentrum osdorp dus dan daar maar eens kijken. Heb wel ontdekt dat het online steeds meer en mooier word maar ik wil dat soort dingen toch altijd wel graag in het echt zien.
Die van ons is mooi maar sinds twee jaar telkens weer hetzelfde loopje. Eerst stond daar de tuinmeubelenafdeling, die is weggehaald en opgeslagen, dan zijn ze een maandje aan het timmeren (ze huren daarvoor een decoratiebedrijf in). Veel unieke kerstballen in de duurdere prijsklasse. Als je dan tóch zoveel moeite doet zou ik het elk jaar heel anders aanpakken.

De bomen- kransen- en takjesslingerafdeling stond er nog niet dus daarvoor ga ik terug.
retrostar wijzigde dit bericht op 31-10-2017 09:03
11.36% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pas in Intratuin Halsteren geweest. Daar heerst altijd wel een sprookjesachtig sfeertje. Ik had het idee dat de kerstversiering nog niet helemaal af was. Bij de ingang wel allemaal witgespoten coniferen e.d. en in de hal een soort "filmset". Heel romantisch :-)
www.kerstversiering.nl/over-ons/kerstwinkels

In nijmegen komt er een kerstwinkel in de oude v&d, maar ze hebben meer locaties in Nederland. Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien is het wat. Ga zelf sowieso in nijmegen kijken.
Ik sluit me aan bij De Boet brigade! Ontzettend uitgebreid en mooi opgezet.
Hele busladingen dagjesmensen komen daar langs voor de kerstafdeling dus zeker een bezoekje waard als je enigsinds in de buurt woont.

Ik verbaasde mij vorig jaar over de Bijenkorf (Amsterdam). Normaal hebben ze een halve afdeling met prachtige unieke spullen maar het was vorig jaar maar een kwart van wat het was. Ik hoop dat ze dit jaar wat meer zullen hebben.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 15:10
99.27% gewijzigd
O, tuincentrum het Oosten in Aalsmeer vond ik ook erg mooi om te zien!
En er is leuk speelgelegenheid voor je kind bij dat tuincentrum!
Intratuin Duiven. Al moet ik zeggen als je er elk jaar komt het unieke er wel een beetje van af gaat. Jaaaaaren geleden ook eens bij Oosterik in Denekamp geweest. Was toen leuk en betaalbaar maar valt in het niet vergeleken bij de Intratuin denk ik.
Oosterik natuurlijk in denekamp! Wijd en zijd bekend om de kerstversiering in nl en dld door de ligging aan de grens. :-)
lieveke79 schreef:
31-10-2017 08:12
Intratuin in Halsteren
Ja deze! :lol:
Alles komt goed
In december hebben ze bij Vaarderhoogt in Soest (meen ik) ook een hele kerstmarkt met steeds wisselende kleine ondernemers met van alles en nog wat. Zelfgemaakte kaarsen, kaarten, kerstballen, je kan het zo gek niet bedenken! En binnen is er de “vaste” collectie kerstdecoraties. In het weekend zijn er kerstkoren...

Hmmm nu al zin om met oma daarheen te gaan!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven