mooie kleur grijs voor op de muur?

05-10-2010 13:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bedacht om 1 muur in de woonkamer grijs te maken. Ik heb in mijn hoofd een soort kiezel-kleurig grijs. Niet te donker. Lijkt me wel mooi bij de witte kozijnen en de houten vloer.

Wie heeft dit ook en heeft tips voor een kleurnummer of kleurnaam?
http://www.silo6.nl/paintingthepast.htm

Wij hebben de kleur Chalk geloof ik. Staat inderdaad mooi bij ons witte houtwerk (kozijnen en radiatorombouw, schouw).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zou een taupe kleur pakken die veel naar grijs neigt. Echt licht grijs kan namelijk best kil zijn. Als je een beetje een licht bruingrijze kleur pakt die meer grijs is dan bruin, heb je toch een wat warmere tint. Bijvoorbeeld Flexa F2.07.70

Succes!
Wij hebben één muur donkergrijs en de rest van de muren grijs/paars achtig.Verder hebben wij ook veel witte spullen. Is echt een mooie combinatie. Mijn ervaring is dat de duurdere (bekende) merken vaak toch beter zijn. Daar zou ik niet op besparen.
Wat Mi1985 zegt: let op de bruin of blauwtinten; blauw staat vaak heel kil, bruintinten warmer.

Leg een staaltje bij je bank of een ander meubel wat bij de muur staat. Wij hadden er namelijk eerst niet op gelet en de (blauw)grijze muur vloekte enorm met onze antraciete bank waar juist bruintinten in zaten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Farrow and Ball (het lijkt wel of ik aandelen heb)

F&B kleuren

Heel mooi!
De verven van VT wonen zijn geweldig.

Ik heb "storm"

http://www.flexa.nl/#/collection2/subco ... /roomset7/
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb Oester van VT wonen op de muur, echt een hele mooie kleur. Al moet ik erbij zeggen dat ik geen hele muur heb geverfd, maar een tekst.
Warm grijs van VT wonen. Erg mooi en beetje warm.
F&B is prachtig inderdaad...
Mijn zusje heeft vorige week een muur geschilderd met Flexa (colour locale) "puur kiezel", erg mooi en niet te donker!

Zij heeft er voor de rest witte en zachtroze kleuren bij..
Ik lees mee!

Krijgen over 1.5 week de sleutel en willen de woonkamer ook licht grijs verven.

Heb al heel veel kleurstalen in huis, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Dus kleurnummers zijn welkom!

Die farrow & balk verf komt vaker terug, net als flexa pure. Waar kun je die verf kopen en wat kost ie? Aangezien we de hele woonkamer willen doen, hopen we toch een verf voor een schappelijke prijs te kunnen vinden...

Wij willen lichte meubels en werken met zwart, wit en grijstinten. Vloer wordt eikenhout met een greywash erover. Is de bruin-grijze kleur dan nog steeds de beste optie? Omdat er verder nergens bruintinten terugkomen in ons interieur.

Alvast bedankt voor jullie wijze adviezen!
Mist 6711

Fusie 6712

Deze kleuren zijn heel mooi en hebben een rode warme ondertoon. Ik heb je beide op de muren van mn huiskamer. Ze lopen mooi in elkaar over.

6714 is de kleur KIEZEL. Ook mooi maar werd mij iets te donker.
.
Kakelvers, de kleuren komen absoluut NIET roze over. Met bepaald licht neigt het meer naar heel subtiel lila/paars-grijs achtig.

In mijn inrichting heb ik het oa gecombineerd met een mooie olijf groen.
.
Ok Kakel! Succes ermee, kleuren uitzoeken is echt lastig.
.
quote:moi_eva schreef op 05 oktober 2010 @ 14:40:

Ik heb Oester van VT wonen op de muur, echt een hele mooie kleur. Al moet ik erbij zeggen dat ik geen hele muur heb geverfd, maar een tekst.Ik heb inderdaad ook veel 'oester' en 'parel' in mijn huis, is niet opvallend gekleurd maar ik vind het sfeervoller dan grijs.
Ik heb een antraciete muur in de woon en slaapkamer, met laminaat en witte meubels, en ik ben er echt heel erg blij mee!

Ik heb het laten mengen bij de gamma. (hele fijne verf overigens en niet duur)
@Druifje: Weet je nog de kleurcode toevallig?
Wat grappig om dit te lezen. Wij krijgen over een week of 8 de sleutel en ik had ook zitten denken aan een grijze muur in de woonkamer. Tips genoeg hier zo te lezen. wel een vraagje, die VT wonen verven waar zijn die te verkrijgen?
quote:sjalalaan schreef op 07 oktober 2010 @ 10:27:

@Druifje: Weet je nog de kleurcode toevallig?

IG 180-C heb ik op de muren zitten,

Krijg er veel complimentjes over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven