Mooie woonboulevards in Duitsland?

21-02-2011 09:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd zijn wij op zoek naar een lekkere hoekbank. Helaas is het nog niet gelukt de ultieme bank te vinden hier in de buurt. Nu kreeg ik van een collega een tip dat er in Duitsland hele mooie woonboulevards zijn met net weer even iets anders dan hier in Nederland. Ze wist alleen even niet meer waar precies :-s.

Ik heb al via Google wat gevonden, maar ik vraag me af of jullie nog leuke tips hebben op dat gebied. Liefst niet al te ver over de grens i.v.m. reistijd met kleine kinderen.
Ik weet niet helemaal of je dit ook bedoeld... Vroeger toen ik nog in Duitsland woonde gingen we vaak naar de Dodenhof. Dat was gigantisch. Met meubels, kleding, voeding, elektronica, tuinspullen. Daar kan je een compleet dagje van maken.

Mijn ouders rijden er nu nog wel eens heen.
Is nog wel handig te zeggen waar je in NL woont, dus of je net over de grens iets zoekt in Groningen of bij Maastricht
Georgette, we zijn echt op zoek naar een mega-meubel-imperium, niet zo zeer naar allerlei dingen er omheen. Gaat anders weer veel te veel geld kosten :-D

Germanwings, we wonen in omgeving Amsterdam.
De meubelafdeling is wel gigantisch hoor, voor zover ik me kan herinneren.

Maar je zoekt denk ik meer een Villa Arena-achtig iets met alleen maar woonwinkels, denk ik?!
Mooie woonboulevards in Duitsland ?

Mijn collega en ik kijken elkaar aan, en zouden het niet weten, terwijl we regelmatig in Duitsland verkeren.

Wat ons betreft hebben Duitsers geen smaak voor meubels, allemaal beuken-lamineer en grenen. Kijk een tijdje naar de reality-shows op RTL en je weet wat er in Duitsland verkocht wordt. Ik word er niet blij van.

In Leer (Ost-Friesland) hebben we ooit naar meubels gezocht, alleen de slaapkamers waren nog een beetje acceptabel (bedden van 200x200) , maar de rest..........

De Duitsers Ost-Friesen komen niet voor niets massaal naar de Ikea in Groningen, denk ik.
oe duitse meubels, daar moet je van houden hoor.

Bij aken in de buurt ligt wohnweltpallen.

Maar je moet ervan houden(not me).
Eens met Moppetoet: in Duitsland is het moeilijk om woonboulevards te vinden zoals je die hier in NL hebt. Duitsers met smaak komen niet voor niets naar NL om hier meubels in te slaan .
zou eerder in belgie kijken.
Echt? Wat een tegenvaller :-D Ik zie inderdaad op tv altijd wel spuuglelijke interieurs, maar ik val in Nederland vaak toch wel voor strakke, designmeubels van duitse merken. Alleen qua banken kunnen we het dus niet vinden, zoals gezegd.
Trouwens, misschien hebben jullie dan andere tips voor designmeubels maar dan in Nederland? Leiderdorp, Villa Arena, Zaandam en Beverwijk hebben we inmiddels gezien...
Ze hebben best ook leuke dingen hoor (naast de lelijke dingen, maar die heb je in nederlandse winkels ook ).

Ostermann in Bottrop is vrij groot,

daarnaast zit er naast de IKEA in Essen ook nog een grote woonwinkel, Krüger.
Vos-Maupertuus in Groningen ?

Kruidvatkaartje kopen (zaterdag/zondag voor EUR 12,49), uitvogelen hoe je er met het OV komt, en een gezellig dagje/weekend er van maken.

http://www.vosinterieur.nl/contact/rout ... jving.aspx

http://www.vosinterieur.nl/contact/openingstijden.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven