muffe kleding, nogmaals wassen ?
zondag 1 december 2013 om 08:37
Mijn kleding heeft een muffige/vochtige geur. De geur is er ingekomen tijdens onze zomervakantie, vochtig klimaat. Bij thuiskomst alles gewassen. De kleding was niet heel vies en heb gekozen voor lang wasprogramma, maar de geur blijft. Over twee weken gaan we op reis en ik twijfel nu of ik al die shirts/korte broeken etc nog een keer zal wassen. Grr geen zin in, want dat is best weer even een werk dat strijken en gaat de geur er dan wel uit. Ik heb nu van die robijn geurzakjes in de kast gelegd. Ik las op internet azijn erbij....en toch maar wassen. Iemand tips/ervaring?
zondag 1 december 2013 om 08:58
hardnekkig is het zeker himalaya. Ik heb wat hempjes gedurende de maanden daarna onder kleding gehad en die zijn wel vaker gewassen en daar ruik ik 't soms ook nog. ik let er ook wel erg op natuurlijk. Aan de andere kant denk ik soms. Ik kan het nu allemaal wel weer opnieuw wassen. We gaan over twee weken naar Thailand. Misschien komt er daar ook wel weer wat aan geurtjes bij, ook vochtig, dus dan moet ik ook daarna hetzelfde gaan doen. Zou toch wat zijn dat 't er echt nooit meer uit gaat.
zondag 1 december 2013 om 09:38
Was je altijd op een lage temperatuur? Dan kan het ook door de wasmachine komen. Wasmiddel maakt je kleding wel schoon, maar maakt de bacteriën in de leidingen en trommel niet dood. Het is goed om eens in de 1 à 2 maanden op 90 graden te wassen. Dan gaat het muffe uit de machine en wordt muffe was ook weer fris.
zondag 1 december 2013 om 10:13
Wasmachine reiniger kopen, lege trommel met een oud vaatdoekje op 90 graden, hele fles wasmachine reiniger en trommel poetsen daarna met betreffende ouwe doek, doek in vuilnis bak (als je er bij kan bovenlader bv)
En dat elke 2 maanden even doen, soms lege trommel 90 zinder wasmiddel is ook nodig naast de reiniger.
En dat elke 2 maanden even doen, soms lege trommel 90 zinder wasmiddel is ook nodig naast de reiniger.
zondag 1 december 2013 om 10:31
TO, inderdaad even een keer alleen met azijn wasssen.
Je zou volgens mij de wasmachine zelfs wel alleen op "spoelen"kunnen zetten, ipv. dat hij het hele wasprogramma doorloopt.
Ik vraag mij trouwens af hoe je die geur erin hebt gekregen.
quote:annapalona schreef op 01 december 2013 @ 10:13:
Wasmachine reiniger kopen, lege trommel met een oud vaatdoekje op 90 graden, hele fles wasmachine reiniger en trommel poetsen daarna met betreffende ouwe doek, doek in vuilnis bak (als je er bij kan bovenlader bv)
En dat elke 2 maanden even doen, soms lege trommel 90 zinder wasmiddel is ook nodig naast de reiniger.@annapalona, ik denk dat een fles azijn van 0,39 een stuk goedkoper is en net zo goed werkt
Je zou volgens mij de wasmachine zelfs wel alleen op "spoelen"kunnen zetten, ipv. dat hij het hele wasprogramma doorloopt.
quote:annapalona schreef op 01 december 2013 @ 10:13:
En dat elke 2 maanden even doen, soms lege trommel 90 zinder wasmiddel is ook nodig naast de reiniger.@annapalona, ik denk dat een fles azijn van 0,39 een stuk goedkoper is en net zo goed werkt
zondag 1 december 2013 om 10:41
quote:limelight schreef op 01 december 2013 @ 10:31:
Ik ben TO niet, maar was ooit 3 dagen midden in een tropisch regenwoud. Mijn kleding was al snel nat en bleef dat ook. Daarna waren ze in vodden veranderd: vocht erin, inclusief vochtplekken. Maar goed, dat waren slechts twee setjes kleding.
Ik ben TO niet, maar was ooit 3 dagen midden in een tropisch regenwoud. Mijn kleding was al snel nat en bleef dat ook. Daarna waren ze in vodden veranderd: vocht erin, inclusief vochtplekken. Maar goed, dat waren slechts twee setjes kleding.
•
zondag 1 december 2013 om 11:19
zondag 1 december 2013 om 11:38
quote:limelight schreef op 01 december 2013 @ 10:31:
[...]
Maar is een goede tip TO
@annapalona, ik denk dat een fles azijn van 0,39 een stuk goedkoper is en net zo goed werkt
is inderdaad goedkoper maar wasmachine reiniger kost nog geen euro.
Azijn stinkt zo, moet daarna meteen nog een keer wassen met lege trommel om geur weg te krijgen. kost ook were water en elektriciteit..
[...]
Maar is een goede tip TO
@annapalona, ik denk dat een fles azijn van 0,39 een stuk goedkoper is en net zo goed werkt
is inderdaad goedkoper maar wasmachine reiniger kost nog geen euro.
Azijn stinkt zo, moet daarna meteen nog een keer wassen met lege trommel om geur weg te krijgen. kost ook were water en elektriciteit..
zondag 1 december 2013 om 11:47
zondag 1 december 2013 om 12:05
zondag 1 december 2013 om 12:14
Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar het schijnt dat je als je kleding in een dichte vuilniszak doet met sop en dan goed schudden en dan een tijdje laten liggen, dat het schoon wordt. Misschien op vakantie een vuilniszak mee en zo even tussendoor wat was doen, om het de volgende keer te voorkomen.