Muffe lucht in boeken

07-02-2011 19:37 8 berichten
Mijn dochter is een echte boekenwurm en nu hebben we onze eigen kinderboeken van zolder gehaald. Leuk, alleen ruiken deze erg muf. Ik heb ergens gelezen dat na een nacht in de diepvries de geur eruit gaat, maar dat heeft niet gewerkt.

Ik heb ze al een dag buiten gelegd en dus in de diepvries gedaan maar ze ruiken nog steeds muf.

Heeft iemand soms een goede tip ?
Alle reacties Link kopieren
Gaat over zuiveringszout....:

........Voorgaande methode kunt u ook toepassen op oude muffe boeken (u herkent de reuk vast, ik ruik hem al als ik er maar over spreek. Gebruik hiervoor geen zuiveringszout maar grote korrelsoda (die kruipt minder tussen de pagina’s). Steek de soda en het boek in een plastic zak die u uiteraard afsluit. Laat de boel gerust enkele dagen liggen, en haal het boek er vervolgens uit. De reuk is geneutraliseerd. (tip: wanneer u uw boeken regelmatig (paar keer per jaar) doorbladert zal die typische geur en niet zo makkelijk inkruipen. U kan zo een boek ook ergens bovenaan een kast open laten liggen maar dan blijft de geur wel in huis en er zijn aangenamere dingen om te ruiken dacht ik zo.
Dank je hangmat, ik had deze ook gevonden in de viva archieven. Die ga ik morgen sowiezo proberen en wie weet komt er nog een wereldtip voorbij
Bedoel je die typische boekengeur? Waarom zou je daar vanaf willen? Ik vind dat juist lekker ruiken... Maar misschien ben ik wel een beetje raar...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind dat ook heel lekker hoor Hasse
Hasse, ik vind het echt z'on typische geur en krijg gelijk een flashback naar het muffe biologielokaal op de middelbare school. Je moet er van houden denk ik...
Ik vind dat ook heerlijk juist.
Doet me denken aan gore biebboeken. Ieeww!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven