Muggen!
vrijdag 24 september 2010 om 23:41
zaterdag 25 september 2010 om 00:23
zaterdag 25 september 2010 om 00:24
Fruitvliegjes heb ik gelukkig niet.... Wou alleen dat ik dat ook van die rotmuggen kon zeggen, afgelopen nacht prikte hij me precies op mijn kont! Staat nogal charmant als je begint te krabben (of wiebelen op een stoel, alsof dat niet opvalt... of helpt)
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
zaterdag 25 september 2010 om 07:32
zaterdag 25 september 2010 om 07:50
Muggen, ja, hier ook een pest!
Bah ja....die fruitvliegen grrrr.......heb er heel veel last van!
Maar het gekke is dat ze bij mij ook meer aan/bij planten zitten, is dat normaal?
Vorige week heb ik eens goed gespoten met een straf spul wat alle vliegende insecten zou doden, heb er toen veel dood terug gevonden, maar zie nu weer die rotvliegen bij de plant. Heb ook de indruk dat ik dode larfjes (denk ik) tussen de grond zie liggen.....
Is dat normaal?
Haha, neen eigenlijk niet hé, maar herkent iemand dit ook?
Bah ja....die fruitvliegen grrrr.......heb er heel veel last van!
Maar het gekke is dat ze bij mij ook meer aan/bij planten zitten, is dat normaal?
Vorige week heb ik eens goed gespoten met een straf spul wat alle vliegende insecten zou doden, heb er toen veel dood terug gevonden, maar zie nu weer die rotvliegen bij de plant. Heb ook de indruk dat ik dode larfjes (denk ik) tussen de grond zie liggen.....
Is dat normaal?
Haha, neen eigenlijk niet hé, maar herkent iemand dit ook?
zaterdag 25 september 2010 om 10:34
quote:BrightEyes80 schreef op 25 september 2010 @ 09:18:
Misschien heb je hartstikke gelijk hoor, daffyduck, maar in mijn beleving/herinnering zijn ze normaal altijd in de zomer in grote getale mijn nachten aan het terroriseren.
Nu zie ik ze de laatste weken pas... en ze leven goed van me!
Kan er niets over op internet vinden,wanneer het "muggentijd ïs,das raar?
Maar in ieder geval,ligt het misschien ook aan waar je woont,ik ga dus op vakantie in bosrijk gebied in NL,misschien zijn ze daar later?
In mijn vorige huis had ik een hele hele grote vijver,had ik er ook veel meer last van....
In dit huis heb ik diep in den buidel getast voor goede horren,heeeeeeeeerlijk,geen mug te zien hier hoor!
Misschien heb je hartstikke gelijk hoor, daffyduck, maar in mijn beleving/herinnering zijn ze normaal altijd in de zomer in grote getale mijn nachten aan het terroriseren.
Nu zie ik ze de laatste weken pas... en ze leven goed van me!
Kan er niets over op internet vinden,wanneer het "muggentijd ïs,das raar?
Maar in ieder geval,ligt het misschien ook aan waar je woont,ik ga dus op vakantie in bosrijk gebied in NL,misschien zijn ze daar later?
In mijn vorige huis had ik een hele hele grote vijver,had ik er ook veel meer last van....
In dit huis heb ik diep in den buidel getast voor goede horren,heeeeeeeeerlijk,geen mug te zien hier hoor!
zaterdag 25 september 2010 om 12:03
Ik verbaasde me er ook al over dat ik van de week zoveel muggen in huis had. Mijn vriend heeft er op 1 avond een stuk of 10 van kant gemaakt met zo'n tennisracket.
En die fruitvliegjes, ik keek uit mijn slaapkamerraam (wat ik niet zo heel vaak doe) en ik zag het hele raam aan de buitenkant volzitten met die beestjes. Heel apart!
En die fruitvliegjes, ik keek uit mijn slaapkamerraam (wat ik niet zo heel vaak doe) en ik zag het hele raam aan de buitenkant volzitten met die beestjes. Heel apart!
vrijdag 1 oktober 2010 om 05:27
Je hebt waarschijnlijk een broedplaats vlakbij je huis (stilstaand water). My guess: de dakgoot, herfstblaadjes hebben de afvoer naar de regenpijp verstopt en als het dan regent vormen er plasjes, waar de mug eitjes in afzet. Daarom zie je de muggen in de herfst, zolang het nog niet vriest tenminste. Check ook op bloempotten, eventueel rondslingerende stukken plastic waar water in staat, oude autobanden. Zo'n 100 m. rondom je huis. Sloten zijn ook muggenpoelen trouwens.