Muggen!

24-09-2010 23:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze de hele zomer niet gezien en nu word ik compleet lek geprikt door die krengen!

Horen die suckers niet allang verdwenen te zijn? Het is herfst!
Ik ben gister ook gestoken! Belachelijk!
Dat bedoel ik! Weg ermee!
Ik begrijp er ook niets van, de hele zomer was het rustig en nu komen ze ineens massaal in mijn slaapkamer bivakkeren. Gelukkig heb ik mijn elektronische tennisracket.
Oh en ik word buiten ook steeds achtervolgd door die enge wespen! Die zijn ook belachelijk.
Hier afgelopen week ook wakker gelegen van een mug.

Gelukkig heeft mijn kat een extreme fascinatie (en honger) voor (naar) vieze beestjes. Hij zoekt uren naar beestjes die hij kan vangen en houd niet op voor hij er 1 gevonden en opgevroten heeft.

De mug heeft de dag erna niet overleeft
Oeh ja, ik moet ook nog zo'n racket, lekker roosteren

Nu sta ik mezelf elke avond met allerhande deet-rotzooi in te smeren.

Ja, die wespen weten ook al van geen ophouden inderdaad.
Ah, ik ben dus niet de enige! Knetter word ik van de jeuk...
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Ik ben vannacht op m'n knokkels en elleboog gestoken! Ik vond hey ook al zo gek zo eind september en ben de hele zomer nog niet gestoken!
Hebben jullie ook zo'n last van die kleine fruitvliegjes?
quote:Lynne schreef op 25 september 2010 @ 00:12:

Hebben jullie ook zo'n last van die kleine fruitvliegjes?

Heeeel erg, de hele zomer al.

Fruit ligt tegenwoordig in de koelkast, bloemen gaan op tijd de deur uit, ik zorg dat er niets ligt waar ze zich aan kunnen 'vergrijpen'..... en toch ......
Fruitvliegjes heb ik gelukkig niet.... Wou alleen dat ik dat ook van die rotmuggen kon zeggen, afgelopen nacht prikte hij me precies op mijn kont! Staat nogal charmant als je begint te krabben (of wiebelen op een stoel, alsof dat niet opvalt... of helpt)
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
basilicum plantjes schijnen te werken tegen fruitvliegjes... Een paar plantjes in huis zetten is misschien het proberen waard?
Hier ook, ik heb er helemaal de balen van. Ze vinden altijd wel iets om zich aan te "vergrijpen"
Ook geen fruitvliegjes hier gelukkig, maar hoor veel mensen er over inderdaad.

Kan niet slapen... in de wetenschap dat die muggebeesten in de buurt zijn, lijk ik ze nu overal te voelen
Goede tip, ik ga morgen een basilicumplantje halen!
anoniem_64974b422eeed wijzigde dit bericht op 25-09-2010 00:37
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Is toch altijd deze tijd van het jaar,muggen?

Ik ga altijd rond deze tijd op vakantieen kan me niet anders herinneren als dat dit de muggentijd is hoor?

Eerst vanaf augustus wespen,en als die zich in gaan graven voor de winter,komen de muggen....
Muggen, ja, hier ook een pest!

Bah ja....die fruitvliegen grrrr.......heb er heel veel last van!

Maar het gekke is dat ze bij mij ook meer aan/bij planten zitten, is dat normaal?

Vorige week heb ik eens goed gespoten met een straf spul wat alle vliegende insecten zou doden, heb er toen veel dood terug gevonden, maar zie nu weer die rotvliegen bij de plant. Heb ook de indruk dat ik dode larfjes (denk ik) tussen de grond zie liggen.....

Is dat normaal?

Haha, neen eigenlijk niet hé, maar herkent iemand dit ook?
Vannacht last gehad van 3 muggen, wat een klotebeesten. We hebben de klamboe nu hier hangen (hing er al maar hadden we niet nodig).
Misschien heb je hartstikke gelijk hoor, daffyduck, maar in mijn beleving/herinnering zijn ze normaal altijd in de zomer in grote getale mijn nachten aan het terroriseren.

Nu zie ik ze de laatste weken pas... en ze leven goed van me!
quote:BrightEyes80 schreef op 25 september 2010 @ 09:18:

Misschien heb je hartstikke gelijk hoor, daffyduck, maar in mijn beleving/herinnering zijn ze normaal altijd in de zomer in grote getale mijn nachten aan het terroriseren.

Nu zie ik ze de laatste weken pas... en ze leven goed van me!

Kan er niets over op internet vinden,wanneer het "muggentijd ïs,das raar?

Maar in ieder geval,ligt het misschien ook aan waar je woont,ik ga dus op vakantie in bosrijk gebied in NL,misschien zijn ze daar later?

In mijn vorige huis had ik een hele hele grote vijver,had ik er ook veel meer last van....

In dit huis heb ik diep in den buidel getast voor goede horren,heeeeeeeeerlijk,geen mug te zien hier hoor!
Ik verbaasde me er ook al over dat ik van de week zoveel muggen in huis had. Mijn vriend heeft er op 1 avond een stuk of 10 van kant gemaakt met zo'n tennisracket.

En die fruitvliegjes, ik keek uit mijn slaapkamerraam (wat ik niet zo heel vaak doe) en ik zag het hele raam aan de buitenkant volzitten met die beestjes. Heel apart!
Je hebt waarschijnlijk een broedplaats vlakbij je huis (stilstaand water). My guess: de dakgoot, herfstblaadjes hebben de afvoer naar de regenpijp verstopt en als het dan regent vormen er plasjes, waar de mug eitjes in afzet. Daarom zie je de muggen in de herfst, zolang het nog niet vriest tenminste. Check ook op bloempotten, eventueel rondslingerende stukken plastic waar water in staat, oude autobanden. Zo'n 100 m. rondom je huis. Sloten zijn ook muggenpoelen trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven