Muizen bijten niet
vrijdag 27 april 2018 om 16:29
Mijn schoonmoeder heeft minstens één muis* in huis, die zich 's avonds in de huiskamer vertoont en in de keuken poepjes legt. Nou hebben we drie muizengifdoosjes gelegd, van twee verschillende soorten. Die liggen er nu al dágen, maar ze komen er niet aan.
Het zijn van die kartonnen doosjes met een opening waar dan een zakje in ligt wat ze open moeten bijten. Ook een opengemaakt zakje raken ze niet aan.

*Eén muis is nooit alleen, ik weet het.
Enig idee hoe het verder moet?
Het zijn van die kartonnen doosjes met een opening waar dan een zakje in ligt wat ze open moeten bijten. Ook een opengemaakt zakje raken ze niet aan.

*Eén muis is nooit alleen, ik weet het.
Enig idee hoe het verder moet?
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 16:34
0.16% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 18:45
Deze kun je niet gebruiken als er andere dieren in de buurt zijn, want die horen de hoge tonen van het apparaat wel. (Sommige kinderen trouwens ook).francieneke schreef: ↑27-04-2018 18:30Misschien al genoemd: koop zo'n muiswerende pieper bij de dierenwinkel. Zelf hoor je er niks van, muizen en ratten echter wel. Die trekken dat niet en ze verdwijnen binnen een paar dagen.
vrijdag 27 april 2018 om 18:49
Nummer*Zoveel schreef: ↑27-04-2018 18:45Deze kun je niet gebruiken als er andere dieren in de buurt zijn, want die horen de hoge tonen van het apparaat wel. (Sommige kinderen trouwens ook).
Ik gebruikte 'm als we er niet waren, in de caravan. Dan bleven de muizen weg. Als wij er waren kwamen ze niet. Met een hond of kat in huis zullen de muizen zich ook niet heel veilig voelen denk ik. Maar ja...als je hamsters of cavia's hebt dan kun je dat beter niet doen, zo'n pieper gebruiken.
vrijdag 27 april 2018 om 18:54
Ik had hier een muizenplaag terwijl er een hond en een (hoogbejaarde) kat rond liepen. Muizen komen juist af op een bakje kattenbrokjes, lekker botje voor de hond, enz.francieneke schreef: ↑27-04-2018 18:49Met een hond of kat in huis zullen de muizen zich ook niet heel veilig voelen denk ik.
vrijdag 27 april 2018 om 19:00
Dit vond ik...ik weet niet of dit mag, toch een vorm van reclame, maar misschien heeft iemand er iets aan:
https://pestfree.nl/muizen-verjagen-met-geluid/
https://pestfree.nl/muizen-verjagen-met-geluid/
vrijdag 27 april 2018 om 20:55
Ik weet niet of dit mag...
https://www.macrovet.nl/ongediertebestr ... enval.html
8 Tips voor een effectieve muizen bestrijding
#1 Onderzoek waar de muizen zich bevinden aan de hand van muizenkeutels, aangevreten voedselverpakkingen etc.
#2 Plaats op meerdere plaatsen lokdozen met 30 tot 50 gram muizengif. Bij een grote besmetting het aantal lokdozen verdubbelen.
#3 Controleer na 2 dagen of er van het gif gegeten is. Is dit niet het geval dan is waarschijnlijk de plaats van de lokdoos niet goed en zult u opnieuw moeten onderzoeken wat de beste plek is.
#4 Zorg ervoor dat er altijd vers gif aanwezig is in de voerdoosjes, controleer dit met regelmaat en houd bij hoeveel er van gegeten word.
#5 Na 18 dagen zou indien de bestrijding geslaagd is niet meer gegeten worden van het lokaas en dient u dit te verwijderen.
#6 Pas de bestrijding ook tegelijkertijd toe op alle aangrenzende ruimtes zoals zolders, kelders, garages etc.
#7 Ga monitoren. Gebruik een gifloze lokstof voor muizen in dezelfde voerdoosjes en controleer eens in de 8 weken of hiervan gegeten wordt. Zo bent u er altijd snel bij als er een nieuwe muizenplaag ontstaat.
#8 U kunt ook lokdozen met een ingebouwde muizenklem gebruiken om te monitoren
https://www.macrovet.nl/ongediertebestr ... enval.html
8 Tips voor een effectieve muizen bestrijding
#1 Onderzoek waar de muizen zich bevinden aan de hand van muizenkeutels, aangevreten voedselverpakkingen etc.
#2 Plaats op meerdere plaatsen lokdozen met 30 tot 50 gram muizengif. Bij een grote besmetting het aantal lokdozen verdubbelen.
#3 Controleer na 2 dagen of er van het gif gegeten is. Is dit niet het geval dan is waarschijnlijk de plaats van de lokdoos niet goed en zult u opnieuw moeten onderzoeken wat de beste plek is.
#4 Zorg ervoor dat er altijd vers gif aanwezig is in de voerdoosjes, controleer dit met regelmaat en houd bij hoeveel er van gegeten word.
#5 Na 18 dagen zou indien de bestrijding geslaagd is niet meer gegeten worden van het lokaas en dient u dit te verwijderen.
#6 Pas de bestrijding ook tegelijkertijd toe op alle aangrenzende ruimtes zoals zolders, kelders, garages etc.
#7 Ga monitoren. Gebruik een gifloze lokstof voor muizen in dezelfde voerdoosjes en controleer eens in de 8 weken of hiervan gegeten wordt. Zo bent u er altijd snel bij als er een nieuwe muizenplaag ontstaat.
#8 U kunt ook lokdozen met een ingebouwde muizenklem gebruiken om te monitoren
anoniem_122079 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 20:56
Reden: Foutje
Reden: Foutje
24.95% gewijzigd
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.
vrijdag 27 april 2018 om 22:50
Je kan ze vangen met een lijmplank maar dan moet je niet teerhartig zijn. Je legt dan ergens lekker voer neer en de enige manier om er te komen is over een plankje te lopen met rattenlijm erop. Ze komen dan vast te zitten en kunnen niet meer voor of achteruit. Het is intens vies spul om te hanteren. Je moet er nooit zelf doorheen gaan lopen en je moet ook geen huisdieren hebben. Zet de terpentine en papieren doeken maar klaar om je handen mee schoon te maken want uit zichzelf gaat het nooit meer weg.
Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn ze in een heel gladde hoge emmer te vangen met iets lekkers erin. Ze gaan er dan in maar hebben onvoldoende grip op de gladde wand om eruit te komen.
Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn ze in een heel gladde hoge emmer te vangen met iets lekkers erin. Ze gaan er dan in maar hebben onvoldoende grip op de gladde wand om eruit te komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 27 april 2018 om 22:59
Ze kunnen zelf draaideksels openen en vermoeden soms dat iets giftig is. Zeker als een collega is overleden dan voelen ze aan dat het door iets komt wat ze hem hebben zien eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 28 april 2018 om 02:05
Als ze nou zouden begrijpen dat ze best mee mogen snoepen maar dan wel geld in de plaats terug moeten leggen.
zaterdag 28 april 2018 om 02:28
Waarom moet dit nu weer muizengif!!! Heb je enig idee hoe erg het is om vergiftigd te worden? Hoe lang dat duurt voordat zo'n beestje er aan bezwijkt? Echt heel triest dat mensen hier gif aanraden alsof het een prima oplossing is. Ga je zo ook met andere dieren om?
En ja, ik heb regelmatig muizen in huis ( woon in een natuurgebied). Die beesten zijn prima te vangen met muisvriendelijke vallen. Je zet ze wat verderop uit en klaar. Waarom moet zo'n beest ongelooflijk leed doorstaan? Doe je toch ook niet bij honden en katten? Want dan is het ineens wel een schande.
Behandel dieren toch met respect. Dat je ze uit huis wil hebben prima, maar dat kan ook op een respectvolle manier.
En ja, ik heb regelmatig muizen in huis ( woon in een natuurgebied). Die beesten zijn prima te vangen met muisvriendelijke vallen. Je zet ze wat verderop uit en klaar. Waarom moet zo'n beest ongelooflijk leed doorstaan? Doe je toch ook niet bij honden en katten? Want dan is het ineens wel een schande.
Behandel dieren toch met respect. Dat je ze uit huis wil hebben prima, maar dat kan ook op een respectvolle manier.
zaterdag 28 april 2018 om 02:30
Die van mij vangt ze en laat ze vervolgens weer los om mee te spelen.
Het liefst 's nachts...
In de slaapkamer.
...
...
Zie het nachtbrakerstopic van 2 nachten geleden.
zaterdag 28 april 2018 om 02:33
+1Universeinmotion schreef: ↑28-04-2018 02:28Waarom moet dit nu weer muizengif!!! Heb je enig idee hoe erg het is om vergiftigd te worden? Hoe lang dat duurt voordat zo'n beestje er aan bezwijkt? Echt heel triest dat mensen hier gif aanraden alsof het een prima oplossing is. Ga je zo ook met andere dieren om?
zaterdag 28 april 2018 om 02:40
Ja, dit dus.Universeinmotion schreef: ↑28-04-2018 02:28Waarom moet dit nu weer muizengif!!! Heb je enig idee hoe erg het is om vergiftigd te worden? Hoe lang dat duurt voordat zo'n beestje er aan bezwijkt? Echt heel triest dat mensen hier gif aanraden alsof het een prima oplossing is. Ga je zo ook met andere dieren om?
Mensen die zo makkelijk over dat soort dingen praten hebben gewoon geen geweten.
zaterdag 28 april 2018 om 03:17
Lijmplanken zijn ZEER TERECHT verboden. De muizen of ratten rukken soms hun voetzooltjes eraf in blinde paniek en hebben vreselijk veel pijn en angst laat staan honger en dorst als er niet een paar keer per dag wordt gekeken of er één opzit.retrostar schreef: ↑27-04-2018 22:50Je kan ze vangen met een lijmplank maar dan moet je niet teerhartig zijn. Je legt dan ergens lekker voer neer en de enige manier om er te komen is over een plankje te lopen met rattenlijm erop. Ze komen dan vast te zitten en kunnen niet meer voor of achteruit. Het is intens vies spul om te hanteren. Je moet er nooit zelf doorheen gaan lopen en je moet ook geen huisdieren hebben. Zet de terpentine en papieren doeken maar klaar om je handen mee schoon te maken want uit zichzelf gaat het nooit meer weg.
Dan nog mag je zelf de muis of rat doden met een klap van een hamer: wel in één keer goed raak graag en niet zo'n aarzelend tikje. Moet je ook maar kunnen. Ik weet niet of ik het zou kunnen doen, zo'n diertje dat geen kant opkan letterlijk zijn hersens inslaan. Vaak leggen mensen dan ook een doek over het beestje (ook tegen de bloedspetters) en hopen na tien keer slaan maar dat hij nu wel dood is.
Er zijn ook mensen die ze verdrinken met plankje en al.
ZE.ZIJN.DAAROM.DAN.OOK.VERBODEN.
Ook bij bakkers, winkeliers die echt wanhopig kunnen worden van muizen en ratten. Of wat dacht je van restaurants/eetzaakjes. Niemand wordt blij als er een muis door de zaak rent waar je zit te eten maar echt geen kruimel laten liggen is haast geen doen.
Er is snelwerkend gif te koop waarbij ze vrij snel een hartaanval krijgen, nadeel: ze drogen niet op dus je moet regelmatig checken of er nergens een dode muis ligt te rotten.
Heb ze ook gehad en hoe! Toen ik op kamers woonde, iemand naast me had een konijn tsja.... de verdiepingen onder me een bende met studenten tsja..
Na een nacht in de hoge gladde afvalemmer zonder vuilniszak waren er maar liefst 9 door het tuimeldeksel gevallen en nog renden er een paar weg.
Als je zoiets mee heb gemaakt (het konijn moest gewoon weg, logisch dat ze op het voer afkwamen, toen hij eindelijk weg was waren de muizen snel verdwenen) midden in een grote stad snap je dat vangen en een end verderop los laten geen optie is: ik zou woest worden als iemand even 9 muizen voor mijn huis neergooit.
Trouwens, we hebben nog van die muisvriendelijke vallen gehad, ook klemmen: de muisvriendelijke waren vaak toch dodelijk omdat ze een hartaanval kregen, de klemmen vind ik nog het beste eigenlijk. Meteen pats, einde.
Zeker weten want de eerste avond dat we ze gezet hadden in de keuken was het echt om de paar minuten PATS, lopen naar de keuken en de muis was al dood. Binnen een minuut. De eerste nacht hebben we er toen 27(!) gevangen terwijl al het eten al maanden consequent in bakjes met deksel of in de koelkast lag.
Het konijn werdt 2x per dag gevoerd voortaan en ook zijn voer in een luchtdichte pot.
Als je een echte muizenplaag heb meegemaakt ga je ze toch iets minder schattig vinden, ze renden door kamers, over bedden, het aanrecht en dan te bedenken dat ze amper een blaas hebben en om de paar seconden een drupje urine laten vallen. Altijd eerst alles schoonmaken dus. Ik snap wel dat je gif gaat gebruiken als ze niet in de vallen trappen of als dat niet kan omdat er een hond of kat rondloopt..
zaterdag 28 april 2018 om 07:09
Lijm is echt verschrikkelijk. Mijn muis had zich deels losgetrokken. Stukjes vel zaten her en der.retrostar schreef: ↑27-04-2018 22:50Je kan ze vangen met een lijmplank maar dan moet je niet teerhartig zijn. Je legt dan ergens lekker voer neer en de enige manier om er te komen is over een plankje te lopen met rattenlijm erop. Ze komen dan vast te zitten en kunnen niet meer voor of achteruit. Het is intens vies spul om te hanteren. Je moet er nooit zelf doorheen gaan lopen en je moet ook geen huisdieren hebben. Zet de terpentine en papieren doeken maar klaar om je handen mee schoon te maken want uit zichzelf gaat het nooit meer weg.
Ik zou dat niemand willen aanraden.
zaterdag 28 april 2018 om 07:24
Wat een afschuwelijke manier om een beestje zo te vangen. Ik walg van zulke reacties en mensen die zo denken mag je van mij vastlijmen. Kijken of jij dit zo prettig vind. Bah bah bah!!!retrostar schreef: ↑27-04-2018 22:50Je kan ze vangen met een lijmplank maar dan moet je niet teerhartig zijn. Je legt dan ergens lekker voer neer en de enige manier om er te komen is over een plankje te lopen met rattenlijm erop. Ze komen dan vast te zitten en kunnen niet meer voor of achteruit. Het is intens vies spul om te hanteren. Je moet er nooit zelf doorheen gaan lopen en je moet ook geen huisdieren hebben. Zet de terpentine en papieren doeken maar klaar om je handen mee schoon te maken want uit zichzelf gaat het nooit meer weg.
Ik snap dat je geen muizen in je huis wilt maar er zijn genoeg diervriendelijke manieren om die beestjes te vangen.
zaterdag 28 april 2018 om 09:31
Lijmplankjes zijn verboden, en niet voor niets !retrostar schreef: ↑27-04-2018 22:50Je kan ze vangen met een lijmplank maar dan moet je niet teerhartig zijn. Je legt dan ergens lekker voer neer en de enige manier om er te komen is over een plankje te lopen met rattenlijm erop. Ze komen dan vast te zitten en kunnen niet meer voor of achteruit. Het is intens vies spul om te hanteren. Je moet er nooit zelf doorheen gaan lopen en je moet ook geen huisdieren hebben. Zet de terpentine en papieren doeken maar klaar om je handen mee schoon te maken want uit zichzelf gaat het nooit meer weg.
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.
zaterdag 28 april 2018 om 09:36
zondag 29 april 2018 om 09:33
Die van mij ook. Ik word dan wakker van het geschreeuw van de muis. En vervolgens ren ik achter de muis aan om het beestje te redden. Dan hou ik de katten binnen en loop in mijn pyjama naar buiten met het muisje om het beestje weer buiten te zetten.
zondag 29 april 2018 om 11:59
Mijn kat is subtieler.Daantje1970 schreef: ↑29-04-2018 09:33Die van mij ook. Ik word dan wakker van het geschreeuw van de muis. En vervolgens ren ik achter de muis aan om het beestje te redden. Dan hou ik de katten binnen en loop in mijn pyjama naar buiten met het muisje om het beestje weer buiten te zetten.
Ik werd wakker omdat de muis op mijn kussen liep. Ik dacht nog slaperig... dat kan niet Kat geweest zijn... Oh oh.
En dan volgt inderdaad de reddingsactie.
zondag 29 april 2018 om 12:16
Een muizenplaag is geen grapje. Maar met gif heb ik wel moeite, andere dieren kunnen de vergiftigde muizen weer eten en eraan doodgaan. Plus als ze in je muren liggen te rotten, heb jij de stank in huis. Ik moet er niet aan denken.
Ik had een tijdje muizen in de keuken. Het beste in de vallen werkte uitgebakken spek. Daarnaast had ik alle vallen in "takeshi's castle" stijl neergezet langs de route die ze liepen. Moet wel eerlijk bekennen. 1 muis zat verkeerd in een val en was heel hard aan het krijsen. Dat geluid ging mij echt door merg en been. Ik vind doden niet erg ( muizen worden ontzettend snel een plaag), lijden wel.
Maar muizen zijn zoals eerder door anderen gezegd heel slim. Ik heb meer muizen met mijn vileda dweil gevangen, dan de muizenvallen. Weg versperren, dweil erop. Klaar.
Ze zitten nu nog soms in de berging, maar in de keuken komen ze niet meer.
Ik had een tijdje muizen in de keuken. Het beste in de vallen werkte uitgebakken spek. Daarnaast had ik alle vallen in "takeshi's castle" stijl neergezet langs de route die ze liepen. Moet wel eerlijk bekennen. 1 muis zat verkeerd in een val en was heel hard aan het krijsen. Dat geluid ging mij echt door merg en been. Ik vind doden niet erg ( muizen worden ontzettend snel een plaag), lijden wel.
Maar muizen zijn zoals eerder door anderen gezegd heel slim. Ik heb meer muizen met mijn vileda dweil gevangen, dan de muizenvallen. Weg versperren, dweil erop. Klaar.
Ze zitten nu nog soms in de berging, maar in de keuken komen ze niet meer.