Muizengif

08-12-2011 09:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje heb ik muizen in het tuinschuurtje, daar kan ik wel mee leven, maar vanmoren zag ik ook keuteltjes in de gang in de meterkast....brrr... dat vind ik toch wel vies.

Wie weet (ervaring?) welk gif ik het beste kan gebruiken? En waar koop je dat?
Ik koop de muizekorrels bij de drogist.
muizenval met worst en pindakaas.

helpt beter
Bij het tuincentrum verkopen ze meestal ook muizengif. Wel oppassen met kinderen en huisdieren, want die leggen anders ook het loodje!
Maar bij zo'n val moet je een half geplette muis eruit peuteren....yek. Ik ben al geen dierenfan en al helemaal niet van muizen.
Bij een bouwmarkt of tuincentra verkopen ze wel muizengif dat zou je in het schuurtje weg kunnen zetten. En bij de gang meterkast watten neerleggen met pepermuntolie erop daar kunnen ze niet tegen. Je moet ze niet in huis hebben.
Er zijn ook gewoon diervriendelijke vallen. Werken ook prima en je spaart er een leven mee.

Dood gaan van gif is een lijdensweg.
Bazinga!
quote:vivalda schreef op 08 december 2011 @ 09:59:

Er zijn ook gewoon diervriendelijke vallen. Werken ook prima en je spaart er een leven mee.

Dood gaan van gif is een lijdensweg.

Klopt, die diervriendelijke vallen werken best goed.

Ik heb er meerdere te pakken gekregen met een stukje brood met pindakaas of van die stinkende kaas chipjes.
Geen muizengif...katten gaan daarvan dood als ze een muis opeten die dat binnen heeft gekregen... Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Als je katten hebt heb je geen gif nodig toch?
BTW moet je ook af en toe wisselen van merk muizengif of maat dat niet uit?
Ik heb geen katten en heb er ook een hekel aan als andere katten in mijn tuin poepen. Als ze zelfs zo brutaal zouden worden om in mijn schuurtje of mijn meterkast te komen, dan kan ik daar niets aan doen. Is de verantwoordelijkheid van de baasjes.

(schuur zit op slot en in huis komen de katten in ieder geval in de winter niet, omdat de buitendeur natuurlijk niet openstaat)
Uhm...die muis eet dat gif maar is niet op slag dood hoor. Die gaat buiten nog lekker z'n rondje doen. Maar is niet meer zo alert. En dan is het een makkelijke vangst voor de kat die door dat hapje vervolgens het loodje legt. Dacht je dat die katten binnenkomen om je muizengif te eten ?
quote:pierot123 schreef op 08 december 2011 @ 10:07:

Geen muizengif...katten gaan daarvan dood als ze een muis opeten die dat binnen heeft gekregen... Dat wil je toch niet op je geweten hebben?Ah, geen muizen en ook geen katten, 2 vliegen in één klap
geen muizen, geen katten en twee vliegen minder... Ja eigenlijk is het dan best de moeite waard!
Ik zou eerder ouderwetse vallen plaatsen. Een klap en dan issie meteen dood.
Je zou het niet zeggen maar in dierenwinkels verkopen ze ook muizengif. Sorkil heb ik ooit gebruikt (is wat duurder maar als de muis er van eet droogt ie in en gaat niet ergens waar je niet bij kunt komen, liggen stinken). Finion kun je ook nemen hiervoor, is goedkoper.
quote:dapperedoda schreef op 08 december 2011 @ 10:19:

BTW moet je ook af en toe wisselen van merk muizengif of maat dat niet uit?Zodat ze kunnen proeven welke het lekkerst is? Of ben je bang dat ze een 2de keer er niet meer intrappen?
Mariap, bel een ongediertebestrijder. Die zal je wel van gratis advies voorzien. Dan heb je de beste oplossing.
Geheel (?) off topic: waarom moeten dieren altijd meteen maar dood als ze mensen in de weg zitten?
Nope
Oke, even wat misverstanden uit de weg helpen:

- Een muisvriendelijke muizenval is helemaal NIET muisvriendelijk. Die beesten gaan dood/worden gek van de stress.

- Een kat/katten in huis is geen garantie op een muisvrij huis. Sterker nog, ik ken meerdere gezinnen waar zowel de katten als muizen aanwezig zijn.

- Je hoeft geen muis uit een muizenval te peuteren, dat gaat gewoon in een beweging in de kliko.
In mijn vorige huis (boven een reataurant en bakker op de hoek), had ik ook last van muizen. Ik heb 2x met diervriendelijke vallen muizen gevangen en ze buiten het dorp op de hei uitgezet met z'n 2-en.

Toen er weer muizen opdoken, heb ik 2 katten uit het asiel gehaald. Geen muis meer gezien. En nee, mijn katten lopen niet buiten, alleen op dakterras als ik erbij ben.

Als mijn buren van die "ongediertebestrijders" willen, schaffen ze zelf maar aan. Ik leen mijn personeel niet uit
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 10:56:

Geheel (?) off topic: waarom moeten dieren altijd meteen maar dood als ze mensen in de weg zitten?Iets met de termen: ongedierte, volksgezondheid en hygiene....
quote:sosofie schreef op 08 december 2011 @ 10:57:

Oke, even wat misverstanden uit de weg helpen:

- Een muisvriendelijke muizenval is helemaal NIET muisvriendelijk. Die beesten gaan dood/worden gek van de stress.

- Een kat/katten in huis is geen garantie op een muisvrij huis. Sterker nog, ik ken meerdere gezinnen waar zowel de katten als muizen aanwezig zijn.

- Je hoeft geen muis uit een muizenval te peuteren, dat gaat gewoon in een beweging in de kliko.

Flauwekul. Ik heb altijd een muisvriendelijke val gebruikt en die dieren gaan niet altijd dood van de stress..echt kul. Als je ziet dat je er 1 hebt, doek erover en weg brengen en vrijlaten.

Dat een muis dood is in 1 keer in een ouderwetse muizenval is ook niet altijd waar. Staartjes eraf...rug gebroken maar niet dood, met pootje vast. En wat ga je dan doen? Verdrinken? Doodslaan?

En ongedierte?

Ik ben erg tegen het doodmaken van dieren voor eigen gemak of angst. Beetje God lopen spelen. Past wel mooi bij de kerstgedachte.
Bazinga!
quote:sosofie schreef op 08 december 2011 @ 10:58:

[...]

Iets met de termen: ongedierte, volksgezondheid en hygiene....

Ongedierte is wat men ervan maakt, net als onkruid. Sla in mijn bloemenperk is ook onkruid, maar in mijn groentebed erg gewild.

Volksgezondheid en hygiëne: Als jij ervoor zorgt dat je etenswaren goed afgesloten opbergt, dan vertrekt het "ongedierte" vanzelf weer, omdat er bij jou niets te halen valt.

De muizen zaten na mijn aanschaf van de katten alleen nog maar in de spouwmuren en tussen de plafonds en ook alleen in de winter. Nou, daar bewaar ik mijn boterhammen of andere etenswaren niet.
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven