Muizengif

08-12-2011 09:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje heb ik muizen in het tuinschuurtje, daar kan ik wel mee leven, maar vanmoren zag ik ook keuteltjes in de gang in de meterkast....brrr... dat vind ik toch wel vies.

Wie weet (ervaring?) welk gif ik het beste kan gebruiken? En waar koop je dat?
Vivalda: amen!
Nope
quote:pierot123 schreef op 08 december 2011 @ 10:51:

[...]

Zodat ze kunnen proeven welke het lekkerst is? Of ben je bang dat ze een 2de keer er niet meer intrappen? haha ja weet ik veel, #durftevragen, ofzo?
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 10:56:

Geheel (?) off topic: waarom moeten dieren altijd meteen maar dood als ze mensen in de weg zitten?Omdat ze zich niet zo makkelijk naar buiten laten vegen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 december 2011 @ 11:09:

[...]

Omdat ze zich niet zo makkelijk naar buiten laten vegen.

En omdat men de moeite daarvoor niet wil doen, want het gaat wel, alleen moet je er veel voor doen, dood je ze maar gewoon?

Alles goed afgesloten opbergen en zorgen dat keukenkastjes niet meer toegankelijk zijn is teveel moeite om een leven te sparen?

Olifanten zijn voor veel boeren in India een crime. Oogsten die opgevreten worden, 'dolle' olifanten die mensen aanvallen, etc...Bij bosjes werden ze afgemaakt, de olifanten, niet de boeren en nu is de indische olifant bedreigd met uitsterven.

En dan kunnen er ineens wel allemaal maatregelen genomen worden om die fanten buiten de akker te houden.

Ik bedoel maar...wanneer is het ongedierte?
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 10:56:

Geheel (?) off topic: waarom moeten dieren altijd meteen maar dood als ze mensen in de weg zitten?Ik snap je punt en kon me er eerst ook in vinden. Alleen als de muis niet in muisvriendelijke val gaat dan moet je wel met grover geschut komen. Muizen in je huis zijn erg ongezond ivm ziektes e.d. ze gewoon hun gang laten gaan is geen optie.
En hoe moet dat dan als je drie kinderen hebt? Laat je die buiten eten? De muizenpoep lag hier in de box van de baby, waar helemaal geen eten lag. Muizen eten namelijk ook papier of vulling van een boxkleed. Of dat nemen ze mee naar hun nest.

Al het eten was hier goed opgeborgen, maar die muis ging niet. Dus hebben wij een val geplaatst.
quote:Maryssa schreef op 08 december 2011 @ 11:16:

[...]

Ik snap je punt en kon me er eerst ook in vinden. Alleen als de muis niet in muisvriendelijke val gaat dan moet je wel met grover geschut komen. Muizen in je huis zijn erg ongezond ivm ziektes e.d. ze gewoon hun gang laten gaan is geen optie.

Ben ik ook wel met je eens, maar wanneer is er voor het laatst iemand in NL ziek geworden van een muis. Dan moet je wel in een echt gore ransbelt wonen.

Toegegeven in een hut op de vlaktes van de Serengeti, is het moeilijk muizen buiten te houden en alles hygiënisch op te bergen. Maar die mogelijkheid hebben wij wel, het kost alleen wat meer moeite. En is die moeite te veel als het om een dierenleven gaat?
Nope
quote:sosofie schreef op 08 december 2011 @ 11:18:

En hoe moet dat dan als je drie kinderen hebt? Laat je die buiten eten? De muizenpoep lag hier in de box van de baby, waar helemaal geen eten lag. Muizen eten namelijk ook papier of vulling van een boxkleed. Of dat nemen ze mee naar hun nest.

Al het eten was hier goed opgeborgen, maar die muis ging niet. Dus hebben wij een val geplaatst.

Zorgen dat je de gevallen kruimels van je kinderen opzuigt, ja, elke dag.

Rest van etenswaren ook onbereikbaar maken.

Box voor je je kind erin zet even uitzwabberen met een doekje met bleek of ander schoonmaakmiddel. Ik neem tenminste aan dat de muis niet al plassend/keutelend het boxkleed onder je kind vandaan eet.

En wat doe je nu als er weer een muis terugkomt? Waar er 1 zit, komen er meer/ zitten er meer.

Meer moeite als ff een valletje zetten.
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 11:25:

[...]

Zorgen dat je de gevallen kruimels van je kinderen opzuigt, ja, elke dag.

Rest van etenswaren ook onbereikbaar maken.

Box voor je je kind erin zet even uitzwabberen met een doekje met bleek of ander schoonmaakmiddel. Ik neem tenminste aan dat de muis niet al plassend/keutelend het boxkleed onder je kind vandaan eet.

En wat doe je nu als er weer een muis terugkomt? Waar er 1 zit, komen er meer/ zitten er meer.

Meer moeite als ff een valletje zetten.

Ik stofzuig al twee keer per dag. Minstens. Tenminste, dat doet mijn stofzuigrobot voor mij.

Ik leg mijn kind niet in een met bleek gepoetste box. Een boxkleed is van stof, dat afnemen met bleek is niet echt een goed plan.

Wij hadden echt 1 muis. Toen we die eenmaal gevangen hadden, hebben we nooit meer een muis in huis gezien, geen keutels, niets. En het is nu vier jaar geleden....
Dan ruim je je kleed 's avonds toch ff op? Kan alleen je kind erop plassen als die in de box zit en niet de muis.

Maar goed, als jouw oplossing doden is als iets je in de weg zit, is dat jouw keuze. Ik heb je alleen wat andere "oplossingen" aangereikt, omdat ik vind dat een muizenleven wel waardevol is.
Nope
Thanks, ik ga gif of vallen kopen, vragen in de dierenwinkel.

Allemaal heel mooi die mensen die voor dieren opkomen, maar ik vind het gewoon vies (in huis dan) en ben zuinig op mijn spullen (in de schuur wil ik niet dat ze de tuinstoelkussens opeten).
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 11:06:

[...]

Ongedierte is wat men ervan maakt, net als onkruid. Sla in mijn bloemenperk is ook onkruid, maar in mijn groentebed erg gewild.

Volksgezondheid en hygiëne: Als jij ervoor zorgt dat je etenswaren goed afgesloten opbergt, dan vertrekt het "ongedierte" vanzelf weer, omdat er bij jou niets te halen valt.

De muizen zaten na mijn aanschaf van de katten alleen nog maar in de spouwmuren en tussen de plafonds en ook alleen in de winter. Nou, daar bewaar ik mijn boterhammen of andere etenswaren niet.

Dat is echt onzin. Zeker met die kou komen ze graag naar binnen omdat het lekker warm is.

Ik heb zelf het idee dat gif en vallen niet zoveel zin hebben. Muizen vermenigvuldigen zich sneller dan jij aankunt. Ik heb uiteindelijk alle gaten dichtgemaakt met purschuim en dat hielp echt goed.
quote:lara1978 schreef op 08 december 2011 @ 11:53:

[...]

Dat is echt onzin. Zeker met die kou komen ze graag naar binnen omdat het lekker warm is.

Neem ze dat eens kwalijk , wij zitten ook graag warm.Ik heb zelf het idee dat gif en vallen niet zoveel zin hebben. Muizen vermenigvuldigen zich sneller dan jij aankunt. Ik heb uiteindelijk alle gaten dichtgemaakt met purschuim en dat hielp echt goed."Gelukkig" werkte gif en vallen bij jou niet, waardoor jij wel de moeite moest nemen om ze buiten te houden. Dat is precies wat ik bedoel.
Nope
Ik was er niet zo blij mee hoor, want toen mijn oude keuken er nog in zat kon ik de gaten niet allemaal dichtkrijgen. Er zat een groot gat onder de keuken schijnbaar, die we vorig jaar hebben kunnen dichtmaken met tegels.
Muizen gaan vaak ook tussen de spouwmuren zitten voor de warmte,ze hebben maar een potloodopening nodig om naar binnen te komen. Heb je beesten buiten staan konijnen oid komen ze ook op af op het voer wat weleens naast de hok ligt.

Daarom ook altijd diervoederprodukten afsluiten in schuur of garage. Thuis goed met de hygiene omgaan als je nergens etensresten laat liggen krijg je ook niet zo gauw last van ongedierte.

Ik heb een keer een klein veldmuisje in huis gehad in de nieuwbouwwoning.Die liet zich niet naar buiten vegen daar kon niks anders voor gebruikt worden dan gif.Valletje werkte ook niet,kan zielig zijn maar in huis vind ik het toch vies.
zet gewoon een muisvriendelijke val ..

en dump die muis daarna gewoon ver van je huis vandaan.

zo doe ik dat ook altijd. hoef je ook geen dode muizenresten van de grond te schrapen.
Volgens mij is die muis van jou famile van mijn muis. Ik heb precies hetzelfde verhaal: wat een veldmuis niet kan aanrichten! Hij zat overal, ook in de babybox. Niets hielp: muizenvallen, muizenvallen met electrische schok ook niet, gif niet, zo'n hoge tonenapparaatje ook niet. Echt....ik was ten einde raad! Toen heeft mijn man lijm gehAald, karton met lijm ingesmeerd en we hadden hem in een uur te pakken. Mijn man heeft daarna het beestje zijn nek omgedraaid. Niet leuk nee, maar een muis die overal aanzit en overal lak aan heeft is ook niet leuk.

Muizen komen trouwens niet alleen op het eten af, maar ook op de warmte in huis.
[quote]Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 december 2011 @ 11:20:

[...]Ben ik ook wel met je eens, maar wanneer is er voor het laatst iemand in NL ziek geworden van een muis. Dan moet je wel in een echt gore ransbelt wonen.quote]

Je hoeft helemaal niet in een gore ransbelt te wonen om ziek te kunnen worden van muizen. Weet je hoe vies het is als er overal keutels en urine ligt van muizen? Muizen dragen parasieten bij zich en kunnen daarom een gevaar voor de gezondheid opleveren. Ze brengen bijvoorbeeld bepaalde virussen over, zoals het hanta-virus of salmonella.
Ik heb ooit een muis in onze tuin met een emmer gevangen en hem in het park naast ons weer vrijgelaten. Ik stond naderhand even met de buurvrouw te kletsen en wij zien samen een muis aanlopen die zich in een keer onder mijn garagedeur doorwurmt. Naar mijn idee was dat dezelfde muis die de weg nog wist. Sindsdien vind ik dat ze dood moeten.

Ik heb er naderhand overigens geen meer gehad, i.t.t. de buurvrouw. En zij poetst veel harder en beter dan ik.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:xmortality schreef op 08 december 2011 @ 12:47:

zet gewoon een muisvriendelijke val ..

en dump die muis daarna gewoon ver van je huis vandaan.

zo doe ik dat ook altijd. hoef je ook geen dode muizenresten van de grond te schrapen.

Ik heb een keer zo'n val gekocht. Die muis was compleet in paniek, had de hele nacht tegen de tralies aangebeukt en was er echt slecht aan toe.

Muizen zijn echt heel ranzig, zeker als je rondkruipende kinderen hebt. Ze pissen de hele tijd en schuiven er met hun buik overheen, waardoor je vloer onder de buikvet en urine zit. Bah.

(zullen we nu ook een discussie voeren over dat je geen muggen dood mag slaan omdat het zielig is...?)
Getver, ik moet ook geen muizen in huis hebben. Ik zou gewoon van die klem vallen kopen en de dode muis met val en al weggooien. Hebben wij ook gedaan, hoef je het beessie er ook niet meer uit te gaan wroeten, bah.
Bij mij moeten ze ook dood hoor, moord zonder scrupules rustig een heel nest uit. (desnoods met een schoen) Nadeel van gif is weer dat je uiteindelijk op de geur afmoet om zo'n dooie muis te vinden.
Is het gelukt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven