Naaimachine-vraag (ik schiet erg geen steek mee op!)
donderdag 10 juni 2010 om 17:18
Ik heb sinds kort een naaimachine. Nooit mee leren werken, maar ik ben van plan om dat wel te gaan leren dmv een cursus. Mijn moeder heeft me uitgelegd hoe ik het garen kan inspannen etc, dus dat heb ik inmiddels onder de knie. Nu ben ik een beetje aan het oefenen om te kijken wat het ding allemaal kan, maar ik heb telkens een probleem bij een van de steken. Ik hoop dat iemand me kan helpen wat ik misschien verkeerd doe, want ik twijfel nu of die steek op de naaimachine gewoon 'defect' is en of ik het ding moet terugsturen naar de winkel ofzo.
Het probleem: Bij de grootste rechte steek is de onderkant van de stof niet mooi genaaid, er ontstaan grote lussen in de onderdraad. Wie weet raad?
Het probleem: Bij de grootste rechte steek is de onderkant van de stof niet mooi genaaid, er ontstaan grote lussen in de onderdraad. Wie weet raad?
donderdag 10 juni 2010 om 17:20
donderdag 10 juni 2010 om 17:21
Kijk anders hier eens
http://www.gerrijts.nl/Vragengesteld.htm
http://www.gerrijts.nl/Vragengesteld.htm
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

donderdag 10 juni 2010 om 17:35
quote:jojanneke66 schreef op 10 juni 2010 @ 17:20:
Overleg met je moeder, of zij je kan vertellen hoe je de spanning van de draad in kunt stellen.
als de spanning van de bovendraad te los is, dan maakt hij hele grote lussen aan de onderkant van de stof.
Wat voor merk machine heb je?
klopt, het heeft met de draadspanning te maken.
Maar even dit, je hebt toch een boekje bij je naaimachine gekregen, daar staat in hoe je de draadspanning in kan stellen.
Overleg met je moeder, of zij je kan vertellen hoe je de spanning van de draad in kunt stellen.
als de spanning van de bovendraad te los is, dan maakt hij hele grote lussen aan de onderkant van de stof.
Wat voor merk machine heb je?
klopt, het heeft met de draadspanning te maken.
Maar even dit, je hebt toch een boekje bij je naaimachine gekregen, daar staat in hoe je de draadspanning in kan stellen.
donderdag 10 juni 2010 om 18:20
donderdag 10 juni 2010 om 19:58
donderdag 10 juni 2010 om 20:04
Mmmm... is het een Toyota van Blokker? Ik ken meerdere mensen met hetzelfde probleem. Normaal kun je dit inderdaad met spanning oplossen, maar bij mijn kennissen is het ding gewoon niet goed. Ik hoop dat dat bij jou niet het geval is.
Je kunt de onderspanning ook instellen met een schroefje van het 'hulsje' waar je onderspoeltje inzit.
Je kunt de onderspanning ook instellen met een schroefje van het 'hulsje' waar je onderspoeltje inzit.
vrijdag 11 juni 2010 om 10:44