Naaimachine?

17-12-2011 20:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje lees ik veel blogs over o.a. naaien en ben nu steeds enthousiaster om zelf ook te beginnen met naaien.

Heb nog geen naaimachine, dus ben nu op zoek naar een goedkope en simpele naaimachine. Eentje voor beginners, maar wel een goede.

Heb wat zitten googelen en kwam nu verschillende tegen:

Singer Promise bij de blokker voor 89,95.

Toyota naaimachine bij de kijkshop voor 119,95.

En er is er ook eentje in de aanbieding bij de Lidl.

Is een van deze aan te raden? Iemand die een beetje verstand ervan heeft?

Thanx.. Weet niet echt waar ik moet beginnen namelijk!
Ik heb ook pas net een naaimachine maar wat ik als tip kreeg was om niet een machine van 100 euro bij de blokker/v&d/noem maar op te halen. Dat zijn vaak niet echt goede machines. Je kan dan beter een tweedehands machine nemen. Online is www.naaimachinewebwinkel.nl een winkel met een hoop 2ehands machines. Je kan haar ook mailen voor advies, dan vertelt ze welke machines er geschikt zijn voor jou. Ook zit er vaak garantie op.
Toevallig, ik ben ook net begonnen! Had eerst een oudje van marktplaats gekocht (een hele oude) maar dat was geen succes. Uiteindelijk een Toyota van de Blokker voor 90 euro en ik ben er erg blij mee. Ik had echt geen ervaring, maar dit is prima te doen. Op Youtube zijn van die nieuwe modellen ook filmpjes te bekijken over hoe je bijvoorbeeld je draden inzet. Ik wil er echt de basic dingen mee doen (kussenhoesje, knuffel etc) en daar is deze erg geschikt voor.
volledig eens met pucker

als je niet zoveel te besteden hebt, koop dan een goede tweedehands bij een naaimachine handel.

daar doe je absoluut een betere koop aan dan zo een kruidvat aanbieding.

ik had ook zo een goedkope singer , hij begon al te stotteren bij vier laagjes dunne katoen. Jeans durfte ik met het ding al niet te naaien.

rottig vond ik ook dat je de naaisnelheid moeilijk/ niet kon aanpassen dus bij preciese stukjes sjeesde hij net zo hard als bij recht toe recht aan naaien ...
Ik heb een singel, ander model maar ben erg tevreden. Het is een zeer eenvoudig te begrijpen ding. Prima voor een beginneling zoals ik.
Thanx voor de reacties!

Een tweedehands zou ook kunnen, maar eigenlijk ben ik zelf niet zo'n fan van een oude tweedehands, want dan heb ik juist het idee dat 't moeilijker is. Wil een simpel beginnersding, maar misschien zijn die dan inderdaad niet zo goed.

Ga iig eens op die tweedehands winkel kijken, misschien is 't toch wat!

Workit: Leuk dat jij ook net bent begonnen! Jou bevalt de simpele van de blokker dus wel.. Youtube is ook een goede, ik ga daar ook 's filmpjes kijken! Vraag me namelijk sowieso af of ik 't wel ga snappen. ;)
Ja die basic naaimachine zal ongetwijfeld veel minder kunnen, maar voor mij werkt het prima. Het valt me echt onwijs mee Er staan zelfs nummers op zodat je kunt volgen hoe je de draadjes moet plaatsen. Voor een ervaren naaier klinkt dit waarschijnlijk erg suf, maar voor iemand zoals ik.... erg handig.

Ben nu met wat oefenprojectjes bezig. Heb net een uil gemaakt(met vulling) en die is nog best leuk geworden. Zie mezelf nog niet zo snel kleding maken, maar wie weet...
Het is idd juist wel handig als het wat eenvoudiger is.

Een uil is ook al best wat! Ik zie mezelf in 't begin alleen maar vierkante kussentjes naaien. ;)

Heb jij deze: http://www.kijkshop.nl/pr ... yota-naaimachine-eco15cg/ ?

Bij de blokker zie ik nu namelijk alleen een Singer en deze Toyota kwam ik tegen bij de kijkshop.
Oh er is wel een Toyota Superjeans bij de blokker, zie ik net.
Nee, ik heb deze:

En dit is een leuk oefenprojectje:

http://ashbyfamilyblog.bl ... in-one.html#axzz1godBXzzp

Heel stom, maar kussentjes vind ik echt moeilijker nog. Oja, en stof met stretch kost me ook meer moeite.
Ziet er leuk uit! Maar ook nog wel moeilijk idd.. Lijkt me wel leuk als zoiets zou lukken

Ik sla de site iig op.
Die oude loeizware machines maken meestal de mooiste stiksels. Ik heb vaker een nieuwe lichtgewicht gekocht maar was toen helemaal niet tevreden. De ene sloeg steken over en als je hem bijstelde trok hij de stof samen. Misschien deed ik iets verkeerd hoor maar zo'n machine moet toch juist makkelijk zijn?

Ik heb nog steeds de oude en gebruik die héél af en toe maar dan doet hij het prima.
Ik speel nu een beetje vals door vilt te gebruiken

Dat werkt echt heel makkelijk!

Maar succes in ieder geval met je keuze! Mocht je zelf ook nog leuke projectjes op internet tegen komen dan hou ik me aanbevolen! Of misschien heeft iemand anders nog leuke tips??
Ik zit wel op wat blogs te lezen steeds:

liezel-mama.blogspot.com

beingmyownhero.blogspot.com

madamezsazsa.blogspot.com

Staan ook wel leuke tassen e.d. bij.
"Die oude loeizware machines maken meestal de mooiste stiksels. Ik heb vaker een nieuwe lichtgewicht gekocht maar was toen helemaal niet tevreden. De ene sloeg steken over en als je hem bijstelde trok hij de stof samen. Misschien deed ik iets verkeerd hoor maar zo'n machine moet toch juist makkelijk zijn?"

Jep helemaal mee eens, ik heb er 1 van 60 jaar oud en die doet het gewoon veel mooier als mijn nieuwe model. Die oude kan ook veel beter jeans en fluweel aan. Dat trekken die nieuwere machines niet, of die gaan rijgen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb in 2000 een goedkope Toyota naaimachine gekocht bij de V&D.

Ik heb er inmiddels leer mee genaaid, bont, nepbont, zeven lagen dik katoen, enz.

En met de juiste naalden (ook belangrijk, zeker als je bv bont of leer gaat naaien) heeft mijn machine er geen problemen mee.

Dit in tegenstelling tot de merknaaimachine van een vriendin, die weliswaar veel sneller naait, maar die toch bij de stuggere en dikkere stoffen vastloopt.

Mijn goedkope toyota doet het nog steeds en ik heb er eigenlijk nooit echt iets mee. Een enkele keer loopt de draad vast in het spoelhuis. Tja, dat kan ik zelf simpel oplossen (spoelhuis uit elkaar slopen, boel schoonmaken en klaar is klara).

Ik ben in elk geval heel tevreden met mijn machine.

Terwijl ik hem dus gekocht heb met het idee, als het bevalt koop ik wel een betere.
Ik ben erg blue op dit vlak maar wat doet een lockmachine meer/minder dan een naaimach

ine?
Een lockmachine kant de stif af zodat deze niet uit kan rafelen en ee ook mooi afgewerkt uit ziet. Ik naai al 20 jaar en voor mij zijn de beste naaimachines Husqvarna en Bernina. Kijk inderdaad eens naar een tweedehandsje over het algemeen is de motor sterker, heb je meer mogelijkheden (opties) en een betere garantie en advies. Bij een naaimachinehandel krijg je bij aanschaf meestal nog een cursusje mbt de basismogelijkheden van je machine
Kijk eens op sancho.nl

Hele leuke site met allemaal naaiende meiden! En als je je aanmeld kun je op het forum ook kijken in de vitrine, kun je zien wat er allemaal gemaakt wordt.

En ik ben ook van mening dat je betere een tweedehands naaimachine kunt kopen van een goed merk zoals pfaff. Een lichtgewicht machientje danst van de tafel en geeft vaak minder mooi resultaat, erg frustrerend als je net begint.

En als je wat meer gaat naaien wil je vast en een locker erbij. Maar eerst maar eens gewoon naaien, veel plezier trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven