Negatieve buren?

05-10-2016 20:43 126 berichten
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht met een groot stuk gezamelijke grond. Er is een huishoudelijk reglement opgesteld en binnenkort is er weer een vergadering over.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:12
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze gelijk heeft en zou dit zelf ook vinden, niet iedereen vind een loslopend hondje leuk en dat stuk over de boetes vind ik ook echt terecht, wie bepaald wat en wanneer.
Ik vind het juist hele zinnige vragen van je buur. Het kan maar duidelijk zijn, scheelt wellicht een hoop gedoe achteraf.
Ik vind het hele redelijke vragen.
Ik vind het helemaal niet negatief, hij vraagt duidelijk om verheldering en is behoorlijk realistisch.
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:13
% gewijzigd
Ik vind dit niet negatief, blijkbaar is het reglement op deze punten niet specifiek genoeg.
Negatief? Juist niet, ze is duidelijk en geeft goed aan wat uiteindelijk de mogelijke discussiepunten kunnen zijn.

Over dit soort mogelijke problemen moet je juist VOORAF afspraken maken. En niet op het moment wanneer het uit de hand loopt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Lostit schreef op 05 oktober 2016 @ 20:47:

Ik vind het helemaal niet negatief, hij vraagt duidelijk om verheldering en is behoorlijk realistisch.dit
Ik zie niet in wat hier mis mee is? Buur geeft toch alleen aan dat bepaalde artikelen nogal vrij te interpreteren zijn en dat die nog wat specifieker gemaakt zouden moeten worden?
Ik vind het terechte opmerkingen. Het is voor iedereen duidelijker als jullie vooraf met z'n allen bepalen wat overlast is en welke sancties daar op staan.

Overigens zou ik als medebewoner niet alleen willen dat hondenpoep wordt opgeruimd zoals jij stelt, maar dat er überhaupt niet gepoept wordt in een gezamenlijke tuin.
Dat is niet negatief, maar wel realistisch. Heel verstandig om het daar juist heel specifiek over te hebben, anders krijg je in de toekomst geheid misverstanden.
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 20:48:

Ja, vind je echt dat buren je een boete mogen opleggen en dat zij voor je kunnen bepalen wanneer je je hond weg moet doen?

Is dit niet iets voor het nederlands recht / politie enz.?

Het bestuur mag toch ook niet bepalen dat iemand zijn kind weg moet doen of een pilletje moet geven als ik er last van heb?Dat wordt er toch ook gezegd, dat wat er nu staat niet kan.
Oke duidelijk! Ik voel me waarschijnlijk aangesproken omdat ik er emotioneel betrokken bij ben! Haha, dank jullie voor het verschil in inzicht!

Ja, vind je echt dat buren je een boete mogen opleggen en dat zij voor je kunnen bepalen wanneer je je hond weg moet doen? Dat is toch ook wat je buur zich afvraagt? Snap je die e-mail wel?

Ja, vind je echt dat buren je een boete mogen opleggen en dat zij voor je kunnen bepalen wanneer je je hond weg moet doen?

Is dit niet iets voor het nederlands recht / politie enz.?

Het bestuur mag toch ook niet bepalen dat iemand zijn kind weg moet doen of een pilletje moet geven als ik er last van heb?Maar dit zegt buur toch niet? Blijkbaar staat in het regelment dat het bestuur boetes op mag leggen en is dat niet specifiek genoeg benoemt hoeveel en wanneer. Daarnaast geeft de buur aan dat dit niet zomaar mag en dat er rekening gehouden moet worden met het nederlandse recht?
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:13
% gewijzigd
quote:Tr0tter schreef op 05 oktober 2016 @ 20:50:

Ik vind het terechte opmerkingen. Het is voor iedereen duidelijker als jullie vooraf met z'n allen bepalen wat overlast is en welke sancties daar op staan.

Overigens zou ik als medebewoner niet alleen willen dat hondenpoep wordt opgeruimd zoals jij stelt, maar dat er überhaupt niet gepoept wordt in een gezamenlijke tuin.Bah, dat lijkt me inderdaad ook goor. Je kunt het wel opruimen, maar er blijft natuurlijk toch wat poep achter. Niet echt fris voor medebewoners.
Als je het allemaal maar open laat kan het bestuur jou zomaar een boete opleggen omdat je je radio aanhebt. En de buurvrouw die de dag erop ook muziek afspeelt krijgt geen boete want de voorzitter heeft een oogje op haar. Dat soort situaties krijg je als je niet duidelijk omschrijft wat overlast precies is en welke sanctie daarbij hoort.

Jij hebt misschien een heel romantisch beeld van die gezamenlijke tuin, maar deze buur heeft al duidelijk het een en ander meegemaakt.
Dat is een verstandige buurman. Want hij heeft gelijk. Je kunt beter duidelijk richtlijnen aangeven dat is ook voor de huisdierbezitters en de muziekliefhebbers en klussers handiger. Dan weet iedereen wat de verwachtingen zijn en wanneer er wel over de schreef gegaan wordt en dan is het ook nog eens prettig als dan duidelijk is wat de maatregelen zijn.

Hij heeft niks tegen jouw hondje. Hij wil alleen helder omschreven hebben dat er van hondenbezitters verwacht wordt dat de poep meteen opgeruimd wordt. En zo niet, dan spreekt iemand de hondenbezitter erop aan, of er volgt een boete. Dat moet door jullie allemaal samen nog afgesproken worden blijkbaar.

En als jouw buurvrouw om drie uur 's nachts uit haar dak gaat, dan weet jij dat je mag klagen, omdat dit omschreven staat in de huisregels en dat er dan iets vantevoren bepaalds wordt gedaan ertegen.
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:14
% gewijzigd
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:14
% gewijzigd
Een vriendin van me, had ook een probleem met huisdieren in haar huis. En die heeft de wet erop nagekeken. In principe is de regel als volgt: je mag altijd overal huisdieren houden, tenzij je overlast veroorzaakt. Wat overlast is, is overduidelijke overlast die voor de meeste mensen geldt: ontlasting/viezigheid/schade, geluidsoverlast (aanhoudend, erg hard, op rare tijdstippen) maar niet de aanwezigheid van het dier zelf. Of de tippelende pootjes op de vloer. Zij moest het huis bijna uit omdat de verhuurder vond dat ze teveel dieren had. Maar omdat ze er geen overlast mee veroorzaakte, had die geen poot om op te staan.

Dat die man dat zo wil benoemen, wat overlast is, komt op mij nogal dominant over want ik denk niet dat overlast overlast is, als 1 persoon het dat noemt. Hij wil vast bepalen wanneer hij mag klagen en dat het ook effect heeft. Je hebt van die dierenhaters. Maar volgens mij, is overlast vrij algemeen bepaald in de wet, ik denk dat je het pas wint bij de rechter, als het om een roedel blaffende honden gaat waar iedereen gek van wordt ofzo. Ik denk niet, dat je echt voet in de aarde krijgt, als je 1 haan die kraait vervelend vindt.
.
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Helemaal mee eens, maar dan moeten ze een kat ook gaan verbieden?Kun je doen, maar dat houdt katten van buurtbewoners niet tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven