negatieve enegergie cactus?

17-10-2009 12:08 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Laatst heb ik een plantje gehad, een schlumbergera heet het en het is een kerstcactus zonder steeksels. Maar er is mij altijd verteld dat het niet goed is om een cactus in huis te houden vanwege de negatieve energie die er vanaf komt. Ik weet niet of dat verhaal klopt, maar ik voelde zelf wel een verschil toen ik een best wel grote cactus weggooide. Ik vraag me af of een kerstcactus daar ook onder valt of alleen cactussen die prikken? Maffe vraag he :-)

Groetjes

PS ik zie net dat ik energie helemaal verkeerd heb geschreven, wat een blunder
Nooit van gehoord dat een cactus energie wegtrekt.

Hoe kom je daarbij eigenlijk?
Hoi Bianca,

Ik heb het van verschillende mensen gehoord, maar hoe zij aan die informatie komen weet ik niet. Er zouden ruzies ontstaan en andere negativiteit als er een cactus in huis staat. Je kan ze het beste buiten de deur houden vertellen ze mij. Nou keek ik net op internet en volgens mij komt het van de chinese energie-leren af.

groetjes
Volgens de Feng Shui zorgen "stekelige" planten voor negatieve energie, dat zijn dus cactussen en planten met puntige bladeren.
Cum non tum age
Ik heb een stuk of wat minicactusjes in de vensterbank van de keuken staan, en in ons huis is nooit ruzie (eerlijk waar). Dus ik laat ze maar staan, anders blijven TD-man en ik elkaar maar zwoel in de ogen kijken en bespringen, in plaats van dat er nog eens ook gewoon gekookt in de keuken wordt...
En als je er gewoon nog een cactus bij neemt?

Min en min is Plus... of geldt dat niet voor chinezen?
Ahaaaaaaa!

Vandáár dat mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder altijd zo chagerijnig is! Ze houdt van cactussen!

Dank u voor dit geweldige inzicht op deze mooie zaterdag.
Ik ben gelukkig niet chinees dus mijn cactus blijft mooi staan...hij doet zo zijn best, is dit jaar zo'n 6 cm gegroeid..
Bij mij gaat zelfs een cactus dood... ik denk dat ik te stekelig ben voor een Feng-Shui-cactus.
daarom staan de meeste cactussen waarschijnlijk ook in de woestijn....
Hoi meiden,

@ gezondopviva ik moest wel lachen om jou opmerking hahaha

Dit is m dan http://nl.wikipedia.org/wiki/Lidcactus

Ja ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn huis is niet bepaald feng-shui ingericht, maar die cactus zet me wel aan het denken. Misschien kan ik hem toch maar beter weg doen of er inderdaad nog 1 bij doen.

Wat ik wel typisch vond bij die grote 'echte' cactus die ik had is dat mijn kat hem elke dag wilde slopen. Naalden waren groot, maar mijn kat was vastbelosten om het kapot te maken. En dieren voelen bepaalde dingen aan... :-)

groetjes
quote:Nammmma schreef op 17 oktober 2009 @ 12:23:

daarom staan de meeste cactussen waarschijnlijk ook in de woestijn.... ... alle energie is uit de omgeving weggetrokken, vandaar dat cactussen zo vaak in woestijnen staan
Onze oude kat sloopte destijds de leren bank. Zal vast niet conform de feng shui regels hebben gestaan dan.

En wat te denken van de krabpaal dan?

Sorry, ik geloof er niet zo in.
@ Tia Dalma hahah ja je hebt een punt! hahaha
Zo'n plant erbij nemen helpt niet, wordt alleen maar erger. Volgens de Feng Shui wordt - en - niet +.
Cum non tum age
Er bestaat ook nog zoiets als "de kracht van de gedachten", als jij ervan overtuigd bent dat de cactus energie uit jouw huis zuigt, doet ie dat. Als is het alleen maar in jouw hoofd.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, in de groene bak ermee!

(er zijn idd culturen waarbij je het niet in je hoofd moet halen om dit soort dingen kado te doen, een grotere belediging is bijna niet denkbaar)
Conform wat Haaasje zegt: Kun je dan niet beter proberen om die cactus op andere gedachten te brengen??
en ik ben nog wel zo blij met mijn aloe vera plant, nu ga ik hem ineens verdenken van het veroorzaken van die ruzie van vorige week....
Zoiets, Bianca?

Of je doet dit

hahaha ja zoiets ja Liv
Hoi,

ja ik denk dat ie weg gaat hahaha. Ik kan ook proberen hem op andere gedachten te brengen door de blaadjes rond af te knippen

@ noa klinkt logisch. Ik heb geen fijn gevoel bij dat ding. Weg ermee! :-) Mijn moeder heeft het gegeven en zei al dat ik het terug kon geven als ik het niks vond. Zij zei trouwens ook, toen ik haar erop wees dat het een cactus was (had ze niet door haha), 'krijg je ruzie van'. Heb het van verschillende mensen gehoord, uit verschillende landen zelfs haha.

@ haasje als ik er zo over na denk, dan zou het idd nooit bij me opkomen een 'echte' cactus kado te doen. Meestal wordt het dan iets met veel bloemetjes, iets vrolijks.

groetjes
Het is natuurlijk wel makkelijk om dingen op deze manier af te schuiven. Hoef je er verder ook niets mee.

Ruzie in huis? komt door de plant

Negatief gestemd? komt door de cactus

etc.

Ik vind het dus onzin.
Ik heb een keer op mijn cactus geslagen ipv mijn wekker toen ik sóchtens wakker werd en de wekker afliep, toen kwam er wel wat negatieve energie uit mijn mond ja.

maar verder nooit last van gehad, van de "negative" energie van de cactussen, klink ook behoorlijk zweverig
Negatieve kracht van cactussen??!! Ik vind het juist bijzondere planten hoor omdat ze onder zulke extreme omstandigheden kunnen leven. Maar ja, ik heb dan ook niks met Feng Shui., maar meer met plantkunde ....

Ik heb wel bepaalde planten in huis omdat ze de lucht zuiver houden, en makkelijk in de omgang (lees: niet dood te krijgen) zijn, zoals graslelies (Chlorophytum capense en Chlorophytum comosum)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven