Niet attent?

24-08-2012 20:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n kaartjes schrijver. Ik krijg wel geregeld kaarten met mijn verjaardag, kerst e.d. Maar dat is niemand verplicht. Ik doe het zelf alleen niet.

Met verjaardagen bel ik familie wel even om te feliciteren. Bij mijn neefjes en nichtjes ga ik op bezoek met een cadeautje.

Nu is het zo dat mijn neefje morgen zijn verjaardag viert, maar eergisteren jarig was. Morgen ga ik dus heen met een cadeautje. Maar schoonzus heeft nu tegen mijn vriend gezegd dat ze het erg onattent van ons vind dat we op de verjaardag zelf niets van ons hebben laten horen en dat het ook eens leuk zou zijn om een kaartje terug te ontvangen. Ik snap zelf de commotie eigenlijk niet zo goed. Wat vinden jullie?
Ik vind dat je schoonzus aan het miepen is. Vermoeiend zeg!
Ik snap het ook niet. Een aartje krijgen is wel leuk, maar ik zou het iemand nooit kwalijk nemen als ik er geen krijg. En zeker niet als deigene wel op andere manieren iets laat weten.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Wat een zeur.

Bij ons worden de verjaardagen meestal in het weekend gevierd, lekker gemakkelijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Maar als je het weet dat je zus (en hoeveel kinderen heeft ze nou, 2, maximaal 3?) daar zo op zit te kijken, joh, schrijf het dan met een groot kruis in je agenda en gooi even een kaartje in de bus of bel even.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Het is toch ook leuk om op de verjaardag zelf iets te horen vanuit je familie? En voor jullie is het toch een kleine moeite? Als je dat soort dingen achterwege laat, ben je in mijn optiek idd niet erg attent.
Volgens mij bedoelt ze dat ze ervan uit gaat dat op de verjaardag zelf even contact wordt gezocht,ondanks het feit dat het feestje in het weekend is. Dat begrijp ik wel. Ik vind het namelijk wel zo attent,en een blijk van interesse.

Wij doen dat bij ouders,broers en zussen en hun kinderen (ook op de dag zelf iets laten horen) maar bij andere familieleden feliciteren we gewoon op het moment dat ze jarig zijn. Anders blijf je bezig.

Dat ze een kaartje verwacht en dat ook uitspreekt vind ik raar,zoiets kun je niet van iemand eisen.
Iemand waar je heel close mee bent, feliciteer je op de dag zelf met 'n telefoontje, maar 'n neefje? Vind het al heel wat dat je er op bezoek gaat. Je kunt ook aangeven dat 't niet persoonlijk bedoeld is, maar dat je niet zoveel met al die verjaardagsverplichtingen hebt. Tegenwoordig steeds meer mensen die afhaken wat (kerst)kaarten sturen betreft. En met de mensen die er écht toe doen heb je toch wel regelmatig persoonlijk contact.
Voor kinderen is een verjaardag iets heel groots en een kaart of een telefoontje op de dag zelf verhoogt de feestvreugde. Het is een kleine moeite, dus waarom niet even in je agenda zetten.

En kinderen van mijn broers en zussen reken ik tot mijn directe familie en dat is voor mij close genoeg.
Sinds wanneer is naar iemand zijn feestje gaan al niet goed genoeg meer. Ben benieuwd of ze je kado wel duur genoeg vindt.
Ja, ik vind het ook onattent. Helemaal wanneer het om een kind gaat. Kleine moeite, groot gebaar. Niet bellen? Mwah, oké, vooruit. Maar een kaartje had toch wel gekund?
Als het puur daarom gaat, vind ik haar reactie een beetje overdreven. Al kan ik me wel voorstellen dat het niet heel attent over komt.

Mijn ervaring is dat iemand zoiets pas zegt als het een opstapeling van dingen is. Misschien kom je met ander soort gedragingen ook (onbedoeld) gedesinteresseerd of betrokken over ofzo?
Vroeger was een kinderverjaardag nog gewoon op de dag zelf. En dan had je dit gezeur niet.

Wat een onzin, ze kiest er toch zelf voor het op een andere datum te vieren?
quote:paloma schreef op 24 augustus 2012 @ 20:40:

Ja, ik vind het ook onattent. Helemaal wanneer het om een kind gaat. Kleine moeite, groot gebaar. Niet bellen? Mwah, oké, vooruit. Maar een kaartje had toch wel gekund?Je kunt wel bezig blijven als je naar ieders kinderen kaarten moet gaan sturen en kadootjes moet gaan brengen. Zeld doe ik ook maar heel weinig aan m'n verjaardag en ga dus ook niet jan en alleman aflopen.
quote:bijenrompje schreef op 24 augustus 2012 @ 20:48:

Vroeger was een kinderverjaardag nog gewoon op de dag zelf. En dan had je dit gezeur niet.

Wat een onzin, ze kiest er toch zelf voor het op een andere datum te vieren?Vroeger werd mijn kinderverjaardag ook gewoon in 't weekend gevierd omdat dat doorgaans beter schikt dan doordeweekse dagen. Op de dag zelf ging ik met m'n ouders uit eten.
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2012 @ 20:49:

[...]

Je kunt wel bezig blijven als je naar ieders kinderen kaarten moet gaan sturen en kadootjes moet gaan brengen. Zeld doe ik ook maar heel weinig aan m'n verjaardag en ga dus ook niet jan en alleman aflopen.Niet iedereen zijn kinderen, maar de kinderen van je broer of zus. Ik ga ook niet vaak naar kinderverjaardagen van vrienden, maar dan stuur ik wel even een kaartje. Kleine moeite en niet om broer of zus te plezieren, maar omdat het kind dat leuk vindt.
Als ik niet naar een verjaardag ga, dan stuur ik wel een kaartje hoor. Maar ik vond het nu niet nodig. Ik ga morgen naar het feest, 2,5 uur rijden. Heb een cadeau van 20 euro. Dat vind ik meer dan genoeg. Kindje wordt één jaar... dus die zal mijn kaartje of telefoontje vast niet gemist hebben.
Vind ook gezeur. Mijn schoonfamilie stuurt me een kaart, bellen me op en komen dan op het "feest". Het is lief bedoeld, maar vind het erg overdreven. Doe het dus niet terug. Kies een vd methodes om te feliciteren...
quote:merlyn schreef op 24 augustus 2012 @ 21:04:

Als ik niet naar een verjaardag ga, dan stuur ik wel een kaartje hoor. Maar ik vond het nu niet nodig. Ik ga morgen naar het feest, 2,5 uur rijden. Heb een cadeau van 20 euro. Dat vind ik meer dan genoeg. Kindje wordt één jaar... dus die zal mijn kaartje of telefoontje vast niet gemist hebben.het gaat er niet om dat 2,5 uur rijdt of 20 euro spendeert aan een cadeau. Het gaat erom dat je laat weten dat er aan je familie denkt. Een belletje of smsje, of kaartje is een kleine moeite.
quote:merlyn schreef op 24 augustus 2012 @ 21:04:

Als ik niet naar een verjaardag ga, dan stuur ik wel een kaartje hoor. Maar ik vond het nu niet nodig. Ik ga morgen naar het feest, 2,5 uur rijden. Heb een cadeau van 20 euro. Dat vind ik meer dan genoeg. Kindje wordt één jaar... dus die zal mijn kaartje of telefoontje vast niet gemist hebben.

Het is superlief dat je gaat en ik vind het bedrag voor een cadeau erg royaal.

Nu je schrijft dat het kindje 1 wordt, snap ik je schoonzus beter . De eerste verjaardag van je kind is gewoon heel bijzonder (zo ervaarde ik dat tenminste) al heeft het kindje er zelf niet veel aan. De eerste verjaardag is meer voor de ouders .

Zelf zou ik in zo'n situatie, als schoonzus er nog op terugkomt, gewoon zeggen dat je er niet aan gedacht hebt dat zij het belangrijk vond en dat je wel degelijk aan de verjaardag gedacht hebt (bezoek tijdens viering en cadeau). Dan ben je eerlijk naar beide partijen toe (schoonzus en jij). En vervolgens kun je afweging of je het in de toekomst belangrijk genoeg vindt om een kaartje te sturen.
Nouja, in mijn eigen familie ben ik dit gewoon niet gewend. We gaan gewoon bij elkaar op verjaardag, gewoon op de dag dat het gevierd wordt.

Mijn 'schoonfamilie' ken ik ook pas driekwart jaar ofzo. Vind ik ook meer taak van mijn vriend. Maar de sneer was duidelijk naar mij gericht.
quote:merlyn schreef op 24 augustus 2012 @ 21:23:

Nouja, in mijn eigen familie ben ik dit gewoon niet gewend. We gaan gewoon bij elkaar op verjaardag, gewoon op de dag dat het gevierd wordt.

Mijn 'schoonfamilie' ken ik ook pas driekwart jaar ofzo. Vind ik ook meer taak van mijn vriend. Maar de sneer was duidelijk naar mij gericht.Het was mij niet duidelijk of het de vrouw van je broer was of de zus van je vriend of de vrouw van de broer van je vriend, lol. Als het de 'koude kant' is en ze spreekt jou erop aan: gewoon doorverwijzen naar je vriend.
Het is dus nog maar 'n baby en het is niet eens jouw familie maar die van je vriend. Hem lekker laten bellen/kaartje sturen, is niet jouw probleem.
Ik vind kaartjes sturen en ontvangen leuk! Zolang het geen verplichting is. Als mensen gaan verwachten dat er een kaart komt, heb ik er geen zin meer in.

Er zijn jaren dat ik de kerstkaarten vergeet te versturen, maar ik stuur gerust zomaar een kaartje. Veel leuker.

Schoonzus lekker laten l*llen TO.
Voor mijn kinderen is de dag waarop we het vieren ook de echte 'verjaardag'. Wat verwarrend om de ene dag zogenaamd jarig te zijn zonder visite en later nog eens jarig te zijn met het huis vol. We hebben voor zoon zelfs de post verstopt en het op de 'vierdag' aan hem gegeven.

En zeker voor een kind dat 1 wordt, je schoonzus stelt zich aan hoor. Ik zou me niet verontschuldigen als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven