Niet te dure dig. camera met accu?
dinsdag 24 januari 2012 om 08:55
Jaaaaaaren geleden had ik een goedkoop ding, digitaal, maar 3,2 megapixels, maar wat maakte die mooie foto's.
Paar jaar terug een nieuwe gekocht, omdat de oude gestolen was. Na, ga je er tig pixels op vooruit dus verwacht je heel wat. Waardeloos, de foto's zijn stukken minder mooi.
Nu overweeg ik een nieuwe te kopen, maar zou graag ervaringstips hebben qua merk, model, enz.
Welke niet al te dure, gewoon kleine digitale camera MET accu maakt echt mooie foto's?!
Paar jaar terug een nieuwe gekocht, omdat de oude gestolen was. Na, ga je er tig pixels op vooruit dus verwacht je heel wat. Waardeloos, de foto's zijn stukken minder mooi.
Nu overweeg ik een nieuwe te kopen, maar zou graag ervaringstips hebben qua merk, model, enz.
Welke niet al te dure, gewoon kleine digitale camera MET accu maakt echt mooie foto's?!
dinsdag 24 januari 2012 om 09:00
Wij hebben sinds deze week een Panasonic Lumix gekocht. De TZ20 om precies te zijn. Volgens de verkoper was deze op het moment het beste voor wat wij wilden. Wij vonden het zoomen vrij belangrijk en dat kan deze veel en goed. Verder kan je er in HD mee filmen, is leuk maar niet noodzakelijk. Ik wilde vooral een kleine camera die ik makkelijk mee kan nemen en die wat mooiere foto's maakt dan onze vorige. En dat is dus deze geworden.
Hiervoor een Sony cybershot gehad en heeft het ook altijd prima gedaan!
Hiervoor een Sony cybershot gehad en heeft het ook altijd prima gedaan!
dinsdag 24 januari 2012 om 09:08
zo dames, lekker vroeg. Heb net zelf zo'n zoektocht gedaan. Kijk eens op http://tweakers.net/pricewatch/cat/436/ ... meras.html
Voor 100 euries kan je heel wat leuks kopen, hou je nog 75 over om te gaan stappen
Voor 100 euries kan je heel wat leuks kopen, hou je nog 75 over om te gaan stappen
dinsdag 24 januari 2012 om 09:14
Daar staan 873 camera's op...fijne zoektocht. Ik zou gewoon naar een winkel gaan (en dan niet saturn of mm, maar een iets betere. Hier in Utrecht ga ik altijd naar de Steenweg, die hebben iemand die echt verstand heeft van camera's) en het dan daar vragen. Geef je budget door, wat je ermee wil doen en zij kijken dan met je mee. Scheelt je zelf een hoop uitzoekwerk en je krijgt wat je wil wij hebben dat afgelopen week ook zo gedaan en waren in een half uurtje klaar en tevreden!
dinsdag 24 januari 2012 om 09:27
dinsdag 24 januari 2012 om 09:31
quote:Danayla schreef op 24 januari 2012 @ 09:24:
Kijk, haha, dat bedoel ik nu. Thanks, Xangelalove, meteen een type erbij.
Wat ze bij een fotowinkel zeggen heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Hoor t liever van mensen die zelf zo'n ding hebben en er tevreden mee zijn...Dan ben je bij een slechte fotozaak geweest. Veel mensen op internet hebben zelf ook niet zoveel verstand van camera's. Ik dacht bv dat meer megpixel automatisch betere pics geeft, maar dat is helemaal niet zo. Het gaat ook om de overige specs van het apparaat zeg maar. En daarover kunnen ze je bij een goede fotozaak meer vertellen. Bij die Lumix heb je bv ook goede optische zoom en de beste lens die er tegenwoordig is. Je kan een camera met veel mp hebben en een bagger lens, dan kom je nog niet veel verder. Dat soort dingen zijn ook belangrijk om naar te kijken
Wat ze bij een fotowinkel zeggen heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Hoor t liever van mensen die zelf zo'n ding hebben en er tevreden mee zijn...Dan ben je bij een slechte fotozaak geweest. Veel mensen op internet hebben zelf ook niet zoveel verstand van camera's. Ik dacht bv dat meer megpixel automatisch betere pics geeft, maar dat is helemaal niet zo. Het gaat ook om de overige specs van het apparaat zeg maar. En daarover kunnen ze je bij een goede fotozaak meer vertellen. Bij die Lumix heb je bv ook goede optische zoom en de beste lens die er tegenwoordig is. Je kan een camera met veel mp hebben en een bagger lens, dan kom je nog niet veel verder. Dat soort dingen zijn ook belangrijk om naar te kijken
dinsdag 24 januari 2012 om 09:49
quote:Danayla schreef op 24 januari 2012 @ 09:24:
Wat ze bij een fotowinkel zeggen heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Hoor t liever van mensen die zelf zo'n ding hebben en er tevreden mee zijn...Graag gedaan hoor! Succes met je aankoop!
Wat ze bij een fotowinkel zeggen heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Hoor t liever van mensen die zelf zo'n ding hebben en er tevreden mee zijn...Graag gedaan hoor! Succes met je aankoop!
dinsdag 24 januari 2012 om 11:08
quote:xangelalove schreef op 24 januari 2012 @ 09:16:
Ik heb de Nikon 3100, super fijn ding!
Is dun, compact, en maakt goede foto's. Heeft 14 megapixel als ik het goed heb, en kost rond de 100 euro.
Bedoel je de Nikon Coolpix S3100?
Andere nikons 3100 die ik google hebben een iets andere prijsklasse .
Reageert hij een beetje snel? D.w.z. als ik een foto van kind in grappige positie maak, maakt hij de foto dan ook op het moment dat ik op het knopje druk, of moet ik dan even wachten. En meerdere foto's snel achter elkaar, werkt dat een beetje?
Ik heb de Nikon 3100, super fijn ding!
Is dun, compact, en maakt goede foto's. Heeft 14 megapixel als ik het goed heb, en kost rond de 100 euro.
Bedoel je de Nikon Coolpix S3100?
Andere nikons 3100 die ik google hebben een iets andere prijsklasse .
Reageert hij een beetje snel? D.w.z. als ik een foto van kind in grappige positie maak, maakt hij de foto dan ook op het moment dat ik op het knopje druk, of moet ik dan even wachten. En meerdere foto's snel achter elkaar, werkt dat een beetje?
dinsdag 24 januari 2012 om 11:12
Wij hadden een Canon IXUS van 4 jaar oud, maar die is helaas ergens blijven liggen bij onze vakantie vorige maand.
Nu dus op zoek naar een nieuwe. Op zich beviel de vorige wel prima, dus zou ik het nieuwere model van dezelfde serie kunnen kopen. Maar toch nog even verder kijken dan m'n neus lang is, wat er nog meer te krijgen is voor een vergelijkbare prijs!
Nu dus op zoek naar een nieuwe. Op zich beviel de vorige wel prima, dus zou ik het nieuwere model van dezelfde serie kunnen kopen. Maar toch nog even verder kijken dan m'n neus lang is, wat er nog meer te krijgen is voor een vergelijkbare prijs!
donderdag 26 januari 2012 om 16:02
Ik heb sinds een aantal maanden de Canon SX230HS. Ik ben een serieuze hobby fotograaf en wilde naast mijn dure spiegelreflex nog een kleine camera erbij. Na veel research is het dus bovenstaande geworden. Prima toestel, maakt hele mooie foto's (voorzover een toestel dat kan) en kan ook nog full HD filmen. Is handzaam en makkelijk in gebruik. Prijs zal in NL rond de Eur 200 liggen. Kijk ook eens op dpreview.com. De Canon is destijds als de beste compact getest in deze prijsklasse, de nieuwere Lumix zijn helaas niet zo goed meer. (weet ik ook uit ervaring). Ga voor goede voorlichting sowieso naar een fotospeciaalzaak en niet de MediaMarkt o.i.d., die hebben er echt geen verstand van.
donderdag 2 februari 2012 om 20:01
quote:Danayla schreef op 26 januari 2012 @ 05:05:
Welk type als ik vragen mag, Lievelente?
Ik schrijf alle namen op en ga een keer de stad in. Kijken welke van de genoemde types de fotozaak adviseert. Dan moet ik toch ' de beste' hebben Heb je geduld tot zondag? Hij is uitgeleend tot zondag. Ik heb zojuist mijn hele bonnen/gebruiksaanwijzingen doos doorgespit. Ik kon alles vinden van het koffiezetapparaat, telefoons, mijn reserve-luchtbedventiel (heel handig was ik kwijt) maar kon van de camera niets vinden...
Welk type als ik vragen mag, Lievelente?
Ik schrijf alle namen op en ga een keer de stad in. Kijken welke van de genoemde types de fotozaak adviseert. Dan moet ik toch ' de beste' hebben Heb je geduld tot zondag? Hij is uitgeleend tot zondag. Ik heb zojuist mijn hele bonnen/gebruiksaanwijzingen doos doorgespit. Ik kon alles vinden van het koffiezetapparaat, telefoons, mijn reserve-luchtbedventiel (heel handig was ik kwijt) maar kon van de camera niets vinden...