nieuw bed kopen

26-02-2011 21:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen na 12 jaar een nieuw bed gaan kopen.We zijn aan het twijfelen tussen een auping en een boxspring.Wat is volgens jullie het beste?
Jensen. Het beste bed waar ik ooit in gelegen heb, wat een zaligheid!

Een bed is heel persoonlijk, probeer er zoveel mogelijk!
Ik heb een M-Line.. Briljant!
Auping heeft ook boxspring (om t makkelijker te maken). Keuze is enorm je budget zal eea al uitsluiten gok ik.

Wij slapen op boxspring Swiss Sense omdat zij een top dekmatras hebben met split bovenin (zodat je afzonderlijk van elkaar met de rug omhoog kan zitten).

En mocht je geen haast hebben, va medio september/oktober stunten ze allemaal weer met 2e matras gratis of voor de helft.

Mijn taktiek: Eerst proef liggen in de winkel, onderhandelen ( dus offerte op papier) en dan naar de woonbeurs met de offerte in je tas. Beursaanbieding is daarna echt een beursaanbieding. Scheelt je zo 1500 euro.

Overigens vond ik de beddenmaffia net zo erg als de keukenmaffia
We zijn al wezen kijken vanmiddag in zon beddenwinkel,ook proefgelegen op een auping en een boxspring,ik heb wel het idee dat een auping hardere,stevigere matrassen heeft dan een boxspring.Maar ik vind een boxspring comfortabeler dan een auping.En ik wil ook elektrische beweegbare hoofd en voetenuiteinde(zeg ik dat goed).We neigen nu wel meer naar een boxspringbed.
Ik zou het bed van 12 jaar oud houden en zoeken naar een nieuwe bodem en matras. Maar dat zeg ik omdat ik zelf een bed van 12 jaar oud heb en er verschrikkelijk aan gehecht ben.

Ons bed is prachtig, gemaakt van hardhout, enorm groot en hij zit vol met dierbare herinneringen. Ik zou hem voor geen goud willen missen. Wel willen we over een poosje een nieuwe bodem en de matrassen zijn ook al 2 keer vervangen.

Boxspring is momenteel enorm in. Maar zelf vind ik dat niet zo fris. Ze hebben allen een stoffen buitenkant en dat kun je niet zomaar even afsoppen. En dat terwijl een slaapkamer enorm stoffig kan worden. Mijn keuze zal het iig niet worden.

Trouwens de Auping Auronde vind ik wel erg mooi. Een model uit '73 en nog steeds volop in productie, een bewezen klassieker, die kan ik erg waarderen.

Maar die kan nog steeds niet op tegen mijn eigen bed
Misschien is het handig om te weten dat Auping een beddenmerk is en dat een boxspring een type bed is.

Zelf heb ik een boxspring van Eastborn en ik vind hem heerlijk. Slaap er al 10 jaar naar volle tevredenheid op.

Guinevieve, je kan je boxspring prima schoon krijgen met de stofzuiger hoor. Niet alles hoeft gesopt te worden om fris te zijn.
Ik ben dol op mijn boxspring,

Twee matrassen en daarbovenop een extra dekmatras.

Het ligt heerlijk, en ik vind het ook heel fijn om zo hoog te liggen, om de paar jaar vervang je het dekmatras (is wel zo fris) en hij kan jaren mee.

Ik stofzuig mijn hele bed.
quote:plops schreef op 26 februari 2011 @ 23:34:

Guinevieve, je kan je boxspring prima schoon krijgen met de stofzuiger hoor. Niet alles hoeft gesopt te worden om fris te zijn.En hoe moet dat dan met de koffie? Ik gooi meerdere keren per jaar een kop koffie om in bed Eigen schuld hoor, vooral in het weekend is ons bed zo'n gezellige rondhang plek. Dan nestelen we ons regelmatig met een kan koffie, kranten enzovoorts in bed en komt er ineens een kat of kind op het bed aanspringen en splatsj. Geen probleem bij een houten bed maar bij een boxspring?
Ik moet echt heel hard mijn best doen om het box gedeelte van het bed onder de zooi te krijgen hoor. Ik heb alleen zo'n onderstel met twee matrassen er bovenop. Zelf gooi ik ook regelmatig wat om in bed. Laatst nog een half glas cola. Gewoon even het omhulsel van de matras + het beddengoed in de was en alles is opgelost.

Misschien is het anders als je een headboard of zelfs een ombouw hebt. Dat weet ik niet....
quote:Guinevieve schreef op 26 februari 2011 @ 23:41:

[...]

En hoe moet dat dan met de koffie? Ik gooi meerdere keren per jaar een kop koffie om in bed Eigen schuld hoor, vooral in het weekend is ons bed zo'n gezellige rondhang plek. Dan nestelen we ons regelmatig met een kan koffie, kranten enzovoorts in bed en komt er ineens een kat of kind op het bed aanspringen en splatsj. Geen probleem bij een houten bed maar bij een boxspring?Ja maar dat doen wij allemaal niet op bed.hoogstens een glaasje water mee naar bed,maar verder niets.Ik denk toch dat wij voor de boxspring gaan.En dan om de 5 jaar een nieuw dekmatras kopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven