nieuwbouwhuis, direct stuken of niet?

woensdag 10 februari 2010 om 20:40
quote:thaisweetchili schreef op 10 februari 2010 @ 12:14:
Hoe duur het is om een heel huis te stucen is afhankelijk van de grootte van het huis, dus daar kan ik je geen eenduidig antwoord op geven. Mijn ervaring is ook dat hoe groter het huis, hoe meer er gedaan kan worden met de prijs per meter. Ons hele huis stucen kostte 35.000 euro.
¤35.000? Is dat niet eh... een enorm bedrag?
Ons hele huis stucen (bijna 500m3) was volgens mij tegen de ¤3000. En dan hadden we een erkende (witwerkende) stucadoor.
Hoe duur het is om een heel huis te stucen is afhankelijk van de grootte van het huis, dus daar kan ik je geen eenduidig antwoord op geven. Mijn ervaring is ook dat hoe groter het huis, hoe meer er gedaan kan worden met de prijs per meter. Ons hele huis stucen kostte 35.000 euro.
Ons hele huis stucen (bijna 500m3) was volgens mij tegen de ¤3000. En dan hadden we een erkende (witwerkende) stucadoor.
donderdag 11 februari 2010 om 17:19
quote:Pammie schreef op 10 februari 2010 @ 20:40:
[...]
Ons hele huis stucen (bijna 500m3) was volgens mij tegen de ¤3000. En dan hadden we een erkende (witwerkende) stucadoor.Echt?? Wij hebben er dat bedrag voor betaald. Meerdere offertes aangevraagd en waren allemaal rond dezelfde prijs. Ons huis heeft wel behoorlijk meer inhoud dan 500m3. En alles is gestuct, van kelder tot zolder, wanden en plafonds.
[...]
Ons hele huis stucen (bijna 500m3) was volgens mij tegen de ¤3000. En dan hadden we een erkende (witwerkende) stucadoor.Echt?? Wij hebben er dat bedrag voor betaald. Meerdere offertes aangevraagd en waren allemaal rond dezelfde prijs. Ons huis heeft wel behoorlijk meer inhoud dan 500m3. En alles is gestuct, van kelder tot zolder, wanden en plafonds.
Fortis et liber
vrijdag 12 februari 2010 om 22:32
quote:natemy schreef op 07 februari 2010 @ 22:50:
Gewoon even kijken op Werkspot.nl, soort marktplaats voor klussen voor particulieren.
Zou ik niet doen, slechte ervaring mee. Ze bieden gewoon heel laag en komen dan tijdens de klus met extra kosten. Daarnaast bieden er veel onervaren Polen e.d. op je klus.
Je kunt naar mijn mening beter een betrouwbaar bedrijf uit de buurt nemen, vanuit je huis-aan-huiskrant, of vanaf internet. Die kun je ook nog makkelijk terugvinden als er misschien iets niet goed gaat.
Gewoon even kijken op Werkspot.nl, soort marktplaats voor klussen voor particulieren.
Zou ik niet doen, slechte ervaring mee. Ze bieden gewoon heel laag en komen dan tijdens de klus met extra kosten. Daarnaast bieden er veel onervaren Polen e.d. op je klus.
Je kunt naar mijn mening beter een betrouwbaar bedrijf uit de buurt nemen, vanuit je huis-aan-huiskrant, of vanaf internet. Die kun je ook nog makkelijk terugvinden als er misschien iets niet goed gaat.
vrijdag 12 februari 2010 om 23:45
Ik heb zelf ook geen ervaring met Werkspot, maar er werd gevraagd naar een kostenindicatie voor spacwerk en zelf gebruik ik werkspot altijd als een soort referentiekader, wanneer ik wil weten wat een klus ongeveer kost. Goed om te weten dat het niet verstandig is om ook daadwerkelijk via werkspot in zee te gaan voor een klus. En dat terwijl ik toch ook bedrijven tegenkom, die lid zijn van een branchevereniging met goede referenties van opdrachtgevers.
Dansen is leuker dan lopen

zondag 14 februari 2010 om 20:55
quote:thaisweetchili schreef op 11 februari 2010 @ 17:19:
[...]
Echt?? Wij hebben er dat bedrag voor betaald. Meerdere offertes aangevraagd en waren allemaal rond dezelfde prijs. Ons huis heeft wel behoorlijk meer inhoud dan 500m3. En alles is gestuct, van kelder tot zolder, wanden en plafonds.Bij ons alleen de wanden, niet de plafonds. En we hebben geen kelder. Maar dan nog, pittig bedrag hoor. Ben wel benieuwd in wat voor een paleisje je dan woont
[...]
Echt?? Wij hebben er dat bedrag voor betaald. Meerdere offertes aangevraagd en waren allemaal rond dezelfde prijs. Ons huis heeft wel behoorlijk meer inhoud dan 500m3. En alles is gestuct, van kelder tot zolder, wanden en plafonds.Bij ons alleen de wanden, niet de plafonds. En we hebben geen kelder. Maar dan nog, pittig bedrag hoor. Ben wel benieuwd in wat voor een paleisje je dan woont
dinsdag 16 februari 2010 om 20:21
Ik vond het inderdaad ook een flink bedrag. Maar alle offertes kwamen dus ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Later nog een bevriende ontwikkelaar naar laten kijken en hij vond het een goede prijs. Dus.... even flink slikken en akkoord geven
.
En een paleisje is het niet eens.... kun je nagaan wat dat dan moet kosten.

En een paleisje is het niet eens.... kun je nagaan wat dat dan moet kosten.
Fortis et liber
woensdag 17 februari 2010 om 10:22
Wij wonen sindskort in ons nieuwbouwpaleisje en hebben ook voor de vraag gestaan, stucen, spachtelen, behangen of een likje verf en later doen? Wij hebben besloten om het stucen / spachtelen over een aantal jaren pas te doen (ook vanwege het budget), de muren zijn behangklaar opgeleverd en waren redelijk tot goed strak. De betonnen muren boven hebben we nu behangen (zonder krimpnaden) en de overige muren gewoon geverfd met muurverf. Beneden hebben we gekozen voor gedeeltelijk glasvlies en structuurverf (wat is dat een crime om op te brengen). Wij zijn blij dat wij dit nu zo gedaan hebben, want door het hele huis komen nu al de scheuren van het 'werken' (vooral bij de trap) en ook vooral op stukken dat we alleen geschilderd hebben, want glasvlies is nog redelijk flexibel.
Maar ik moet vooral zeggen dat het totaal verschilt per woning / buurt, etc. Vrienden van ons hadden totaal geen last van scheuren en hebben alles laten spachtelen, niets te zien. Een moeilijke keus, vond ik zelf ook! Het belangrijkste: als jij het maar mooi vind! Scheuren zijn namelijk ook later weg te werken.
Maar ik moet vooral zeggen dat het totaal verschilt per woning / buurt, etc. Vrienden van ons hadden totaal geen last van scheuren en hebben alles laten spachtelen, niets te zien. Een moeilijke keus, vond ik zelf ook! Het belangrijkste: als jij het maar mooi vind! Scheuren zijn namelijk ook later weg te werken.
zaterdag 20 februari 2010 om 22:31
Wij zijn 5 jaar geleden in een nieuwbouwhuis gaan wonen en hebben ook meteen de muren in de woonkamer/keuken en van de hal/trapgat/overloop (1e en 2e verdieping) laten stucen, alles in dezelfde kleur. Nergens hebben we last van scheuren. Wij hebben gekozen voor een korrel in het stucwerk. Gladde muren vind ik wel mooi, maar ook kwetsbaar. We zijn nu zover dat we sommige muren al weer hebben overgeschilderd. Een muur in de kamer hebben we donker gemaakt omdat we meer kleur in huis wilden hebben. Dat schilderen is best een hele klus, zeker als je het echt in een heel andere kleur verft. Door de structuur kost het een paar verfbeurten voordat je het echt goed dekkend hebt en je geen lichte puntjes (in ons geval) meer ziet. Nu zijn de overloop/trapgat/hal aan de beurt, omdat hier en daar toch wel wat vlekken zijn gekomen. Maar met het stucwerk ben ik nog steeds heel bij. Het toilet was trouwens standaard gespoten en daar hadden we dus wel scheuren.
zaterdag 24 april 2010 om 18:33