nieuwbouwhuis, direct stuken of niet?
zondag 7 februari 2010 om 22:02
zondag 7 februari 2010 om 22:02
ik heb het zes jaar geleden niet gestucd maar gespoten. naja, laten doen. volgens mij is het effect verder hetzelfde: het huis werkt nog, moet zich nog zetten. Gevolg: scheuren. Nu na ruim zes jaar moet een kamer sowieso opnieuw gedaan worden (wordt babykamer, en muur was beschadigd agv lekkage), dus laten we gelijk de scheuren herstellen. Dat houdt in: de muren met scheuren opnieuw laten spuiten.
zondag 7 februari 2010 om 22:04

zondag 7 februari 2010 om 22:08

zondag 7 februari 2010 om 22:09
quote:kiss86 schreef op 07 februari 2010 @ 22:05:
@ abcdefg: hoe bedoel je alle naden goed afplakken??
En wat is het verschil met stuccen en spuiten? Qau prijs?
naden zijn de hoeken. Vaak is buitenmuur ander materiaal dan binnen muur. dat gaat werken, dus krijg je daar naden.scheuren.
qua prijs zal het niet ver uit elkaar liggen. qua afwerking ishet wel heel anders. stuc is glad, spuit heeft een korrel.
@ abcdefg: hoe bedoel je alle naden goed afplakken??
En wat is het verschil met stuccen en spuiten? Qau prijs?
naden zijn de hoeken. Vaak is buitenmuur ander materiaal dan binnen muur. dat gaat werken, dus krijg je daar naden.scheuren.
qua prijs zal het niet ver uit elkaar liggen. qua afwerking ishet wel heel anders. stuc is glad, spuit heeft een korrel.
zondag 7 februari 2010 om 22:11
quote:Pammie schreef op 07 februari 2010 @ 22:08:
Waarom bel je morgen niet een goede stucadoor voor wat advies? Ik weet niet of het bij spuiten ook kan, maar stuken kan ook in kleur. De kamer van onze dochter is mooi lavendel gestuct onze keukenmuur rood en onze slaapkamer in een bruintint. Scheelt ook weer wat werk
kan bij spuiten ook. Voor meerprijs kan je amper zelf aan de slag. Resultaat is ook mooier (egaler).
Stuccen en dan behangen lijkt me ook erg dubbelop. Als in eerst pinnen en dan cash betalen
Waarom bel je morgen niet een goede stucadoor voor wat advies? Ik weet niet of het bij spuiten ook kan, maar stuken kan ook in kleur. De kamer van onze dochter is mooi lavendel gestuct onze keukenmuur rood en onze slaapkamer in een bruintint. Scheelt ook weer wat werk
kan bij spuiten ook. Voor meerprijs kan je amper zelf aan de slag. Resultaat is ook mooier (egaler).
Stuccen en dan behangen lijkt me ook erg dubbelop. Als in eerst pinnen en dan cash betalen
zondag 7 februari 2010 om 22:11
hahaha ja ik ben echt een leek hiermee, ik wil dus heel mn huis gebroken wit en de keukenmuur taupe. En slaapkamer 1 muur een tint groen.
Wat zijn de kosten als je dit door een bedrijf laat doen.
Ken een paar mensen die doen het voor 15 eu per vierkante meter, is dat duur?
Ze doen het ook heel mooi ze hebben heel me broers huis gedaan dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.
Wat zijn de kosten als je dit door een bedrijf laat doen.
Ken een paar mensen die doen het voor 15 eu per vierkante meter, is dat duur?
Ze doen het ook heel mooi ze hebben heel me broers huis gedaan dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.
zondag 7 februari 2010 om 22:12
Prijsverschil tussen stuccen en spuiten is wel groot. Stuccen is het dubbele van spuiten. Bij stuccen wordt het materiaal handmatig op de muur gesmeerd. Bij spacken wordt het op de muur gespoten. Het is dus veel minder bewerkelijk en minder sterk.
Je krijgt scheuren bij naden (in hoeken, aansluiting muur en plafond). Dat is bij ons afgeplakt waardoor het minder snel scheurt. Wij hebben één scheurtje op de bovenverdieping en dat is tussen het kozijn en de muur.
Glasvezel is sterk behang. Maar heeft een heel ander effect dan stuccen.
Wat wij trouwens erg fijn vonden: ons hele huis is in de juiste kleur gestuct. Beneden vanillewit en boven donkerpaarse wand en groen. Heerlijk niet meer hoeven sausen!
Je krijgt scheuren bij naden (in hoeken, aansluiting muur en plafond). Dat is bij ons afgeplakt waardoor het minder snel scheurt. Wij hebben één scheurtje op de bovenverdieping en dat is tussen het kozijn en de muur.
Glasvezel is sterk behang. Maar heeft een heel ander effect dan stuccen.
Wat wij trouwens erg fijn vonden: ons hele huis is in de juiste kleur gestuct. Beneden vanillewit en boven donkerpaarse wand en groen. Heerlijk niet meer hoeven sausen!
zondag 7 februari 2010 om 22:13
Wij hebben korrelstuk van 1 mm. Onze muur is dus niet glad.
De korrel van spuitwerk vonden wij te grof.
Wij hebben ons in een winkel laten voorlichten (allemaal voorbeelden bekeken van spuitwerk en stukwerk). Daarna hebben we via via een stukadoor gevonden. Kijk gewoon wat je mooi vind. Spuitwerk zit vaak op plafonds (dan weet je een beetje hoe het eruit ziet). Ook maakt je budget uit wat je doet. Nadeel van spuitwerk is dat het gemakkelijker afbrokkelt, bijv. als je een spijker in de muur slaat (volgens vrienden van ons).
De korrel van spuitwerk vonden wij te grof.
Wij hebben ons in een winkel laten voorlichten (allemaal voorbeelden bekeken van spuitwerk en stukwerk). Daarna hebben we via via een stukadoor gevonden. Kijk gewoon wat je mooi vind. Spuitwerk zit vaak op plafonds (dan weet je een beetje hoe het eruit ziet). Ook maakt je budget uit wat je doet. Nadeel van spuitwerk is dat het gemakkelijker afbrokkelt, bijv. als je een spijker in de muur slaat (volgens vrienden van ons).

zondag 7 februari 2010 om 22:20
Is het niet zo ( en wellicht ben ik vreselijk mosterd) dat een nieuwbouwhuis nog ontzettend veel vocht in de muren heeft zitten en dat stucen het eerste jaar afgeraden word? Ik meen me te herinneren dat dit de reden is waarom huizen vaak werden opgeleverd met raufaser ( geen idee hoe je het schrijft) behang
zondag 7 februari 2010 om 22:22