Nieuwbouwhuis... Help!!

20-08-2013 23:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik lees al wat langer mee maar heb me vandaag maar eens geregistreerd en vraag direct maar om jullie hulp!

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht (noujaaa... Bijna dan!) en zijn nu druk bezig om over álles na te denken.

De keuken en badkamer hebben we zo goed als uitgezocht en moeten nog een aantal dingen aanpassen in de offertes.

Maar nu.. Het leuke werk. Uitzoeken van vloeren en wat willen we op de muur? Hebben jullie tips?

Op de muur zouden we het allerliefst spachtelpoets willen, maar we weten ook dat dit niet mogelijk is ivm werking van het huis en scheuren die er zouden kunnen ontstaan.

Maar nu... Glasvlies? Glasweefsel? Gewoon behang? Misschien handig om te weten, het huis wordt behangklaar opgeleverd, dus niet sausklaar.

En de vloer? Pvc? Laminaat? Boven vloerbedekking? Laminaat?

We weten het eigenlijk niet zo heel goed allemaal...

Kortom, wat vinden jullie en wat denken jullie?

Alle tips zijn welkom!

X liefsjuud
Vandaag is de mooiste dag.
Totaal afhankelijk van jouw smaak. Ik kan enkel schrijven wat wij hebben gedaan:

Muren boven: glasweefselbehang en laten schilderen.

Muren onder: eerste jaar zelf met witte latex bedekt (behangklaar, enkel wat bijgeschuurd waar nodig), na 18 maanden laten stucen (glad)

Vloeren boven en onder: laminaat, doorlopend. Volgende maand gaat de laminaat onder eruit en komt er eindelijk de langverwachte gietvloer die ik destijds niet kon betalen .
Wij hebben ook laminaat. Het liefste wil ik een parketvloer of een gietvloer.

Wat j doet is afhankelijk van jullie smaak, maar maak alles af voordat je erin gaat. Wij moesten erin toen we nog niet klaar waren en dan blijven allerlei klusjes gewoon liggen. Zelfs nu, na tien jaar is nog niet alles gedaan en daar erger ik me dan gewoon aan.
Willen jullie in de toekomst kinderen? Denk dan vooral goed na over de vloer!

Wij hebben nu vinyl laten leggen en daar ben ik nog elke dag heel blij om. En denk hierbij niet aan een kantoor- of gymzaalvloer maar denk VT wonen

Voorheen hadden we parket en ik werd gek van de krassen en vlekken etc.

Veel plezier met de inrichting!
We zijn aan het verbouwen en hebben pvc beneden op de vloerverwarming, boven laminaat bedacht. Bij de open haard beneden een beschermer voor pvc.

Muren worden gestuct, maar ik twijfel of je op de kinderkamers misschien nog een muur moet behangen voor de decoratie /versieringen. Ik denk dat we dat met een plaat oplossen.
Je kunt in een nieuw huis best spagtelputzen. Zolang de kanten goed ingesneden worden, gaat dat meestal wel goed.

Je vloer zou ik mede af laten hangen van je toekomstplannen. Met bijv kinderen en huisdieren is een gladde vloer die je goed kunt dweilen met bijv een stoomreiniger wel heel fijn. En komen er geen kinderen of huisdieren binnen 10-15 jaar, dan is een minder praktische vloer (bijv hout) ook prachtig.

Kijk in elk geval voor je besluit ook goed naar de lichtinval in je huis. Als de woning grotendeels op het noorden ligt, zou ik voor een wat lichtere en warmere kleur vloer gaan, omdat het anders snel grauw wordt. Ligt het grootste deel van de woning op het zuiden, dan zou ik voor wat neutralere kleuren gaan omdat bepaalde kleuren in de zon erg fel aan kunnen doen.
Wij wilden een houtenvloer maar hebben vloerverwarming. Daarom 'keramisch parket' oftewel 'ordinaire' plavuizen met een houtlook. En dan niet van hornbach ofzo maar een hoog segment. Tot nu toe heeft iedereen gedacht dat het een houten vloer is. Best grappig als mensen er op sokken op staan en vragen of je de vloer kan opschuren en opnieuw lakken. ;)

Wij zijn er blij mee. Ideaal met de kinderen, toh een warme uitstraling. In de winter heerlijk warm en in de zomer heerlijk koel!
Heb je het koopcontract al getekend? Omdat er staat bijna..? Gewoon naar een winkel gaan en kijken wat je mooi vind. En als er koters komen zie je dan wel weer (zo denk ik) Of kijk eens op pinterest of welke, zat inspiratie
inderdaad totaal afhankelijk van jou smaak.

Wij hebben vliesbehang overal. En laminaat als vloer.

Maar het is net wat jou smaak is.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wij hebben beneden een houten vloer. Hebben een dochter die er flink op tekeer gaat af en toe, maar ik maak me niet druk om een deuk of krasje meer. Hij zit al vol genoeg met krassen, je ziet dat erop geleefd word. Ik vind dat wel mooi. Heb het ook in de keuken liggen (open keuken) en geen enkel probleem mee. Wb vocht dat er soms op komt, er is nog steeds niks kromgetrokken en ligt er toch al zeker 10 jaar in nu.

Boven hebben wij overal vloerbedekking. Ik vind het heerlijk! Ja, dochter heeft er een keer op gespuugd, maar dat is met wat schrobben ook weer opgelost. Ik vind het vooral fijn, omdat ik het eerste jaar dat mijn dochter is geboren regelmatig naast haar bed heb gezeten en ontelbare keren van onze kamer naar de hare heb gelopen. Dan is een warme vloer onder je voeten prettig vind ik. Geen pantoffels aan, gewoon zo ff snel erheen lopen. Ook naast haar bed zitten was geen probleem ivm koude vloer. Hier lag het al overigens, had ook gewoon geen zin om het aan te passen. Misschien dat er, als dochter ouder is, wel laminaat in haar kamer komt. Maar in mijn eigen kamer nooit.

Op de muren hier beneden, geen idee. Volgens mij is het gestuct met een gebroken witte kleur. In de hal en gang boven en 1 slaapkamer zit spachtelputz. Hier ook scheuren langs de trap vooral. Maar ook daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk. Onze slaapkamer is ook gestuct en dochters kamer heeft behang.
Ons huis wordt op dit moment gebouwd.

We hebben, net zoals Kylie hierboven, gekozen voor keramisch parket. Ik hou van plavuizen, vriend van een houten vloer. IVM vloerverwarming over de gehele benedenverdieping gekozen voor keramisch parket. De voordelen van plavuizen en toch een beetje de uitstraling die vriend wilde hebben in huis.

Boven hebben we voor grenen vloerdelen op onze eigen slaapkamer gekozen. We houden van een rustieke sfeer en aangezien we beiden zo allergisch zijn als de pest viel in ons geval vloerbedekking al af. Grenen heeft als nadeel dat het snel kan beschadigen, vandaar alleen op onze eigen slaapkamer, waar nromaal gesproken weinig mensen komen. Voor de overige slaapkamers hebben we laminaat uitgekozen, daar wordt de komende 3-4 jaar toch weinig geleefd en voor de prijs van dit laminaat wil ik over die paar jaar best een andere vloer erin gooien.

Huis hier wordt verfklaar opgeleverd, bij ons wordt er dus niet behangen. Daar kan ik verder geen tips over geven-;)

We wilden het eigenlijk laten spuiten, maar ook hier lopen we tegen hetzelfde aan als met stucen, het huis 'werkt' nog en aangezien het best aan de prijs is, vind ik het jammer om dat nu al te doen. Even een paar jaar wachten en dan doen we het zoals we het nu voor ogen hebben.

Ouders hebben wel direct laten stucen bij het bouwen van hun huis, geen scheuren. Toen het huis werd verbouwd, nieuw gedeelte werd er aan toegevoegd, kwamen in dit nieuwe gedeelte wel scheuren na het stucen van dit gedeelte. Volgens de stukadoor lag het ook aan de tijd waarin het huis werd gebouwd, hoe droog het huis al was tijdens het stucen.

Leuk hoor een nieuwbouwhuis! Af en toe word ik er helemaal gek van ( komt hier denk ik ook doordat we geen projectbouw hebben, maar zelf een aannemer in de hand hebben genomen en veel zaken zelf uitzoeken), maar het eindresultaat zal vast prachtig zijn.
Wat leuk! Bij mij is mijn NB-huis met verklare muren opgeleverd. Advies wat ik kreeg was schilderen en met een paar jaar zou ik iets anders kunnen nemen. Maar goed ook want bij mij werkte het flink!

Wat je op de muren en vloer wil hangt inderdaad van je eigen smaak af. Ga gewoon kijken wat je leuk vind, wat je budget is, hoe lang wil je er mee doen en wat je verwachting er van is.
Dat hangt toch ook van je budget af wat je neemt lijkt me. Wij beneden overal visgraat eiken wit geolied, boven eiken planken parket wit geolied.

Alle muren en plafonds stucwerk dat geschilderd is. Wij hebben trouwens ook vloerverwarming,geen reden om daarom plavuizen te nemen hoor.
Voor de mensen met vinyl of pvc. Hoe zit dat met huisdieren (honden, katten). Ik had gelezen dat er dan makkelijk krassen op komen. Klopt dat?

In mijn oude huis had ik in de keuken van dat goedkope zeil en op de plek waar de kat op de kast sprong zag je allemaal gaatjes van zijn nagels.
Dank jullie allemaal voor de antwoorden!

Hout wordt hem niet.. We hebben een hond, lief beest maar soms een beetje onbenullig. Ook denk ik dat er, wanneer het huis er is. Binnen afzienbare tijd (hopelijk) kindjes gaan komen.

Ergens heb ik een soort van 'smetvrees' soort van, omdát ik er niet tegen zou kunnen wanneer er krassen op de vloer zouden zitten.

Met een hond of kinderen, is dan pvc handig of laminaat?

Wbt de muren.... Ben er nog niet echt uit maar denk dat er een grote kans is op glasweefsel of glasvliesbehang
Vandaag is de mooiste dag.
Gefeliciteerd met je huis.

In mijn nieuwbouwhuis werden de muren ook verfklaar opgeleverd, helaas wel wat scheurtjes nu in de muren door werking. Ik zou zelf gaan voor glasvliesbehang. Heb dit bij verschillende nieuwbouwhuizen gezien en het ziet er mooi uit, het schijnt wel lastig te zijn om er weer af te halen.

Op de vloer heb ik laminaat maar dit kraakt al best wel. Ook de vloer werkt helaas.
Hier overal glasvliesbehang, ideaal en gemakkelijk overheen te schilderen als je de kleur een keer zat bent. Wel rekening mee houden dat bij de eerste keer schilderen je vaak meerdere lagen moet doen omdat dit behang de verf vaak 'op slurpt'. Ik heb gekozen voor een frisse vrij licht blauwe muur (heel iets neigend naar groen, beetje zo zeeblauw) met assecoires in turqoise. Krijg er veel complimenten over, dat het zo fris staat maar ook origineel is.

Verder heb ik overal laminaat met een white wash look. Gewaagd, niet iedereens smaak, maar ik vind het prachtig. Staat heel fris, maar niet zo klinisch als een strakke witte vloer. En ook niet onbelangrijk: je ziet er bijna niets op, doordta het geen effen kleur is. Soms laat ik inde keuken iets vallen met koken, maar kan ik het echt niet terugvinden op de vloer. Lijkt me ideaal met kinderen
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:kylie_ schreef op 21 augustus 2013 @ 07:08:

Wij wilden een houtenvloer maar hebben vloerverwarming. Daarom 'keramisch parket' oftewel 'ordinaire' plavuizen met een houtlook. En dan niet van hornbach ofzo maar een hoog segment. Tot nu toe heeft iedereen gedacht dat het een houten vloer is. Best grappig als mensen er op sokken op staan en vragen of je de vloer kan opschuren en opnieuw lakken. ;)

Wij zijn er blij mee. Ideaal met de kinderen, toh een warme uitstraling. In de winter heerlijk warm en in de zomer heerlijk koel!

Wij hebben ook keramisch parket, 80x20 cm in wildvreemd. Ziet er super uit en iedereen denkt inderdaad dat het een houten vloer is. Ook qua stof en vuil valt het reuze mee, ziet er bijna niks op. Ik ben heel blij met onze vloer

Boven hebben wij wit laminaat, en alle muren zijn gestucd. Ook hier en daar zit idd een scheurtje in het stucwerk, maar dat zie je bijna niet.
I like my money where I can see it - hanging in my closet.
Wij hebben alles laten stuccen en daarna schilderen. Beneden hebben wij een gietvloer met vloerverwarming. Op de andere 2 verdiepingen laminaat wat doorgelegd is.

Qua stuccen zie je hier en daar wat scheurtjes maar niks onoverkomelijks, in de cementdekvloer zitten ook wat scheurtjes en die zie je wel lopen door de gietvloer. De gietvloer zelf is overigens niet beschadigd. Als we het weer zouden doen dan lieten we het weer stuccen en een vloer gieten
wij hebben in ons nieuwe huis alles gestructuurverfd met elastische structuurverf van de Hornbach

Werk perfect! en ziet er supernetjes uit en he tlijkt op spachtelputz en je bent een stuk goedkoper uit

geen scheuren of wat ook

voor zon 100 m2 waren wij iets van 400-500 euro kwijt (inclusief voorstrijk). bij ons werd het ook behangklaar opgeleverd overigen.s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven