Nieuwbouwhuisje gevonden: Van stad naar mini dorp?

01-03-2021 15:25 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. :D

Ik ben helemaal niet op zoek naar een huis. Ik maak toch geen kans. Nieuwbouw hier is vanaf 300.000 voor appartementen en 350.000 voor woonhuizen. Dat kan ik niet betalen. Tweedehands huizen en appartementen (ha) ook niet, tenzij ik in een flattenpark wil eindigen. Daar heb ik geen zin in, dus ik zit prima waar ik zit, in een klein vrije sector huur appartementje in het centrum van de stad waar ik ben geboren en opgegroeid, in de randstad.

Maar Ugli, waarom is er dit topic dan? Goeie vraag. Ik kwam puur toevallig een nieuwbouwproject tegen. En hij blijft maar in mijn hoofd zitten.

Huisje in kwestie:
- Half uur van mijn stad met de auto
- In het groene hart
- 70m2 woonhuis, met zolder, dus reken zo'n 55-60m2 aan niet-zolder-ruimte, dus niet extreem ruim. De woonkamer is zonder uitbouw 3.3m bij zo'n 4m, met uitbouw (die ik sowieso zou nemen) 3.3m bij 6m.
- Hele diepe tuin. Echt diep! Dieper dan een normale tuin. Er staan geen afmetingen bij, maar het totale kavel is 125m2 (dat is inclusief voortuintje van ik gok een meter diep). Wel smal, zo smal als het huis: 3.3m.
- Ruim binnen mijn budget. Als in, ik kan het kopen, de woonkamer uitbouw erbij nemen (+14.000) en dan heb ik nog zo'n 30.000-50.000 over voor muren, vloeren, etc.
- Het huisje is een beetje wat ik nu heb, maar dan in de vorm van een huisje i.p.v appartment. Er zit enkel een zolder en kamer extra bij. Ik kan dus mijn meubels gewoon meenemen waarschijnlijk, want die passen vast wel prima. Ik hoef dus alleen de afwerking te doen (muren, vloeren, keuken, badkamer, etc).
- Hypotheek maandlasten zouden zo'n 850 worden, dus echt goedkoop.

Mijn twijfels:
- Ik zou van een stad met 150.000 inwoners naar een dorpje met 1000 inwoners gaan
- Het is niet persé ruimer als wat ik nu heb, ik krijg er een tuin, extra kamer en een zolder bij in principe
- Het is een KOOP! huis. Hoe goed zou het verkopen als ik er ooit weg wil? Het is in het groene hart in de randstad maar wel echt in een niemandsland dorpje...
- Het ligt naast een antiek shop die ook spullen opknapt. Potentiële overlast?
- Ik ben dus niks anders dan de stad gewend. Dit dorpje is echt mini, er is niet eens een echte supermarkt, slechts een onbekende-naam-dorps-supermarkt. Er is ook geen drogist. Alleen een basis school, een paar restaurantjes, en verder misschien een 1/4e aan huisjes wat normaal in een woonwijk staat. 0 hoogbouw en één en al polder, dus echt heel schattig allemaal. Wel op 8 minuten met de auto aan weerszijden van het dorpje 2 aardig grote steden (100.000+) waar vast wel een Appie te vinden is en leuke winkels.

Mijn pre's:
- Het liefste woon ik in een (nieuwbouw) huis met vloerverwarming. Ik heb mijn hele leven in nieuwbouw huizen gewoond, en sinds ik in mijn huisje met vloerverwarming woon ben ik een verwend kreng geworden.
- Een tuin.
- Een VAATwasser, oh men wat mis ik die.
- Een extra kamer.
- Een leuke buurt, dus geen achterstandswijkje.

Ik ben dus niet op zoek. :D Maar heb me toch ingeschreven. En stel hè, ik krijg gespons, gewoon hypothetisch. Wat vinden jullie er dan van? Is het makkelijk overstappen van een stad naar een dorp? Zouden jullie het doen? Hij tikt al mijn pre's aan zoals je ziet, maar toch...Een dorp kan ik me zo niks bij voorstellen. Ik ga van het weekend er even heen, gewoon even kijken. Je moet toch wat leuks te doen hebben in Corona tijd.

Ben gewoon benieuwd naar input, dus laat maar horen. :)
Alle reacties Link kopieren
Een update: Ik ben voor beiden projecten afgewezen. Logisch, want voor beiden voldeet ik niet aan de voorkeurs-voorwaarden. Nu heb ik alleen het project in de topic start nog.

Wel interessant: 1 van de makelaars heeft de grove fout begaan door de gehele deelnemer lijst als een Excel bestand rond te sturen, inclusief ALLE gegevens die zijn opgegeven (geboortedata, salarissen, voor - en achternamen, e-mails, telefoonnummers, salarissen, opmerkingen, aan welke voorwaarden ze voldoen, welke bouwnummers ze gekozen hebben, echt alles). Ik weet niet of dit alleen naar mij is gestuurd of naar alle deelnemers.

Nou zou ik geen datakneus zijn als ik daar niet allerlei leuke dingen mee kon doen. :D Het blijkt dat ik precies goed gegokt had, qua bouwnummers en hoeveel aanmeldingen elk bouwnummer zou krijgen. Dus daar ben ik wel trots op. Wel wat interessante ontdekkingen gedaan. Ik vond zelf groen voor de deur heel zwaar wegen, maar mensen vonden een parkeervak belangrijker. Had ik niet verwacht.

Hilarisch om te zien dat er 2x iemand gereageerd heeft op een huis van 2.5 ton die een jaarinkomen heeft van 3 miljoen en een hypotheekmogelijkheid van 15-19 miljoen. Of die hebben een dikke fout gemaakt tijdens het invullen, of die zijn niet helemaal goed snik. Bouw lekker zelf je eigen vrijstaande villa ergens met je miljoentjes? In de opmerkingen bij de een staat zijn beroep waar je niet eens modaal mee verdient en hij geeft aan een huisvrouw te hebben als partner. Die ander kon niet eens zijn opmerking zonder typo's typen en heeft werk waar je geen opleiding voor nodig hebt. Zouden ze echt zo knetter dom zijn of in de cryptocurrencies zitten? Beleggingen? Zwart geld? Drugs cartel misschien? IK HEB ZOVEEL VRAGEN. Ik heb hun gegevens en zou ze zo op kunnen bellen, maar gezien het reële risico op paardenkop in bed doe ik dat maar niet.

Ook best veel mensen die geen drol aan loon verdienen maar wel 100.000+ meesjouwen als in te brengen spaargeld.

Iedereen heeft een nummertje gekregen. Ik ben nummertje 400. Zou dat de volgorde op de reservelijst zijn? De mensen met weinig loon hebben een veel hoger nummer. Vraag me af of ze die zien als minder financiëel haalbaar. Nou, ik heb de adressen gekregen van de 399 voor mij, dus die kan ik nu best kwijt maken als ik zou willen lol. Maar degenen met alle voorwaarden hebben niet de hoogste nummers, dus dan toch waarschijnlijk niet. Nou ja, best leuk spitten zo vind ik. :) Iets minder dat er nu waarschijnlijk ook mensen in MIJN gegevens aan het spitten zijn, maar och, voor wat hoort wat en zo en gelukkig is er de AVG om melding te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
12-04-2021 18:27
Een update: Ik ben voor beiden projecten afgewezen. Logisch, want voor beiden voldeet ik niet aan de voorkeurs-voorwaarden. Nu heb ik alleen het project in de topic start nog.

Wel interessant: 1 van de makelaars heeft de grove fout begaan door de gehele deelnemer lijst als een Excel bestand rond te sturen, inclusief ALLE gegevens die zijn opgegeven (geboortedata, salarissen, voor - en achternamen, e-mails, telefoonnummers, salarissen, opmerkingen, aan welke voorwaarden ze voldoen, welke bouwnummers ze gekozen hebben, echt alles). Ik weet niet of dit alleen naar mij is gestuurd of naar alle deelnemers.

Nou zou ik geen datakneus zijn als ik daar niet allerlei leuke dingen mee kon doen. :D Het blijkt dat ik precies goed gegokt had, qua bouwnummers en hoeveel aanmeldingen elk bouwnummer zou krijgen. Dus daar ben ik wel trots op. Wel wat interessante ontdekkingen gedaan. Ik vond zelf groen voor de deur heel zwaar wegen, maar mensen vonden een parkeervak belangrijker. Had ik niet verwacht.

Hilarisch om te zien dat er 2x iemand gereageerd heeft op een huis van 2.5 ton die een jaarinkomen heeft van 3 miljoen en een hypotheekmogelijkheid van 15-19 miljoen. Of die hebben een dikke fout gemaakt tijdens het invullen, of die zijn niet helemaal goed snik. Bouw lekker zelf je eigen vrijstaande villa ergens met je miljoentjes? In de opmerkingen bij de een staat zijn beroep waar je niet eens modaal mee verdient en hij geeft aan een huisvrouw te hebben als partner. Die ander kon niet eens zijn opmerking zonder typo's typen en heeft werk waar je geen opleiding voor nodig hebt. Zouden ze echt zo knetter dom zijn of in de cryptocurrencies zitten? Beleggingen? Zwart geld? Drugs cartel misschien? IK HEB ZOVEEL VRAGEN. Ik heb hun gegevens en zou ze zo op kunnen bellen, maar gezien het reële risico op paardenkop in bed doe ik dat maar niet.

Ook best veel mensen die geen drol aan loon verdienen maar wel 100.000+ meesjouwen als in te brengen spaargeld.

Iedereen heeft een nummertje gekregen. Ik ben nummertje 400. Zou dat de volgorde op de reservelijst zijn? De mensen met weinig loon hebben een veel hoger nummer. Vraag me af of ze die zien als minder financiëel haalbaar. Nou, ik heb de adressen gekregen van de 399 voor mij, dus die kan ik nu best kwijt maken als ik zou willen lol. Maar degenen met alle voorwaarden hebben niet de hoogste nummers, dus dan toch waarschijnlijk niet. Nou ja, best leuk spitten zo vind ik. :) Iets minder dat er nu waarschijnlijk ook mensen in MIJN gegevens aan het spitten zijn, maar och, voor wat hoort wat en zo en gelukkig is er de AVG om melding te doen.
Slordig zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja, inmiddels ook alle smeekbedes doorgelezen. Mén wat zitten er een gekkies tussen. :lol:
Dat je zoiets dan gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
@TO
Heb je een melding gedaan bij Autoriteit Persoonsgegevens?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben wat dat betreft wel een nieuwschierig aagje. Ik wist zelf niet zo goed wat ik er neer moest zetten toen ik het invulde. Denk dat ze niet heel nauw naar kijken maar vond wat ik heb neergezet toch wel productiever dan wat een groot deel van de mensheid heeft uitgekraamd.

Dat ga ik wel doen ja Boekenlegger. Schattig dat ze hun mailtje in willen trekken maar ik heb het al lang en breed gedownload.
ugli wijzigde dit bericht op 12-04-2021 19:03
18.60% gewijzigd
boekenlegger0 schreef:
12-04-2021 19:02
@TO
Heb je een melding gedaan bij Autoriteit Persoonsgegevens?
In ieder geval alles lekker zelf doorgelezen.
Ugli schreef:
12-04-2021 19:03
Ja, ik ben wat dat betreft wel een nieuwschierig aagje. Ik wist zelf niet zo goed wat ik er neer moest zetten toen ik het invulde. Denk dat ze niet heel nauw naar kijken maar vond wat ik heb neergezet toch wel productiever dan wat een groot deel van de mensheid heeft uitgekraamd.

Dat ga ik wel doen ja Boekenlegger. Schattig dat ze hun mailtje in willen trekken maar ik heb het al lang en breed gedownload.
Ik vind het onbeschoft. Maar ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
12-04-2021 19:03
In ieder geval alles lekker zelf doorgelezen.
Ja. Ik ben niet degene die data gelekt heeft hier. Ik heb het enkel onder mijn neus geschoven gekregen. Handig voor volgende aanmeldingen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je zoiets lezen. Ik zou googelen op verschillende interpretatiemogelijkheden van de volgnummers 😁
Wel een leuk huisje voor een kind in plaats voor op kamers.
Ik zou echt pislink zijn op die makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
12-04-2021 19:06
Wel een leuk huisje voor een kind in plaats voor op kamers.
De TO bedoel je, voor een kind? Om een kind in te krijgen? Ja dacht ik ook, er zijn 2 slaapkamers en een zolder en is echt nice. :D
FoxtrotAlpha schreef:
12-04-2021 19:07
Ik zou echt pislink zijn op die makelaar.
En dit!
Ugli schreef:
12-04-2021 19:07
De TO bedoel je, voor een kind? Om een kind in te krijgen? Ja dacht ik ook, er zijn 2 slaapkamers en een zolder en is echt nice. :D
Ik heb het over die met miljoenen
Of er wordt een ex uit gekocht bedenk het maar.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 19:10
9.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
12-04-2021 19:05
Natuurlijk ga je zoiets lezen. Ik zou googelen op verschillende interpretatiemogelijkheden van de volgnummers 😁
De volnummers ben ik inmiddels achter, die zijn volgorde van aanmeldingen. De oudste data + tijden hebben de laagste nummers. Wel een anticlimax, maar goed misschien minder deprimerend om gewoon niet te weten hoe laag ik op de reservelijst sta.
ugli wijzigde dit bericht op 12-04-2021 19:09
0.92% gewijzigd
Ugli schreef:
12-04-2021 19:07
De TO bedoel je, voor een kind? Om een kind in te krijgen? Ja dacht ik ook, er zijn 2 slaapkamers en een zolder en is echt nice. :D
Nevermind
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 19:10
16.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die met die miljoenen heeft een 0 teveel getypt.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
12-04-2021 19:08
Ik heb het over die met miljoenen
Ooohh. Denk je? Ik zou dan denk ik gewoon een vrijstaand huisje ergens bouwen voor kind als ik zo rijk was. :P
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
12-04-2021 19:07
Ik zou echt pislink zijn op die makelaar.
Als ik een rijke tata was zou ik dat ook zijn. Bij mij valt er weinig te halen, ik ben maar een arme sloeber. Dus ik kan me er niet zo druk om maken. Ga er uiteraard wel melding van doen want dit kan natuurlijk echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat is wel een hele slordige ja. Ze zijn overigens zelf verplicht melding te doen bij de AP, als jij tenminste hebt laten weten dat dit lek er was.
Van onbekenden zou ik het denk ik ook lezen hoor 8-) . Ik heb (uiteraard) nog nooit gegevens opgezocht op mijn werk waar ik niet bij zou mogen. Ik heb wel eens per ongeluk de factuur gekregen voor het salaris van een collega (ingewikkeld verhaal) en ik heb niet gekeken hoeveel ze verdiende. Maar ik zou best nieuwsgierig zijn naar wat voor verhalen anderen hier ingevuld hadden ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja, had dat al begrepen dat ze dat moeten. Moet nog maar zien of ze dat ook echt gaan doen.

Op werk doe ik dit soort rondneuzen ab-so-luut niet en alles wat ik weet over bedrijven en personen vertel ik beslist niet door, daar heb ik ook voor getekend. Maar nu ben ik gewoon een simpel en heel nieuwschierig consumentje. Ga het ook niet op straat gooien of doorsturen ofzo, ik heb alleen eventjes mijn oogballen erop gerust (en goed, wat sommetjes gedaan). Mijn mede deelnemer is veilig bij mij haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit zoiets aan de hand gehad, maar dan anders. Het huis dat wij kochten werd tijdens aankoop gesplitst. De buren die jaren later het andere huis kochten kregen van de makelaar (dezelfde als bij aankoop van onze woning) al onze gegevens toegestuurd. Ze bleken alles te hebben doorgelezen en geen melding te hebben gemaakt bij makelaar of AP. Ze vertelden gezellig alles rond in de buurt. Je snapt dat ik daar niet blij mee was.
Alle reacties Link kopieren
Zo lekker dan! Nee dat vind ik dus wél onbeschoft, door lullen. Kijk ik vermaak me met deze data, maar ik ga geen namen noemen of zo. Ik zie gelukkig zo niemand die ik ken of die mij zou moeten kennen, dus dat scheelt.
Maar, Ugli, zou ik even gebruik mogen maken van je opgedane kennis?

- Wordt vaker geboden op hoekhuizen of middenwoningen?
- Wordt vaker op goedkoper geboden dan op duurder?
- Helpen die zielige verhalen?
- Wordt er overboden op nieuwbouw?
- Welke criteria voor het krijgen van de woning zie jij terug in de gegevens die je kreeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven