Nieuwe badkamer: tips?
donderdag 6 juni 2019 om 13:42
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer en kan me heerlijk uitleven met kleuren, vormen en materialen. Ook uit de indeling ben ik al helemaal. Wat dat betreft komt het vast goed (al heeft mijn man een andere smaak en zal ik helaas water bij de wijn moeten doen
).
Ook kan ik qua wat handig en fijn is wel wat dingen bedenken die ik wel of juist niet wil. Ik wil bijvoorbeeld geen regendouche, want ik wil de douche lager kunnen zetten en ik wil mijn haar droog kunnen houden tijdens het douchen. Verder wil ik een designradiator waar we handdoeken op kunnen hangen en absoluut geen lastig schoon te maken douchecabine. En ik wil iets waar ik mijn voet op kan zetten wanneer ik mijn benen scheer
en ik denk ook dimbaar licht.
Maar verder? Ik vind het bijvoorbeeld mooi om twee ronde spiegels op te hangen met hanglampjes erbij, maar is dat wel praktisch (voor de rest komen er spotjes in het plafond)?
Wat voor soort putje waar geen haren in kunnen gaan zodat ik elke zoveel weken moet ontstoppen?
Misschien hebben jullie ook nog tips wat betreft makkelijk schoonmaken; onze huidige badkamer is verschrikkelijk wat dat betreft.
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Ook kan ik qua wat handig en fijn is wel wat dingen bedenken die ik wel of juist niet wil. Ik wil bijvoorbeeld geen regendouche, want ik wil de douche lager kunnen zetten en ik wil mijn haar droog kunnen houden tijdens het douchen. Verder wil ik een designradiator waar we handdoeken op kunnen hangen en absoluut geen lastig schoon te maken douchecabine. En ik wil iets waar ik mijn voet op kan zetten wanneer ik mijn benen scheer
Maar verder? Ik vind het bijvoorbeeld mooi om twee ronde spiegels op te hangen met hanglampjes erbij, maar is dat wel praktisch (voor de rest komen er spotjes in het plafond)?
Wat voor soort putje waar geen haren in kunnen gaan zodat ik elke zoveel weken moet ontstoppen?
Misschien hebben jullie ook nog tips wat betreft makkelijk schoonmaken; onze huidige badkamer is verschrikkelijk wat dat betreft.
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
donderdag 6 juni 2019 om 15:40
donderdag 6 juni 2019 om 15:40
Als je tegels neemt op vloer en wand, let dan op dezelfde cm afwijking. Bijvoorbeeld tegels van 60 zijn bij het ene merk 59,9 en bij het andere 60,1cm. Tenzij je juist verspringend regelt, kan dat er erg lelijk uit zien.
Wij hebben een spiegel met licht en verwarming. De spiegel beslaat daardoor niet tijdens het douchen. Vind ik heel fijn voor als vriend doucht en ik mijn make up doe.
Van de radiator heb ik spijt, had liever vloerverwarming gehad.
En zo'n regendouche met gewone douchekop erbij bestaat wel. Wij hebben die en dat is fijn.
Ons doucheputje is zo'n langwerpig geval en zit vaak vol haar.
Wij hebben een spiegel met licht en verwarming. De spiegel beslaat daardoor niet tijdens het douchen. Vind ik heel fijn voor als vriend doucht en ik mijn make up doe.
Van de radiator heb ik spijt, had liever vloerverwarming gehad.
En zo'n regendouche met gewone douchekop erbij bestaat wel. Wij hebben die en dat is fijn.
Ons doucheputje is zo'n langwerpig geval en zit vaak vol haar.
donderdag 6 juni 2019 om 15:53
Ja ervaring. Ik kan het samenvatten in drie woorden: kalk is wit.pamelacourson schreef: ↑06-06-2019 15:10Zijn er nog mensen die ervaring hebben met matzwarte kranen? Ik lees veel negatieve ervaringen, maar ook mensen die nergens last van hebben. Misschien een bepaald merk dat goed is?
Mijn hemel ik word gek van dat ding, altijd onder de kalkvlekken. Wij hebben wel een goedkope, misschien dat dure merken beter zijn, maar ik zou het afraden. Wij kopen (na 2 jaar ergerenis) een andere kraan.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 6 juni 2019 om 16:17
Ik volg!
Nieuwe keuken en verbouwing woonkamer bijna klaar.
Badkamer wordt na de zomer verbouwd. We hebben al wat ideeën maar ik hoop hier nog wat tips te lezen.
We douchen nu in bad. Maar in de nieuwe situatie wordt er een hoek/ligbad geplaatst en een apartedouche met glazen deur en een muurtje waar je op kan steunen, benen scheren e.d. En een nisje voor doucheproducten.
-Wc met inbouw voor toiletrollen
-brede wasbak met 2 kranen
- spiegelkast met verlichting en meerdere stopcontacten
-designradiator waar handdoeken aan kunnen hangen.
-kledinghaken voor badjassen
-een handige plek om de afstandsbediening van de mechanische ventilator op te hangen
- keramische 'houtlook' tegels op de vloer. Die hebben we ook in de tuin en geeft z'n warme uitstraling.
De basis heb ik al z'n beetje uitgedacht. Verlichting en handige ideeën hoop ik hier nog op te doen.
Badkamer wordt na de zomer verbouwd. We hebben al wat ideeën maar ik hoop hier nog wat tips te lezen.
We douchen nu in bad. Maar in de nieuwe situatie wordt er een hoek/ligbad geplaatst en een apartedouche met glazen deur en een muurtje waar je op kan steunen, benen scheren e.d. En een nisje voor doucheproducten.
-een handige plek om de afstandsbediening van de mechanische ventilator op te hangen
- keramische 'houtlook' tegels op de vloer. Die hebben we ook in de tuin en geeft z'n warme uitstraling.
De basis heb ik al z'n beetje uitgedacht. Verlichting en handige ideeën hoop ik hier nog op te doen.
donderdag 6 juni 2019 om 16:22
Gekleurde voegen zou ik zeker niet doen. Voegen worden op den duur altijd viezig en als ze gewoon wit zijn, kun je ze makkelijk opfrissen met een voegenstift. Misschien heb je die ook in grijs dat weet ik niet. Maar zeker niet in kleurtjes.
Stopcontact ben ik zelf vergeten aan te leggen helaas, ik moet mijn tandenborstel elders opladen. En föhnen en electrisch scheren met een snoer kan dus ook niet.
Dimmer op de plafondspotjes heb ik wel, heel fijn is dat.
Regendouche hoef ik niet. En heeft ook alleen zin als je ketel genoeg warm water kan leveren, wat bij mij niet zo is.
Radiator is essentieel voor de handdoeken. Ook als je vloerverwarming hebt (heb ik niet en mis ik niet).
Mijn douche'cabine' is zo gemaakt dat hij makkelijk schoon te maken is. Vloer loopt door, er is een muurtje neergezet en een glazen deur bevestigd. Douchegordijn is nóg minder werk dan een glazen deur, maar het oog wil ook wat.
Géén deur, maar alleen inloop is koud!
Ik heb expres geen goot genomen maar een putje, daar spoelt minder haar in weg. Blijft doorgaans liggen op het putje, dus ff weghalen na haren wassen. Putje heeft ook een bepaalde vorm en een plastic klepje van binnen om haar en stank minder door te laten, het ene putje is het andere niet dus besteed daar extra aandacht en geld aan.
Stopcontact ben ik zelf vergeten aan te leggen helaas, ik moet mijn tandenborstel elders opladen. En föhnen en electrisch scheren met een snoer kan dus ook niet.
Regendouche hoef ik niet. En heeft ook alleen zin als je ketel genoeg warm water kan leveren, wat bij mij niet zo is.
Radiator is essentieel voor de handdoeken. Ook als je vloerverwarming hebt (heb ik niet en mis ik niet).
Mijn douche'cabine' is zo gemaakt dat hij makkelijk schoon te maken is. Vloer loopt door, er is een muurtje neergezet en een glazen deur bevestigd. Douchegordijn is nóg minder werk dan een glazen deur, maar het oog wil ook wat.
Ik heb expres geen goot genomen maar een putje, daar spoelt minder haar in weg. Blijft doorgaans liggen op het putje, dus ff weghalen na haren wassen. Putje heeft ook een bepaalde vorm en een plastic klepje van binnen om haar en stank minder door te laten, het ene putje is het andere niet dus besteed daar extra aandacht en geld aan.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 16:59
72.28% gewijzigd
.
donderdag 6 juni 2019 om 16:31
Ik lees mee!
Hier moet de badkamer onverwacht vervangen worden. Nu dus opzoek naar een vakman die op korte termijn kan (zodat we niet maanden zonder badkamer zitten). Voordeel is dat de wc uit de badkamer kan.
Uitdaging is en lage maar grote raam. We hadden een heel mooi ontwerp met het bad bij het raam, maar dan creëren je een zwembadje tussen raam en bad...
Ontkalker ga ik naar kijken, dat lijkt me wel praktisch.
Hebben jullie nog tips voor de ventilatie?
Hier moet de badkamer onverwacht vervangen worden. Nu dus opzoek naar een vakman die op korte termijn kan (zodat we niet maanden zonder badkamer zitten). Voordeel is dat de wc uit de badkamer kan.
Uitdaging is en lage maar grote raam. We hadden een heel mooi ontwerp met het bad bij het raam, maar dan creëren je een zwembadje tussen raam en bad...
Ontkalker ga ik naar kijken, dat lijkt me wel praktisch.
Hebben jullie nog tips voor de ventilatie?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
donderdag 6 juni 2019 om 16:35
Vergeet niet een stopcontact aan te laten leggen voor bijvoorbeeld een föhn oid. Zijn wij vergeten. Als ik nu wil föhnen, gebruik het stopcontact in de gang, gelukkig heeft mijn föhn een lang snoer, maar het is wel onhandig.
Gewoon totaal niet bij stilgestaan!
Edit: ik zie dat ik mosterd ben, onze tandenborstels moeten wij ook elders opladen.
Ben dus niet de enige die dit vergeten was
Gewoon totaal niet bij stilgestaan!
Edit: ik zie dat ik mosterd ben, onze tandenborstels moeten wij ook elders opladen.
Ben dus niet de enige die dit vergeten was
anoniem_87657 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 16:36
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
20.24% gewijzigd
donderdag 6 juni 2019 om 16:48
Wastafel van keramiek, niet van kunststof. Blijft veel mooier en haarverf (wenkbrauwverf in mijn geval) geeft vlekken op kunststof. Ik heb ook een brede rand aan de wastafel, waar je tandenborstel en zeep op kan zetten. Dat is makkelijker schoonmaken dan een los plankje.
Ventilatie: er is een klein raampje, maar in de winter is dat koud en in de zomer komen er muggen naar binnen. Verder een ventilator/afzuiger boven de douche die reageert op beweging en nog ff doorloopt als je al klaar bent. Hoe lang, kun je instellen.
Ventilatie: er is een klein raampje, maar in de winter is dat koud en in de zomer komen er muggen naar binnen. Verder een ventilator/afzuiger boven de douche die reageert op beweging en nog ff doorloopt als je al klaar bent. Hoe lang, kun je instellen.
.
donderdag 6 juni 2019 om 17:21
Oh heerlijk! Even lekker wakker worden onder de Douche of de douchekop op een harde massagestraal in de nek/schouders en dan even lekker zitten.GlitterCupcake schreef: ↑06-06-2019 15:16Ik dacht dat bankjes in de douche voor hulpbehoevende waren? Wat is voor de fitte en complete mens daar het voordeel voor?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 6 juni 2019 om 17:28
Drie keer een nieuwe badkamer gekregen (2x huurhuis, 1x koopwoning) en in mijn huidige huis niet tevreden met het afschot.
Badkamerbouwers vinden blijkbaar dat je alleen maar afschot nodig hebt in het douchegedeelte. Maar ja, als je kinderen hebt (of een lange kerel) dan spettert er echt veel water naast het douchegedeelte en dat loopt dan dus niet af, heel irritant. In mijn huidige badkamer betekent dat, dat alles onder het het toilet loopt.
Badkamerbouwers vinden blijkbaar dat je alleen maar afschot nodig hebt in het douchegedeelte. Maar ja, als je kinderen hebt (of een lange kerel) dan spettert er echt veel water naast het douchegedeelte en dat loopt dan dus niet af, heel irritant. In mijn huidige badkamer betekent dat, dat alles onder het het toilet loopt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 6 juni 2019 om 17:37
Mijn vloer is ook alleen maar écht helemaal waterdicht in het douchegedeelte. En toen kreeg ik een verstopping (putje tóch niet vaak genoeg schoongemaakt, of doordat vriend zijn haar knipt boven de wastafel en dat doorspoeltsuzyqfive schreef: ↑06-06-2019 17:28Drie keer een nieuwe badkamer gekregen (2x huurhuis, 1x koopwoning) en in mijn huidige huis niet tevreden met het afschot.
.
donderdag 6 juni 2019 om 18:26
Goed dat je dat zegt, dat vind ik ook zo mooi, maar het moet wel mooi blijven..pamelacourson schreef: ↑06-06-2019 15:10Zijn er nog mensen die ervaring hebben met matzwarte kranen? Ik lees veel negatieve ervaringen, maar ook mensen die nergens last van hebben. Misschien een bepaald merk dat goed is?
donderdag 6 juni 2019 om 18:52
Bestaat wel. Hebben wij ook.pamelacourson schreef: ↑06-06-2019 13:55Vaak heb je dan zo'n handdouche erbij. In combinatie met een normale douche heb ik het nog niet gezien, lijkt me ook een beetje overbodig misschien... maar ik zal eens kijken.
Als je onder de gewone douche staat en je zet het knopje om naar regendouche krijg je alleen erst een enorme plens koud water die je niet kan ontwijken omdat de douchecabine daar te klein voor is.
donderdag 6 juni 2019 om 23:37
Tegen verstopping door haren in het doucheputje gebruiken wij een zeefje wat eigenlijk voor de gootsteen in de keuken is. Het kost niks, ziet er netjes uit en haren vormen om de een of andere reden een plat bolletje wat je er zonder moeite uit kan halen. Nooit meer verstopt sinds we dat dingetje gebruiken. Ideaal!
vrijdag 7 juni 2019 om 09:22
Man en ik drogen na het douchen de wanden met een trekker. Daarom vond ik het belangrijk om geen handgreep te hebben op de glazen deur. De hele lijst is bij ons de handgreep, daardoor kun je moeiteloos droog trekken.
Wat haren betreft: wij hebben een douchecabine met een putje. Dat deksel pak je er zo af en na elke douchebeurt pak ik even de haren die eronder zitten: klaar!
Wat haren betreft: wij hebben een douchecabine met een putje. Dat deksel pak je er zo af en na elke douchebeurt pak ik even de haren die eronder zitten: klaar!
vrijdag 7 juni 2019 om 09:25
Ik heb deze doucheset: https://www.amazon.in/Hansgrohe-HG28110 ... B071V3CJJS
Ideaal, raindance (diverse standen) en ook goed mogelijk om te douchen zonder dat mijn haren nat worden.
Ideaal, raindance (diverse standen) en ook goed mogelijk om te douchen zonder dat mijn haren nat worden.
vrijdag 7 juni 2019 om 22:40
Dit!!!!impala schreef: ↑06-06-2019 16:22Gekleurde voegen zou ik zeker niet doen. Voegen worden op den duur altijd viezig en als ze gewoon wit zijn, kun je ze makkelijk opfrissen met een voegenstift. Misschien heb je die ook in grijs dat weet ik niet. Maar zeker niet in kleurtjes.
Vorige huis een putje, nooit problemen, haar bleef er gewoon op liggen. Nu een goot: alles spoelt weg maar gevolg is wel dat we om de haverklap de boel verstopt hebben, hele goot er uit halen en moeten schoonmaken. En dat is echt ranzig! Hét recept voor echtelijke ruzies
Als ik ooit weer mag kiezen, doe mij dan maar weer een putje.
vrijdag 7 juni 2019 om 23:00
Bij een bad: zorg dat je badrand rechtstreeks aansluit op je muurtegels. Dus geen randje tegels tussen badrand en muur zogenaamd handig voor de shampoo enzo. Want daar blijft veel te veel water in staan en dat krijg je lastig schoon.summerheat schreef: ↑06-06-2019 16:17Ik volg!
vrijdag 7 juni 2019 om 23:23
Ik heb een regendouche, vaste wanddouche en handdouche. Allemaal hebben hun eigen voor en nadelen maar als ik moest kiezen dan ging ik voor een wanddouche met handdouche. Laatste is ook handig om je douche te kunnen uitspoelen.pamelacourson schreef: ↑06-06-2019 13:55Vaak heb je dan zo'n handdouche erbij. In combinatie met een normale douche heb ik het nog niet gezien, lijkt me ook een beetje overbodig misschien... maar ik zal eens kijken.
vrijdag 7 juni 2019 om 23:26
Óf je neemt een vrijstaand bad. Hebben wij ook. Op pootjes.
vrijdag 7 juni 2019 om 23:28
Óf je neemt een vrijstaand bad. Hebben wij ook. Op pootjes.
vrijdag 7 juni 2019 om 23:29
Nisje gewoon tegelen met goed afschot dan blijft er geen water in staan. Ik heb geen last van water dat erin blijft liggen.
vrijdag 7 juni 2019 om 23:31